تاریخ انتشار: 1397/01/16 11:11
کد خبر: 153454

از کوزه لیگ برتر، همان تراوید که در اوست! نه بیشتر و نه کمتر!

چه گفته بودیم؟ چرا گفته بودیم؟ بر اساس کدام دیده‌ها یادآور شدیم که:... از کوزه لیگ برتر همان تراود که در اوست!
 از کوزه لیگ برتر، همان تراوید که در اوست! نه بیشتر و نه کمتر!

 چه گفته بودیم؟ چرا گفته بودیم؟ بر اساس کدام دیده‌ها یادآور شدیم که:... از کوزه لیگ برتر همان تراود که در اوست!

١- تراکتورسازى خیلى پیشتر و ذوب‌آهن شب پیش، دوباره و چندباره همین واقعیت را یادآور شدند! دیدیم که «چه را» دیدیم و «چه را» گفتیم! تراکتورسازى بازى برتر را باخت و ذوب‌آهن هم به همین سرنوشت دچار گشت! بر بازى مسلط شد اما از تسلط خود هیچ فایده‌اى نبرد! بازى احساسى تیم آقاى قلعه‌نویى، در روزى که دروازه‌بان «مظاهرى» را برتر از همه مى‌دید، بى‌فایده ماند! مرتضى تبریزى سر نزد و بلندپروازى نکرد، مسیر رسیدن به گل براى تیم ذوب‌آهن مسدود شد! این فرمول وقتى علیه مردان ژنرال- در مقابل چشمان گشاد شده از ناباورى او- مؤثر افتاد که از استنلى کى‌روش هم در دالان پنالتى حریف قطرى، آبى گرم نشد! و به این ترتیب، از کوزه لیگ برتر، همان تراوید که در اوست! نه بیشتر و نه کمتر! در فاصله ٧٠ روز تا جام جهانى، این خبر خوبى نیست!

 

٢- در ماجراى صعود پرسپولیس و استقلال، یک عامل دیگر که بسیار هم مؤثر است تأثیرى دارد زیاد! در کارنامه این دو تیم، نقشى باید قائل شد برای دو مرد دیگر!

اول- نقش برانکو ایوانکوویچ در تیم پرسپولیس که از مردان دانا و هم از زیاددان‌هاى حاضر در لیگ برتر است!

دوم- اهمیت وجودى وینفرد شفر که با جسارت آلمانى، با دانش بوندس‌لیگایى و با اعتماد به‌نفس مردان درجه اول فوتبال اروپا، در حیطه عمل خود، کارى مى‌کند که از همه ساخته نیست! پرسپولیس و استقلال هم، فوتبالى دارند از جنس فوتبال ایرانى اما جورى بازى مى‌کنند که یادآور مى‌شوند، اهمیت استفاده از دانش و تجربه مردان کارنامه‌دار، مردان باسواد و مردان دانشمدار را!

 

***

از لیگ برتر، همان تراود که در اوست! پرسپولیس و استقلال، خود را از لیگ برتر جدا مى‌کنند! لیگ برتر باید خودش را از لیگ برتر جدا کند! سخت است اما ضرورى است و شدنى! واجب عینى!

 

دو نوع ذوب‌آهن

٣- ذوب‌آهن هم سزاوار این جدا شدن و دیگر شدن، هست! به یک شرط، با یک سلسله شروط ساده و پیچیده! ذوب‌آهن، در لیگ آسیا، انگار روح خود را همراه ندارد! سه باخت از پنج بازى، یعنى اینکه ما با دو نوع ذوب‌آهن طرفیم! تیمى که مى‌بازد و زیاد مى‌بازد! تیمى که مى‌برد و خوب مى‌برد! «امیر» باید شانه به شانه شفر و برانکو پرواز کند! در بالا و با گشاده‌بالى! دیروز به گذشته پیوست! فردا را از امروز باید ساخت! با عقل و با شجاعت! با برنامه و با عمل به برنامه! داراى پلانAو هم دارنده پلانB!

ذوب‌آهن، هنوز خلع سلاح و ناامید نیست! نبرد با لوکوموتیو تاشکند، راه پر دست‌اندازى است، اما... به نوشته خبر ورزشی، هرکه طاووس خواهد، جور هندوستان کشد!

ذوب‌آهن در لیگ آسیا، کم مى‌دود و کند مى‌دود! یعنى قلعه‌نویى، این دو عیب را نمى‌بیند! او در حال جا ماندن است! آن‌هم ناسزاوار!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4baeqd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



برترین مربیان جهان اعلام شدند/جایگاه شفر چندین پله بالاتر از برانکو!