تاریخ انتشار: 1397/01/19 08:53
کد خبر: 153051

منتخبین هفته بیست و هفتم لیگ برتر اعلام شدند

تیم منتخب هفته بیست و هفتم در حالی انتخاب شد که سه تیم پایتخت بیشترین سهمیه را در این ترکیب به خود اختصاص دادند.
منتخبین هفته بیست و هفتم لیگ برتر اعلام شدند

هفته بیست و هفتم لیگ برتر در هفته دوم فروردین 97 برگزار شد . در میان تیم‌های بالانشین تنها پیکان بود که نتوانست به برتری دست پیدا کند و بقیه رقبای این تیم در کورس کسب سهمیه آسیایی ، پیروز میدان بودند . هم‌چنین در این هفته تیم پرسپولیس با برتری مقابل پدیده خراسان قهرمانی خود را قطعی کرد و سیاه‌جامگان با باخت مقابل استقلال به لیگ یک سقوط کرد . نکته جالب در این هفته ، شکست تمامی تیم‌های پایین جدول مقابل رقبایشان بود تا نبرد برای بقا به هفته‌های پایانی کشیده شود .

 

 دروازبان :

پیام نیازمند ( پیکان تهران ) :

شاید برای خوانندگان جالب باشد که چطور دروازبان هفته از تیم بازنده پیکان انتخاب شده است . اما با دیدن بازی این تیم مقابل صنعت‌نفت آبادان ، می‌توانید درک کنید که حضور نیازمند در تیم هفته بیست و هفتم کاملا به جا و شایسته بوده است . در روزی که پیکان در آبادان بسیار ضعیف ظاهر شد ، دروازبان جوان این تیم به تنهایی برای سنگین نشدن شکست تیم جلالی ، ایستادگی کرد . نیازمند در این بازی با عکس‌العمل‌های به جای خود شوت‌های از راه دور شیمبا و آگوستو سزار را دفع کرد و در یک یا دو صحنه ، موقعیت‌های تک به تک نفت آبادان را به کرنر فرستاد . اما اوج کار نیازمند را می‌توان در دقیقه نود بازی دید . جایی که یک پنالتی به نفع شاگردان فراز کمالوند اعلام شد و دروازبان جوان پیکان به زیبایی شوت پریرا را از گوشه دروازه به بیرون کشید تا شکست تیمش سنگین‌تر نشود .

 

مدافعان :

حسین ماهینی ( پرسپولیس تهران ) :

مدافع با تجربه پرسپولیس که در این مسابقه به عنوان مدافع چپ در خط دفاع پرسپولیس قرار گرفت، باز هم از لحاظ فنی بازی بی نقصی از خود به نمایش گذاشت . ماهینی در این فصل توسط برانکو در اکثر پست‌های پرسپولیس به بازی گرفته شده است و حالا با قطعی شدن قهرمانی قرمزپوشان می‌توان اهمیت حضور ماهینی در این تیم را به خوبی فهمید . این بازیکن با تجربه در بازی مقابل پدیده اجازه بازیسازی به تیم حریف از منطقه چپ دفاعی را نداد و علاوه بر آن همراه با وحید امیری حضور موثری در حملات پرسپولیس داشت و با شایستگی به عنوان دفاع چپ هفته انتخاب شد .

 

پژمان منتظری ( استقلال تهران ) :

منتظری در بازی تیمش با سیاه‌جامگان ، به تنهایی علاوه بر رهبری تیم ، خط دفاعی استقلال هم به خوبی هدایت کرد . این مدافع با تجربه به خصوص در نیمه اول با تجربه‌ی خود ، حملات انتحاری تیم مشهدی را خنثی کرد و اجازه نزدیک شدن سیاه‌جامگان به دروازه استقلال را نداد . او که در این بازی اجازه نفوذ از سمت راست را پیدا کرده بود ، بر روی کار عالی تیمی هم‌بازیانش ، گل اول را برای استقلال ساخت . منتظری در این صحنه با نفوذ به محوطه جریمه حریف مشهدی ، با پاس عمقی فرشید اسماعیلی را صاحب موقعیت کرد تا این بازیکن گل اول را برای استقلال به ثمر برساند .

 

میلاد فخرالدینی ( ذوب‌آهن اصفهان ) :

درست در روزی که ذوب‌آهن نیاز مبرمی به کسب هر سه امتیاز میدان برای رسیدن به جایگاه دوم جدول داشت ، فخرالدینی ؛ مدافع مورد علاقه قلعه‌نویی در بازی خوش درخشید . وی که در اکثر بازی‌های نیم فصل دوم ، بیشتر در فاز هجومی به کمک ذوبی‌ها آمده است ، گل اول را برای تیمش در این بازی به ثمر رساند . این بازیکن پس از نفوذ به عمق دفاع سپیدرود ، از پاس مرتضی تبریزی ، نهایت استفاده را برد و شوتی به سمت دروازه صادقی شلیک کرد که بار اول با واکنش این دروازبان رو به رو شد و برای بار دوم توپ درون دروازه قرار گرفت . فخرالدینی در ادامه به خط دفاع تیمش هم کمک بسیاری کرد و مانع از گلزنی حریف شمالی شد تا امتیاز لازم برای قرار گرفتن در تیم هفته را به دست بیاورد .

 

هافبک‌ها :

امید ابراهیمی ( استقلال تهران ) :

فرمانده خط میانی استقلال ، به تنهایی تیمش را به یک برد پر گل مقابل سیاه‌جامگان رساند و بار دیگر به عنوان تاثیرگذارترین بازیکن این تیم شناخته شد . ابراهیمی در این مسابقه سه گل از چهار گل آبی‌پوشان را ساخت و به تنهایی برد را به هواداران تیمش تقدیم کرد . هافبک با سابقه استقلال در صحنه گل دوم این تیم ، با سانتری زیبا در دهانه دروازه ، علی قربانی را در موقعیت عالی گلزنی قرار داد و این مهاجم گل دوم را برای استقلال به ثمر رساند . ابراهیمی هنگام گل سوم ، با یک پاس عمقی زیبا، باز هم قربانی را در موقعیت گلزنی قرار داد که این بازیکن با دریبل دو بازیکن سیاه‌جامگان ، توپ را به قعر دروازه این تیم رساند . این پایان کار شماره شش استقلال نبود و این بار با ارسال سانتری مواج درون محوطه جریمه برای فرشید اسماعیلی ، گل چهارم را پایه گذاری کرد و شادی را به سکوی‌های استقلال انتقال داد . به طور کل می‌توان گفت ، هر زمان که حال ابراهیمی خوب باشد ، حال استقلال هم خوب است و طراوت در این تیم وجود دارد .

 

علی قلی‌زاده ( سایپا تهران ) :

سال 97 برای این بازیکن تکنیکی و سرعتی به بهترین نحو شروع شده است . قلی‌زاده در دو هفته ابتدایی سال جدید علاوه بر حضور در تیم ملی ایران ، با ارائه عملکرد عالی به صورت متوالی در تیم هفته لیگ برتر هم قرار گرفته است . وی در بازی تیمش با نفت تهران ، همه کار برایکش سایپا کرد تا آن‌ها را هم‌چنان در کورس کسب سهمیه آسیایی نگه دارد . این بازیکن ابتدا در دقیقه هفت ، با ارسال پاسی ، مهدی ترابی را در موقعیت گلزنی قرار داد و این بازیکن با شوتی زیبا گل اول را برای نارنجی‌پوشان به ثمر رساند . قلی‌زاده در ادامه بازی درخشان‌تری از خود به نمایش گذاشت . جایی که ابتدا در دقیقه 39 با نفوذ به عمق دفاع نفت ، گل دوم را برای سایپا ثبت کرد و سپس در دقیقه 69 با استفاده از صعف پشت دفاع حریف و با زیرکی تمام ، گل سوم را درون دروازه میلاد فراهانی قرار داد.

 

مهدی ترابی ( سایپا تهران ) :

ترابی هم به مانند قلی‎زاده ، سال جدید را خیلی عالی شروع کرده است . این بازیکن در لیگ هفدهم به تنهایی سایپا را در کورس مدعیان لیگ برتر قرار داده و رو به روز توانایی‌های خود را بیشتر به رخ حریفان می‌کشد . ترابی در بازی سایپا مقابل نفت ، خیلی زود و در دقیقه هفت بعد از پشت سر گذاشتن دفاع حریف ، دروازه این تیم را با شوتی زیبا فرو ریخت و شادی را به اردوی تیمش منتقل کرد. در ادامه این بازیکن به مانند مسابقات دیگر ، بار طراحی حملات سایپا را بر دوش کشید و در نهایت توانست گل چهارم نارنجی‌پوشان را با ارسال سانتری از روی ضربه ایستگاهی و با ضربه‌ی تمام کننده آرمان رمضانی ، به دست آورد .

 

فرشید اسماعیلی ( استقلال تهران ) :

هافبک هجومی آبی‌پوشان که در دو بازی اخیر استقلال ، وظیفه گلزنی و گلسازی را به خوبی برای تیمش انجام داده است . اسماعیلی مقابل تیم سیاه‌جامگان ، به عنوان مهاجم دوم توسط شفر به کار گرفته شد و توانست دو گل از چهار گل استقلال را به نام خود ثبت کند . هافبک شیرازی آبی‌پوشان در صحنه گل اول بازی ، به خوبی از پاس عمقی منتظری استفاده کرد و با جای‌گیری مناسب در محوطه جریمه گل نخست را برای استقلال به ارمغان آورد . اما در ادامه این بازیکن باز هم در نوک پیکان خط حمله تیمش به بازی گرفته شد و توانست گل آخر استقلال را با زیبایی وارد دروازه عین‌افشار بکند . این بار هم اسماعیلی با قرار دادن خود در موقعیت گلزنی ، توانست به خوبی از ارسال امید ابراهیمی استفاده کرده و با ضربه‌ی سر شیرجه‌ای استقلال را به گل چهارم در این بازی برساند .

 

وحید امیری ( پرسپولیس تهران ) :

هافبک سرعتی و تکنیکی قرمزپوشان پایتخت ، با گل خود در برابر پدیده ، نوستالوژی زیبایی را برای هواداران تکرار کرد . این تیم در سال 86 با ضربه‌ی سر سپهر حیدری به دومین قهرمانی خود در لیگ برتر رسید و حالا با ضربه‌ی سر وحید امیری ، چهارمین قهرمانی در لیگ برتر را به دست آورده است. امیری در این فصل ، یکی از ستون‌های برانکو در راه کسب دومین قهرمانی متوالی بود و می‌توان گفت یکی از سه بازیکن برتر پرسپولیس در لیگ هفدهم محسوب می‌شود . هافبک لرستانی پرسپولیس در بازی مقابل پدیده هم اکثر حملات این تیم را طرح‌ریزی کرد و موقعیت‌های خوبی برای مهاجمان خودی به وجود آورد . اما در نهایت خودش توانست ناجی پرسپولیس در این میدان سخت باشد. امیری در صحنه گل پرسپولیس با جای‌گیری مناسب بین دفاع پدیده ، توانست به خوبی از ارسال صادق محرمی استفاده کند و با ضربه‌ی سر چکشی ، گل قهرمانی پرسپولیس را به نام خود ثبت کند .

 

مهاجمان :

علی قربانی ( استقلال تهران ) :

مهاجم شمالی استقلال تهران که با تصمیم شفر از ابتدا بر روی نیمکت تیمش قرار گرفته بود ، طی پروسه‌ای عجیب ، از دقیقه 40 بازی جایگزین شجاعیان شد و در ادامه توانست به خوبی اعتماد سرمربی آلمانی استقلال را پاسخ دهد . قربانی در نیمه دوم توانست دو گل برای تیمش به ثمر برساند و یکی از ستاره‌های آبی‌پوشان در این بازی لقب بگیرد . در صحنه‌ی گل دوم استقلال به حریف مشهدی ؛ قربانی توانست از سانتر ابراهیمی نهایت استفاده را ببرد و با ضربه سر مهار نشدنی گل اول خود  را وارد دروازه عین‌افشار بکند . اما این مهاجم در ادامه باز هم توسط امید ابراهیمی صاحب موقعیت شد و پس از دریبل زدن دو بازیکن سیاه‌جامگان ، توپ را به زیبایی درون دروازه قرار داد و به همین ترتیب در تیم هفته بیست و هفتم قرار گرفت .

 

رضا خالقی‌فر ( گسترش‌فولاد تبریز ) :

می‌توان گفت با رهایی این بازیکن از بند مصدومیت ، خط حمله گسترش‌فولاد جان تازه‌ای به خود گرفته و دارای تحرک فراوانی شده است . خالقی‌فر که پس از مدت‌ها در ترکیب تیمش قرار گرفته بود ، توانست بردی شیرین برای نماینده فوتبال تبریز به دست آورد . گسترشی‌ها که در این بازی ابتدا از استقلال خوزستان عقب افتاده بودند ، در همان نیمه اول توسط خالقی‌فر بازی را به تساوی کشاندند. این مهاجم کهنه‌کار با استفاده از تعلل مدافعان حریف و با شوتی زیبا ، توپ را در قعر دروازه شیخ‌ویسی قرار داد . سپس در دقایق پایانی بازی ، توانست از ضربه‌ی ریباند شده‌ی سید احمد موسوی استفاده کند و با یک ضربه آرام گل دوم خود و تیمش را در این بازی به ثمر برساند و شاگردان فیروز کریمی را پس از مدت‌ها صاحب بردی دلچسب کند .

البته در این لیست چهره هایی مانند رشید مظاهری، امید خالدی، فرزاد جعفری، صادق محرمی، لوسیانو پریرا، مسعود ابراهیم‌زاه، امید نورافکن و چند چهره دیگر با درخشش خود می توانستند حضور داشته باشند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48m89l

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


صف طولانی هواداران پرسپولیس در ورزشگاه ثامن +عکس