تاریخ انتشار: 1397/01/20 15:38
کد خبر: 152894

چرا شجاعیان تعویض شد؟/ مالکیت از دست رفته

چرا شفر در بازی مقابل سیاه‌جامگان برای تعویض شجاعیان منتظر پایان ۴۵ دقیقه نماند؟
چرا شجاعیان تعویض شد؟/ مالکیت از دست رفته

به گزارش فرتاک ورزشی، روز تولد شجاعیان روزخوبی برای او نبود. او فرصت حضور در دیداری که تیمش توانست ۴ بر یک سیاه‌جامگان را شکست دهد از دست داد و از روی نیمکت نظاره‌گر بخشی از این بازی بود. تعویض شجاعیان در نیمه اول آنقدر غیرمنتظره بود که او مات و مبهوت از همان جایی که ایستاده بود زمین را ترک کرد و روی نیمکت رفت. مشاهده دقیق‌تر بازی شاید کمی به روشن‌تر شدن این ابهام کمک کند که چرا شفر تصمیم گرفت پیش از شروع نیمه دوم در تیمش تغییراتی ایجاد کند.

استقلال با ترکیب خوبی وارد زمین نشد. این را حملات سیاه‌جامگان روی دروازه استقلال نشان می‌داد. استقلال در غیاب تیام و علی قربانی با سیستمی مشابه بازی با الریان بدون مهاجم تخصصی به میدان آمد اما غیبت دو مهره کلیدی جناح راست یعنی غفوری و خسروحیدری باعث شد تا این شیوه جواب ندهد و بازیکنان استقلال مانند فرشید اسماعیلی و جابر انصاری و جپاروف صاحب موقعیتی نشوند و  از آن سو این بازیکنان سیاه‌جامگان بودند که یکی پس از دیگری موقعیت‌هایشان را بیشتر می‌کردند. جناح راست استقلال در زمین حضور نداشت و جناح چپ با حضور شجاعیان و نورافکن برخلاف بازی مقابل الریان نتوانسته بود موفق عمل کند. اما در این میان چرا شجاعیان گزینه تعویض شفر بود؟

شجاعیان بازیکنی بود که قرار بود بار حملات استقلال از جناح چپ را به دوش بکشد اما نه‌تنها در این قضیه موفق نشد که در حدود ۴۰ دقیقه‌ای که در میدان بود با لو دادن توپ مالکیت توپ را به سیاه‌جامگانی‌ها داد و باعث طراحی حملات از سوی آنها شد. بر اساس آمار متریکا، شجاعیان در ۴۰ دقیقه ۷ بار مالکیت توپ را از دست داد. ۲ بار لو دادن توپ، یک دریبل ناموفق و ۴ پاس اشتباه به بازیکنان حریف آماری بود که در نهایت شفر را مجاب کرد تا شجاعیان گزینه تعویضش باشد و با آمدن علی قربانی بار هجومی تیمش را بیشتر کند.

تا قبل از ورود قربانی به جای شجاعیان، استقلال سه شوت به سمت دروازه داشت که این عدد پس از ورود قربانی به ۱۱ شوت رسید و ۴ گل هم به ثبت رسید تا عملکرد آبی‌ها، با تعویض به موقع شفر کاملا متحول شود.  تعویضی که اجازه نداد بردهای پیاپی استقلال، در خانه و مقابل تیم آخر جدول به پایان برسد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yn8mb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شجاعیان: دقیقه 2 هم تعویض شوم باز هم تابع تصمیم شفر هستم