تاریخ انتشار: 1397/01/20 18:14
فتح الله زاده:
کد خبر: 152857

مهم‌تر از تمدید قرارداد شفر، تمدید قرارداد تیام است!

تمدید قرارداد شفر و استقلال آغاز شده اما به نظر می‌رسد این مذاکرات تا به سرانجام رسیدن راه پرپیچ و خمی را طی کند.
مهم‌تر از تمدید قرارداد شفر، تمدید قرارداد تیام است!

تمدید قرارداد شفر و استقلال آغاز شده اما به نظر می‌رسد این مذاکرات تا به سرانجام رسیدن راه پرپیچ و خمی را طی کند. از همین ابتدا معلوم است که مرد آلمانی برای افتخاری دندان‌گردی می‌کند که البته عدم تسلط تیم مدیریتی استقلال در قرارداد شفر باعث شده تا باشگاه استقلال برای تمدید قرارداد او دچار یک مخمصه شود. هیجان‌زدگی مدیران این باشگاه در هنگام بسته شدن قرارداد شفر باعث شد تا حالا آقایان کاسه چه کنم، چه کنم به دست بگیرند.

علی فتح‌ا...زاده که سابقه بستن قراردادهای اینچنینی را در کارنامه‌اش دارد معتقد است که افتخاری نباید به اطرافیانش اعتماد کند و پیش از شفر باید با تیام تمدید قرارداد کنند.

به نظر شما قرارداد سرمربی آلمانی استقلال چرا به مشکل خورده است؟

من از محتوای قرارداد شفر باخبر نیستم اما پیشنهادم این است که اگر مشکلی هم هست نباید در مطبوعات و رسانه‌ها اینگونه حرف‌هایی که مطرح شده، زده شود. این مسایل برای استقلال حاشیه درست می‌کند. قطعا برای بسته شدن یک قرارداد مسایلی وجود دارد اما اگر رسانه‌ای شود ایجاد دردسر می‌کند. به نظر من افتخاری باید اگر مشکلی هست که نمی‌تواند با شفر به توافق برسد، بگوید. آنچه مسلم است خواسته‌های شفر نسبت به گذشته تغییر کرده چون نتیجه گرفته است.

چرا زمانی که با شفر قرارداد بستند فکر این روزها را نکردند؟ این مساله را می‌توانیم گاف مدیریتی افتخاری بدانیم؟

خود من چند ماه قبل گفتم که بستن قرارداد بلندمدت با شفر ریسک است اما وقتی روند کاری این مربی را دیدم گفتم که باید زودتر با او قراردادش تمدید شود چرا که نه تنها رقمش بالا می‌رود بلکه ممکن است کشورهای حاشیه خلیج فارس هم خواهانش شوند و با پول هنگفتی او را استخدام کنند. اما حالا هم می‌گویم که مهم‌تر از تمدید قرارداد شفر، تمدید قرارداد تیام است که می‌تواند برای استقلال درآمدزا هم باشد. به نظر من افتخاری باید با تدبیر هر دوی آنها را پای میز قرارداد بنشاند و با آنها امضا کند وگرنه به مشکل می‌خورد.

شما با خارجی‌ها و بازیکنان داخلی مطرح زیادی قرارداد بسته‌اید. بهتر نبود باشگاه بندی در قرارداد شفر می‌گذاشت که با افزایش چنددرصدی این قرارداد در صورت رضایت باشگاه به طور اتوماتیک‌وار تمدید شود؟

اگر این کار را نکرده‌اند که اتفاق خوبی برای باشگاه استقلال نیست چون وجود چنین بندی در همه قراردادها طبیعی است. من وقتی با ساموئل قرارداد بستم یا حتی بازیکنان ایرانی، بندی را در قراردادشان گذاشتم که اگر باشگاه استقلال آنها را خواست، این قرارداد با افزایش 10درصد یا بیشتر تمدید شود و برای خبر دادن به بازیکن یا مربی زمانی را هم تعیین کرده که اگر تا آن زمان تمدید نشد او بازیکن آزاد بشود. به نظر من افتخاری کسانی را که برای بستن قرارداد با شفر فرستاده خوب نبوده‌اند و در بستن قرارداد شفر کوتاهی کردند. حالا هم افتخاری باید خودش وارد معرکه شود و با هر دوی آنها به توافق برسد. برخی از اطرافیان افتخاری یا توان مذاکره ندارند و یا کم‌کاری می‌کنند.

شما فکر می‌کنید قرارداد شفر با استقلال تمدید شود؟

اول از همه باید بگویم من از بازی استقلال لذت می‌برم و فکر می‌کنم شفر چون محبوب است، باید قراردادش تمدید شود تا استقلال در آسیا هم به موفقیت برسد اما تجربه من می‌گوید خیلی به تمدید قرارداد او نباید خوش‌بین باشیم؛ سخت است شفر با استقلال تمدید کند.

ماجرای شما و جباری به کجا رسید؟ گویا به خاطر چک برگشتی او اسباب‌کشی کردید.

جباری برای ما حکم جلب نگرفته است بلکه چک را به کس دیگری داده و او پیگیر این چک است. بدهی جباری را باشگاه استقلال باید بپردازد نه من و آقای امیدوار رضایی. چنین پرونده‌هایی پروسه دارد و باید مسایل حقوقی را پیگیری کنند اما خیلی هم مساله مهمی نیست که نگران باشیم. تا جایی که من می‌دانم دستور وزیر به باشگاه استقلال این بوده که هرچه سریع‌تر این مساله از طریق باشگاه حل شود چون جزو بدهی‌های گذشته استقلال است.

خود شما هم از استقلال طلب دارید و آیا برای طلب‌های خودتان از استقلال به AFC شکایت می‌کنید؟

نزدیک به 800، 700 میلیون طلب دارم و متاسفانه در مملکت ما خیلی راحت به افراد تهمت و افترا می‌زنند. هر جای دیگر دنیا بود و بابت این تهمت‌ها شکایت می‌کردیم، تا الان با خاطیان برخورد می‌کردند. متاسفانه در مملکت ما خیلی راحت با آبروی افراد بازی می‌کنند. زمان ما نه 3090 بود و نه اسپانسر دیگری که 45 میلیارد به باشگاه پول بدهد. ما با کاسه گدایی برای باشگاه درآمدزایی می‌کردیم.

ماجرای شما و جباری سرانجامی هم دارد و پول او را خودتان می‌دهید یا باشگاه؟

من مشکلی از این بابت ندارم و از جباری هم ناراحت نیستم. نهایتش این است که من و آقای امیدوار رضایی اگر محکوم شویم، به AFC از استقلال شکایت می‌کنیم و نامه می‌زنیم که دوستان در استقلال این پول را پرداخت نکردند. امیدوارم کارمان به اینجاها کشیده نشود. زمانی که من مدیرعامل استقلال بودم یک میلیارد و 300 به بازیکنی پرداخت کردیم که طلبش مربوط به مدیریت قبل از ما بود. هرچند که زمان ما با 15 میلیارد قهرمان می‌شدیم اما الان با 47 میلیارد هم قهرمان نمی‌شوند. روزی که من به استقلال آمدم کل بدهی مالیاتی باشگاه از اول انقلاب تا آن زمان 22 میلیارد بود اما حالا این بدهی مالیاتی بالای 100میلیارد است. امیدوارم وزیر ورزش به این مساله رسیدگی کند.

پژمان منتظری در مصاحبه‌ای به هیات‌مدیره انتقاد کرده و گفته یکسری‌ها فقط بلد هستند عکس بیندازند و باید قرارداد شفر را تمدید کنند.

خب نباید کار را به جایی می‌رساندند که بازیکن بااخلاقی چون پژمان منتظری هم لب به انتقاد بگشاید. اگر در هیات مدیره بین اعضا و مدیرعامل اختلاف است باید مشکل‌شان را حل کنند وگرنه استقلال لطمه می‌خورد. در تمام دنیا هیات مدیره تمام و کمال از مدیرعامل حمایت می‌کند. به نظر من افتخاری تنهاست و توانایی محدودی هم دارد. این هیات مدیره است که باید از او حمایت و کمک کند.

اتفاقات و انتقاداتی که پیرامون فدراسیون فوتبال پیش آمده با تاج زیر سوال می‌رود. فکر می‌کنید او هم بعد از جام جهانی رفتنی است یا نه؟

حرف‌های علی کریمی تنها مربوط به تاج نبود بلکه او همه را گفت. علی کریمی را همه می‌شناسند و می‌دانند که او بی‌شیله و پیله است. بعضی حرف‌هایش درست بود اما من تاج را آدم سالمی می‌دانم اما یکسری در فدراسیون برای او مشکل‌سازی می‌کنند. اگر ساختار فدراسیون را اصلاح نکند، قطعا خود تاج هم زیر سوال می‌رود. من مطمئن هستم که تاج بعد از جام جهانی فدراسیون را اصلاح می‌کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gjdzd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


درخشش ستاره استقلال وی را از زیر بار انتقادات خارج کرد