تاریخ انتشار: 1397/01/20 19:06
کد خبر: 152851

رکورد فوق العاده برانکو در پرسپولیس / اختلاف 29 امتیازی سرخ پوشان از استقلال!

گرفتن ۲۹ امتیاز بیشتر از استقلال، اتفاقی است که خوشبین‌ترین پرسپولیسی‌ها هم بعد از ورود برانکو انتظارش را نداشتند.
رکورد فوق العاده برانکو در پرسپولیس / اختلاف 29 امتیازی سرخ پوشان از استقلال!

پرسپولیس قبل از ورود برانکو ایوانکوویچ در لیگ چهاردهم، شرایط خوبی نداشت. رقبای اصلی سرخپوشان، سال‌ها بود بهتر از آن‌ها نتیجه می‌گرفتند و اوج گیری‌های مقطعی پرسپولیس هم معمولا به سرانجام نمی‌رسید. زمانی که برانکو ایوانکوویچ برای اولین بار، در بازی با سپاهان روی نیمکت پرسپولیس نشست و شکست خورد، هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد سرنوشت این دو تیم در سال‌های آینده تا این حد عوض شود.

از زمان ورود برانکو به ایران، آن‌ها از همه تیم‌های لیگ بیشتر امتیاز گرفته‌اند. ۱۹۰ امتیاز، حاصل ۵ بازی پایانی لیگ چهاردهم، ۳۰ بازی لیگ پانزدهم، ۳۰ بازی لیگ شانزدهم و ۲۷ بازی لیگ هفدهم است. میانگین فوق العاده‌ای که برانکو را با اختلاف زیادی، بالاتر از حریفانش قرار می‌دهد.

برانکو در حالی از ۹۲ بازی، ۱۹۰ امتیاز گرفته که استقلالی‌ها در همین مدت، ۱۶۱ امتیاز یعنی ۲۹ امتیاز کمتر از آن‌ها گرفته‌اند. ذوب آهن با ۱۵۳ امتیاز، ۳۷ امتیاز کمتر از پرسپولیس گرفته است. تراکتورسازی با ۱۴۸ امتیاز ۴۲ امتیاز کمتر بدست آورده و سپاهان که در بازی اول برانکو را شکست داد، با ۱۲۶ امتیاز و اختلاف ۶۴ امتیازی بیشترین اختلاف را با آن‌ها دارد.

فاصله پرسپولیس با رقبای اصلی بعد از ورود برانکو

استقلال ۲۹ امتیاز

ذوب آهن ۳۷ امتیاز

تراکتورسازی ۴۲ امتیاز

سپاهان ۶۴ امتیاز

این در حالی است که قبل از ورود برانکو، پرسپولیس در فصول قبلی اوضاع خوبی نداشت و بجز ذوب آهن بحران زده، تقریبا همیشه از بقیه رقبای اصلی اوضاع بدتری داشت. مثلا در ۴ سال آخر قبل از برانکو یعنی ۲۵ هفته لیگ چهاردهم و لیگ‌های سیزدهم، دوازدهم و یازدهم، پرسپولیس ۵۳ امتیاز از سپاهان و ۵۲ امتیاز از استقلال، کمتر امتیاز گرفت. حتی تراکتورسازی هم ۴۷ امتیاز در سال‌های سخت سرخپوشان از آن‌ها بیشتر امتیاز کسب کرده بود اما برانکو، اوضاع را برگردانده و پرسپولیسی‌ها از بدترین وضعیت‌شان، حالا به مقتدرانه‌ترین تیم چند دهه اخیر رسیده‌اند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48m8rk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


زمان نشست خبری سرمربیان استقلال و پرسپولیس مشخص شد