تاریخ انتشار: 1397/01/21 19:59
کد خبر: 152691

افتخاری: سال گذشته کار بزرگی در باشگاه استقلال انجام شد / بحث‌هایی که برای شفر مطرح می‌شود به صلاح فوتبال ما نیست

مدیرعامل استقلال گفت: هیچ نگرانی بابت تمدید قرارداد وینفرد شفر وجود ندارد و هیچ نگرانی‌ای بابت تمدید قراردادش ندارم.
افتخاری: سال گذشته کار بزرگی در باشگاه استقلال انجام شد / بحث‌هایی که برای شفر مطرح می‌شود به صلاح فوتبال ما نیست

به نقل از سایت رسمی باشگاه استقلال، اولین جلسه هیات مدیره باشگاه استقلال با حضور اعضای هیات مدیره در ساختمان این باشگاه برگزار شد.

بعد از این جلسه سیدرضا افتخاری مدیرعامل استقلال پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

محتوای جلسه؟

این اولین جلسه ما در سال 97 بود. موارد مختلفی در این‌جا مطرح شد. یکی از این موارد موضوع پرداخت مبلغ قرارداد بازیکنان بود. ما تا الان 55 تا 60 درصد از قراردادها را پرداخت کردیم. امروز برای مانده این پول صحبت کردیم و توافق کردیم تا تلاش کنیم تا پایان مسابقات و اگر بشود تا قبل از جام حذفی پول پرداخت شود و با بازیکنان تسویه حساب کنیم. من امروز در تمرین تیم فوتبال استقلال حاضر شدم و با بازیکنان صحبت کردم. به آن‌ها قول دادم اگر به جمع چهار تیم پایانی رقابت‌های لیگ قهرمانان برسیم، هر پاداشی که AFC بدهد را بین بازیکنان تقسیم می‌کنیم و ریالی برای باشگاه بر نمی‌داریم. به دنبال این هستیم که در فصل 97 همه توافقاتی که با طلبکاران داشته‌ایم، پول‌شان را فراهم کنیم و با آن‌ها تسویه حساب کنیم. برخی بازیکنان بزرگ می‌مانند که بزرگ بوده‌اند و مبلغ قراردادشان هم بزرگ بوده است. این‌ها را هم باید دعوت کنیم و مشکل‌شان را حل کنیم. چون تعداد زیاد بود نشد همه آن‌ها را دعوت کنیم و مشکل‌شان را حل کنیم. باید تلاش کنیم مطالبات آن‌ها را هم پرداخت کنیم. امیدوارم تا پایان سال استقلال به کسی بدهکار نباشد و این باشگاه بتواند از سال 98 درآمدهایش را هزینه خود باشگاه بکند.

روزی که استقلال بدون بدهی باشد؟

صد درصد. ما امسال خیلی بدهی‌مان سنگین بود. توافقی که کردیم 7 میلیارد تومان بود که 4 میلیاردش را پرداخت کردیم و سه میلیاردش باقی مانده که تلاش می‌کنیم امسال پرداختش کنیم. آن چیزی که باقی مانده است، بازیکنان و کسانی هستند که نام‌شان و خودشان بزرگ بوده است و ثبت شکایت نکرده‌اند و مراجعه هم نکرده‌اند؛ مثل آقایان مظلومی، قلعه‌نویی، فرهاد مجیدی و آرش برهانی. باید یک فکری بکنیم امسال اگر نتوانستیم همه پول‌شان را بدهیم یک بخشی از پول‌شان را بدهیم تا کار سبک شود و بدون دغدغه در آسیا باشیم. نمی‌خواهم از کار باشگاه تعریف کنم ولی سال گذشته کار بزرگی انجام شد. با وجود همه بدهی‌ها مربی بزرگ و بازیکنان خارجی خوبی جذب کردیم و این در تاریخ باشگاه بی‌سابقه بوده است و حفظ وضع موجود هم در دستور کار ما قرار گرفت. من امروز هم به بازیکنان گفتم دو سال زحمت کشیدید که تیم اینجا رسیده باید همدل باشیم تا تیم آسیب نبیند. همه باید تلاش کنیم این تیم را حفظ کنیم. این تیم نماینده ایران در آسیا است و هر عنوانی کسب کند باعث افتخار ایران است. پس ما همه تلاش‌مان را می‌کنیم.

اسپانسر جدید؟

طرحی به باشگاه دادند و قرار است این طرح اجرایی شود. اگر این طرح به خوبی اجرا شود درآمد خوبی برای باشگاه دارد. این طرح یک نوع پیش‌بینی است. اسم این طرح را گذاشته‌اند گل بزن. آن‌ها عکس مسابقات استقلال را استفاده می‌کنند و جای توپ را حذف می‌کنند و از هواداران خواسته می‌شود جای توپ را پیدا کنند و جایزه بگیرند. یک کاری است که افرادی که تخصص دارند زود تشخیص می‌دهند. کسانی که می‌بازند پولش به حساب باشگاه می‌آید و صرف هزینه باشگاه می‌شود.

قرارداد شفر؟

من نمی‌دانم چرا این موضوع را حساس کرده‌اند. من خودم که با او قرارداد بسته‌ام هیچ نگرانی‌ای بابت تمدید قراردادش ندارم. مطمئن هستم که این اتفاق رخ می‌دهد. به هرحال او مربی بزرگی است و پیشنهاداتی دارد و ما هم درحال بررسی هستیم. در واقع ما با هم برای تمدید قرارداد توافق کرده‌ایم. فقط بحث مالی، نحوه پراخت و دستیارانش باقی مانده است. ما سال گذشته با او توافق کردیم. ما شرط‌هایی داشتیم مثل سهمیه آسیایی و قرار داشتن در هشت تیم بالایی و فینالیست شدن در جام حذفی که محقق شدند. این بحث‌هایی که برای شفر مطرح می‌شود به صلاح فوتبال ما نیست. نمی دانم چرا دیگران از قول ما حرف می‌زنند. ما تا چیزی مسجل نشود به مردم چیزی نمی‌گوییم. مثلا اگر من هفته قبل می‌گفتم این توافقات را با شفر داشتیم و در عمل مردم می‌دیدند که چیزی اتفاق نیافتده است، برای اعتبار ما خوب نبود. وقتی به پای امضا برسیم به شما خبرنگاران می‌گویم بیایید تا شاهد باشید.

لیست خرید وینفرد شفر؟

 فهرستی به من نداده‌اند. آخرین بار که با او صحبت کردم گفت که بعد از عقد قراردادش فهرست مد نظرش را به ما می‌دهد.

 
قرارداد داخلی با برخی بازیکنان؟ 

قراردادی امضا نکرده‌ایم ولی با برخی بازیکنان مذاکره داشته‌ایم. منتظریم تا شفر نظرش را بدهد و تصمیم نهایی بگیریم.

جپارف؟

جپارف جدا نمی‌شود چون من با او صحبت کرده‌ام. او کاملا از استقلال راضی است و بهتر از این‌جا، جایی را نمی‌بیند. خودش گفت دوست دارد در استقلال باشد. یک درخواست دارد که در حال بررسی است تا در قرارداد اعمال شود.

بویان نایدنوف؟

من با دیدن او در بازی آخر استقلال به آینده‌اش امیدوار شدم. یک مقدار اوایل نگران بودم. بعد از مصدومیت گفتیم شاید مصدومیتش طولانی شود و نتوانیم از او استفاده کنیم. ولی بازی آخر دیدیم که خوب بازی می‌کند. بازیکن خوب و با تکنیکی است و کم اشتباه ظاهر شد. او در بازی آخر خوش فکر ظاهر شد.

 
جذب بازیکن خارجی به جای پادوانی؟ 

ما در این رابطه امروز در هیات مدیره صحبت کردیم. با توجه به نوسانان ارزی به هیچ وجه امسال بازیکن خارجی جذب نمی‌کنیم. چون نمی‌توانیم حقوقش را بدهیم.

پادوانی در کادرفنی؟

ما تلاش می‌کنیم او را خوب کنیم و بستگی دارد که شرایط جسمانی‌اش چگونه خواهد شد. اگر شرایط خوبی داشته باشد استفاده می‌کنیم چون بازیکن خوب و خوش اخلاقی است ولی اگر شرایطش خوب نباشد طبیعتا نمی‌توانیم از او استفاده کنیم. ما حق و حقوق او و محسن کریمی که مصدوم شده را هم پرداخت کردیم. اما درباره سوال قبلی باید بگویم با این شرایط ارزی کشور نمی‌توانیم بازیکن خارجی بگیریم. حالا اگر شرایط عوض شد که ما راه را نبسته‌ایم. به هرحال سیاست‌مان جذب بازیکنان خوب ایرانی است.

بزرگ‌ترین مشکل باشگاه استقلال؟

بی پولی (باخنده). واقعا بدهی‌های باشگاه بزرگ‌ترین مشکل ماست. بله ما اسپانسر داریم ولی این پولی که از اسپانسر می‌گیریم هزینه تیم را می‌پوشاند و یک بخشی از آن را به بدهی‌های قبلی‌ داده‌ایم. این پول درحدی نیست که همه چیز را صاف کند.

تبلیغات محیطی؟

خیر پولی از این بابت نگرفته‌ایم. تقریبا حدود 3 تا 4 میلیارد باید بگیریم. طلب سال قبل را گذاشته‌اند به حساب بدهی باشگاه. کاش یر به یر کنند، بدهکارمان می‌کنند. این پول بابت بابت رای‌های انضباطی و درصد بازیکنان و بلیت فروش و مسائلی از این دست است.  یک واقعیتی است که به فوتبال خوب توجه نمی‌شود. فدراسیون فوتبال هزینه‌هایی که ما داریم را دارند و شاید هم بیشتر داشته باشند. آن‌ها تیم ملی را هم دارند و هزینه‌های خاص خودشان را دارند. آن‌ها در چند رده تیم دارند و باید تیم‌ها را اعزام کنند. دولت در شرایطی است که اعتبار کافی به آن‌ها نمی‌دهد و وقتی کم می‌آورند از باشگاه‌ها می‌گیرند و برای ما این مساله مشکل درست می‌کند. اگر واقعا حق باشگاه‌ها را بدهند نه بدهکار خواهیم بود و نه مشکلی داریم. ما حق پخش نمی‌گیریم این مهم‌ترین موضوعی است که به باشگاه‌ها لطمه می‌زند. اگر صدا و سیما حق پخش را بدهد مشکلات زیادی حل می‌شود. با کلی تلاش توانستیم بلیت فروشی را بگیریم که امسال خیلی به ما کمک کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vn5qz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کابوس این روزهای استقلال بلای جان آبی پوشان!