تاریخ انتشار: 1397/01/24 19:10
کد خبر: 152234

صحبت های ابراهیم زاده پس از تساوی تیمش مقابل صنعت نفت آبادان

سرمربی تیم سپاهان می گوید با یک اشتباه نابخشوندنی در بازی نتوانستند سه امتیاز بازی را مال خود کنند.
صحبت های ابراهیم زاده پس از تساوی تیمش مقابل صنعت نفت آبادان

منصور ابراهیم‌زاده پس از تساوی تیمش مقابل صنعت نفت آبادان گفت: در روزی که می‌توانستیم پیروز باشیم و تفاضل گل خود را افزایش دهیم، با یک اشتباه که برای ما نابخشودنی بود،‌ بازی را در اختیار حریف قرار دادیم. در طول بازی همه کار کردیم. هم شوت زدیم، هم در عمق رفتیم و هم ارسال کردیم که با بدشانسی پیروز نشدیم و نتوانستیم جایگاه خود را ارتقا دهیم. امیدوارم در دو بازی آینده نتیجه لازم را کسب کنیم تا با روحیه بالا سال آینده را سال خوبی برای سپاهان رقم بزنیم.

 

ابراهیم‌زاده عنوان کرد: بازیکنان به جز در برخی صحنه‌ها که اشتباه کردند در سایر موارد خیلی خوب و پر تلاش ظاهر شدند. در جریان بازی اشتباهاتی صورت می‌گیرد اما بازیکنان ما تلاش کردند تمام توان خود را در زمین بگذارند و بهترین نمایش را از خود نشان دهند. همانطور که بازیکنان حریف هم اشتباه کردند بازیکنان ما هم مرتکب اشباه شدند.

سرمربی سپاهان در پاسخ به این پرسش که آیا به خاطر استرس موجود در بازیکنان تیم از مشاوران تیمش راضی است یا خیر، گفت: شما باید ببینید که آیا شرایط سپاهان پس از من بهتر شده یا خیر؟ ما در همین زمین به صنعت نفت باخته‌ بودیم اما الان شرایط بهتری داریم. در بخش‌های مختلف از جمله موضوع روانشناسی وضعیت ما نسبت به قبل بهتر شده و شما باید به آمار نگاه کنید البته باید بیشتر کار کنیم. ممکن است بازیکنان در لحظه استرسی به آنها منتقل شود. با این حال استرس بازیکنان کاهش یافته است. همانطور که می‌دانید مسائل روانی طولانی‌مدت است و باید با تک‌تک بازیکنان صحبت کرد. در جریان بازی اگر توپی گل نمی‌شود آن را روی بی‌دقتی می‌گذاریم. رضا دهقان جوان‌ترین بازیکن ما توپ را به راحتی بیرون می‌زند آیا این از ضعف تکنیک و بی‌تجربگی بازیکن است یا از استرس او؟ این وضعیت ممکن است برای سایر بازیکنان مانند ساسان انصاری، مهدی شریفی و جعفری هم پیش بیایند و آنها فرصت‌هایی را از روی بی‌دقتی و بدشانسی از دست می‌دهند. در موضوع روحی و روانی بسیار کار کرده‌ایم. این مشکل از قبل وجود داشته که بخشی از آن برطرف شده است، البته بازیکنان هم به همین موضوع اشاره می‌کنند.

 

ابراهیم‌زاده در مورد وضعیت سپاهان در دو دیدار آینده و بقای این تیم در لیگ برتر و نیز پاسخ به این پرسش که این مربی بازیکن ثابتی را برای ضربات آزاد تعیین نکرده است، تصریح کرد: اینگونه که شما صحبت کردید همه ما را زیر سوال بردید. شما من را می‌شناسید، آیا در ذوب‌آهن زمان مربی‌گری من چنین شرایطی حاکم بود؟ در هر ضربه کرنر ضربات ایستگاهی و توپ‌های پشت محوطه جریمه افرادی را مشخص کرده بودیم. ما در پشت قوس محوطه جریمه در هر سمت دو بازیکن را داریم یکی کریمی که بازیکنی راست‌پا است و مهدی شریفی که یک بازیکن چپ پا محسوب می‌شود. آقایی هم در پشت محوطه جریمه در ضربات ایستگاهی به ما کمک می‌کند. در ضربات آزاد از کنار باید بگویم جعفری و محمدی از سمت راست و آقایی و کریمی از سمت چپ پشت توپ قرار می‌گیرند. مگر وقتی کریمی پشت توپ رفت بازیکن دیگری هم کنار او قرار داشت. شما باید بگویید ضربات آزاد زیادی نصیب سپاهان شد و چرا از آنها استفاده نکردید.

وی افزود: من در اینجا باید در مورد بحث‌های تاکتیکی صحبت کنم. حریف در هر ضربه ایستگاهی که به دست می‌آورد سه بازیکن پشت توپ می‌ایستادند اما ما در این ضربات شکل خاصی را دنبال می‌کنیم و بر اساس شکل دفاعی تیم حریف بازیکنان را برای قرار گرفتن پشت توپ انتخاب می‌کنیم. علت اینکه ضربات ایستگاهی ما گل نمی‌شود بی‌دقتی بازیکنان است. ما به بازیکنان تیم مسئولیت‌هایی واگذار می‌کنیم. در یک تیم دیگر پنج بازیکن پشت توپ می‌ایستند. چهار نفر از توپ می‌پرند و یک نفر توپ را سانتر می‌کند. این اما تاکتیک تیم ما نیست. ما ضربات ایستگاهی خوبی داشتیم اما از آنها استفاده نکردیم.

سرمربی سپاهان با بیان اینکه فکر نمی‌کند سپاهان ممکن است به لیگ یک سقوط کند، خاطرنشان کرد: باید به قدری خوب کار کنیم تا آینده را برای خودمان روشن‌تر کنیم. این مهم اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه به خوبی از بازیکنان تیم حمایت کنیم و به آنها اهمیت بدهیم چون موجودی ما همین بازیکنان هستند. جلال‌الدین علی‌محمدی پس از سه بازی در ترکیب تیم به میدان رفت و بازی خوبی ارائه کرد. باید فکر کنیم که بازیکن آرامش داشته باشد و نباید به مسائل حاشیه‌ای فکر کنیم تا کار ما دچار مشکل نشود.

ابراهیم‌زاده در مورد حواشی پس از پایان مسابقه و اینکه هواداران به تشویق مربی دیگری پرداختند اظهار داشت: آنها تا دقیقه 90 واقعاً تیم ما را تشویق کردند. باید بگویم که در برخی مسابقات بدتر از این بازی کردیم اما اینکه هواداران چنین واکنشی از خود نشان می‌دهند به گذشته باز می‌گردد. وقتی تماشاگر می‌گوید ما پنج قهرمانی داریم انتظار دارند که سپاهان باز هم به قهرمانی برسد. هواداران به دلیل تعصب زیاد از تیم برد می‌خواهند و این به دلیل شرایط سپاهان در گذشته است. تماشاگران ما باید به این فکر کنند که بازیکنان با تمام وجود بازی کردند و آنها موجودی سپاهان هستند. فکر می‌کنم این اعتراضات مشکلی را حل نمی‌کند. اشتباه است که بگوییم تماشاگران معترض از کسی خط گرفته‌اند چون باید 90 دقیقه تشویق آنها را هم ببینیم. آنها در طول بازی ما را تشویق کردند و پس از پایان مسابقه شعارهایی سر دادند اما این بازی دیگر تمام شده و از فردا برای دیدار بعدی خودمان برنامه‌ریزی می‌کنیم. به نظر شما در طول این مدت بهتر است اجازه دهیم بازیکنان با آرامش کار کنند یا اینکه در فضای مجازی آنها را تخریب کنیم.

 

وی در مورد مطرح شدن نام برخی مربیان برای هدایت فصل آینده سپاهان و اینکه برخی مدیران غیر حرفه‌ای هیئت‌مدیره سپاهان با مطرح کردن نام‌هایی برای این تیم حاشیه‌سازی می‌کنند و اینکه ممکن است برخی بازیکنان فعلی تیم برای شما بازی نکنند، گفت: این موضوع را باید با مدیران تیم مطرح کنید. من در دوره‌ای به سپاهان آمدم که شاید کسی قبول نمی‌کرد که به این تیم بیاید. رزومه منصور ابراهیم‌زاده مشخص است و باید بدانید طبق آمار در دهه اول قرن بیست‌ویکم در چه جایگاهی قرار دارم.

ابراهیم‌زاده گفت: مشخص است که در چند بازی به چه شکل کار کرده‌ام و تا زمانی که هستم هدف‌های خود را از نظر آموزش، درک و کار فوتبالی با قدرت انجام می‌دهم و از کسی ترسی ندارم. اگر بازیکنی برای من بازی نکند به خودش ضربه زده است؛ چون اگر هر مربی دیگری بیاید و بداند که این بازیکن خوب بازی نمی‌کند چنین بازیکن در پازل مربی جدید جایی ندارد. بر عکس اگر خود این بازیکن برای مربی خود بازی کند حتی اگر در پازل مربی جدید هم جایی نداشته باشد می‌تواند به تیم‌های دیگری برود. ما در سپاهان نمی‌توانیم همه بازیکنان را تعویض کنیم. می‌توانیم 6 بازیکن لیگ برتری به خدمت بگیریم. نباید فراموش کنیم که در دو سال اخیر 90 درصد تیم سپاهان تغییر یافته و همین امر مشکل‌ساز می‌شود. من چنین فکری در مورد بازیکنان نمی‌کنم. به بازیکنانم باور دارم چون با آنها زندگی می‌کنم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j7ywe

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خلاصه بازی سپاهان 1 - 1 صنعت نفت آبادان + فیلم

 ابراهیم زاده: امروز آخرین فرصت سیاه جامگان بود
مزد زحماتمان در تعطیلات را گرفتیم؛