تاریخ انتشار: 1397/01/31 12:12
کد خبر: 151251

مبعلی: وقتی روی سکو‌ها می‌گویند «بی‌غیرت» به بازیکنان بَر می‌خورد/ استقلال همیشه خوب بوده، چه زمان شفر و چه زمان منصوریان

هافبک باتجربه تیم فوتبال فولاد خوزستان نسبت به اعتراض شدید هواداران این تیم واکنش نشان داد.
مبعلی: وقتی روی سکو‌ها می‌گویند «بی‌غیرت» به بازیکنان بَر می‌خورد/ استقلال همیشه خوب بوده، چه زمان شفر و چه زمان منصوریان

به گزارش فرتاک ورزشی،  تیم فوتبال فولاد خوزستان با کسب ۴۶ امتیاز در رتبه ششم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارد، رتبه‌ای که در فاصله دو هفته تا پایان مسابقات, عملاً امید شاگردان پورموسوی را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا ناامید کرده است. با این حال این تیم از دید بازیکنان, کادر فنی و مدیریت باشگاه, نتایج قابل قبولی کسب کرده است, نظری که اما خیلی به نظر هواداران تعصبی جنوبی نزدیک نیست و در هفته‌های اخیر تیمِ اکبر پورموسوی روی خوشی از سکو‌های ورزشگاه غدیر اهواز ندیده است.

به همین منظور در گفت‌وگویی با ایمان مبعلی, هافبک خوزستانی و باتجربه فولاد نظرش را مورد شرایط فولاد، حواشی اخیر این تیم و ... جویا شدیم که مشروح آن در زیر می‌آید:

عملکرد فولاد در لیگ هفدهم چگونه بوده است؟

اگر بخواهم کلی حرف بزنم, باید بگویم فولاد در این فصل خوب کار کرده است، البته در مقطعی دچار اُفت تیمی شدیم که این موضوع برای همه تیم‌‌ها پیش می‌آید. در چهار پنج هفته بد عمل کردیم و امتیازاتی که در همان مدت از دست دادیم باعث شد رتبه‌های بالای جدول را از دست بدهیم. البته هنوز دو بازی دیگر تا پایان مسابقات مانده است که می‌توانیم بازهم شرایط‌مان را بهتر کنیم.

 با اینکه فولاد در این فصل خوب کار کرده است، اما هواداران از عملکرد تیم راضی نیستند و در پایان هر بازی شعار‌هایی علیه بازیکنان و کادر فنی سر می‌دهند.

برای بخشی از اعتراضات می‌توان به آنها حق داد، چون وقتی تیم بالای جدول باشد و برای آسیایی شدن آماده شود، اما کم کم رتبه‌اش پایین بیاید، باید منتظر واکنش‌ها و ناراحتی هواداران بود، اما عکس‌العمل‌‌ها نباید با فحش و حرف بد باشد. این غیرقابل باور است. به‌هرحال تماشاگر باید با شرایط کنار بیاید. کسی که فحش بدهد، تماشاگر نیست. هوادار حقِ انتقاد دارد، اما نه اینکه هنوز بازی در جریان است, از دقیقه ۶۰، ۷۰ به بازیکنان فحاشی شود. این اتفاق در هیچ جای دنیا قابل قبول نیست.

 سمت و سوی برخی از اعتراضات به اکبر پورموسوی هم هست. آیا این مربی در فولاد بد کار کرده است که اینقدر مورد هجمه قرار گرفته می‌گیرد؟

این سال اولی است که پورموسوی به فولاد آمده, آن‌هم در حالی که ۷۰ درصد تیم تغییر کرده است. پورموسوی مربی جوانی است که دومین تجربه سرمربیگری‌ را در لیگ برتر پشت سر می‌گذارد. البته او در امر مربیگری در تیم‌های مختلف تجارب زیادی دارد. وقتی که پورموسوی به‌عنوان سرمربی فولاد انتخاب شد همه دوست داشتند که تیم در اواسط جدول باشد، اما خیلی بهتر کار کرد. حتی اگر فولاد از این جایگاه هم پایین‌تر بود, بازهم باید از پورموسوی حمایت می‌شد, چون او یک مربی بومی و صادق است.

 با این اوصاف بازیکنان فولاد در مقابل اعتراض هواداران از پورموسوی حمایت خواهند کرد؟

باید همین‌طور باشد و طبیعی هم هست. در هر تیمی ممکن است بازیکنانی از شرایط ناراحت باشند، اما اکثر بازیکنان از پورموسوی راضی هستند. البته فولاد در بحث مدیریتی هم فوق‌العاده کار کرده است. در ایران در تیم‌های زیادی حضور داشته‌ام، اما فولاد از لحاظ مدیریتی با سایر تیم‌ها قابل مقایسه نیست. باشگاه خوبی داریم، اما از لحاظ تماشاگر و هوادار به نظرم باید مقداری حرفه‌ای‌تر شویم. باید پای صحبت‌های هواداران بشینیم و در این حالت فکر می‌کنم خیلی از مشکلات حل می‌شود. البته باید این را بگویم که همه هواداران فولاد آن تعدادی نیستند که در ورزشگاه فحاشی می‌کنند. فولاد هواداران زیادی در شهر‌های دیگر و حتی در خارج از ایران دارد. فولاد باشگاه بزرگ و گسترده‌ای است.

هواداران در ورزشگاه به بازیکنان فولاد «بی‌غیرت» می‌گویند, آیا واقعاً در تیم‌تان بازیکنانی هستند که کم‌کاری کنند؟

این شعار‌ هواداران باعث می‌شود به بازیکنان بَر بخورد، چون همه در تیم خوب کار می‌کنند، اما متأسفانه این مسائل در فوتبال ایران وجود دارد. واقعاً این‌طور نیست که بازیکنی کم‌کاری کند و بچه‌ها همه تلاش می‌کنند. فقط به دلیل اینکه از بالای جدول مقداری پایین آمده‌ایم، همه ناراحت شده‌اند، اما اگر از ابتدا بد نتیجه می‌گرفتیم و در هفته آخر به وسط جدول می‌رسیدیم, همه از عملکردمان راضی بودند.

 شایعاتی مطرح شد مبنی بر اینکه قرار است از فوتبال خداحافظی کنی و به مربیگری روی بیاوری. آیا این شایعات درست است؟

فعلاً قصدی در این باره ندارم. برای فصل بعد هم در آینده تصمیم می‌گیرم. البته فوتبالیستی که باتجربه می‌شود باید به این موضوع فکر کند که البته من هم فکر کرده‌ام, اما الان دو بازی باقیمانده لیگ برایم اهمیت دارد.

 با توجه به اینکه سابقه بازی در استقلال را داری, شرایط این تیم را چطور می‌بینی؟

استقلال خیلی خوب شده است. تیم شفر خوب بازی می‌کند و از همه مهم‌تر اینکه بازیکنان این تیم برای اینکه در استقلال بازی می‌کنند, خوشحال هستند. این موضوع بسیار مهم است, چون باعث می‌شود بازیکنان از رقابت خسته نشوند.

 در چند سال گذشته استقلال را اینقد خوب دیده‌ بودید؟

استقلال در سال‌های گذشته هم خوب بوده است، چه در زمان پرویز مظلومی, چه زمان امیر قلعه‌نویی و حتی در زمان منصوریان که در نیم‌فصل دوم سال نخست حضور این مربی, استقلال خیلی خوب بود. الان هم که شفر آمده تیم خیلی خوب است و ان‌شاءالله همین‌طور این روند ادامه پیدا کند. به عقیده من باید شفر را حفظ کنند، چون همه از کار او راضی هستند.

عملکرد منصوریان را در استقلال چگونه دیدی؟

منصوریان برای این تیم خیلی زحمت کشید، اما در نهایت موفق نشد. در فوتبال بعضی اوقات این‌طور می‌شود. منصوریان خیلی تلاش کرد و بازیکنانی را که الان در تیم هستند، او به استقلال آورد. حق منصوریان این نبود که این اتفاقات برایش رخ بدهد و با او این‌طور برخورد شود. حتی می‌توانستند بیشتر به منصوریان وقت بدهند، اما خب هواداران مقداری زود خسته شدند. منصوریان سرمایه باشگاه استقلال است و برای این تیم زحمات زیادی کشیده است و دربی را هم برده بود.

به نظرت وضعیت تیم ملی قبل از جام جهانی چطور است؟

تیم ملی هم شرایط خیلی خوبی دارد و با این بازیکنان می‌توان به راحتی دو تیم ملی را ارنج کرد. برای همین کی‌روش برای انتخاب بازیکنان کار سختی در پیش خواهد داشت.

 کی‌روش گفته بود بازیکنانی که در لیگ ایران بازی می‌کنند, آمادگی بالایی ندارند, با این حرف موافق هستی؟

بازیکنانی که لژیونر شده‌اند همه از لیگ ایران پیشرفت کرده و لژیونر شده‌اند. آمادگی بازیکنان نمی‌تواند خیلی به سطح لیگ مربوط باشد. حتی امکان دارد بازیکنی در لیگ دسته دوم بازی کند، اما بسیار آماده باشد. درست است شرایط مدیریتی فوتبال‌مان ممکن است حرفه‌ای نباشد، اما بازیکن می‌تواند در همین شرایط, حرفه‌‌ای بازی و زندگی کند. البته باید قبول کنیم که در بحث آماده‌سازی و امکانات نمی‌توانیم رقابت کنیم، اما فوتبالیست‌های ایرانی بسیار باهوش هستند و این باعث می‌شود که به راحتی خودشان را با فضای جدید تطبیق دهند و اگر هم به اروپا بروند, عملکرد خوبی داشته باشند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/487gvl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اعلام برنامه سفر استقلال به تبریز برای بازی با گسترش