تاریخ انتشار: 1397/02/01 17:17
کد خبر: 151082

بررسی تیم‌های سقوط‌کننده؛ جنگ و صلح در جنوب

نفت تهران، استقلال‌خوزستان، سپیدرود، سپاهان، پدیده یا تراکتورسازی؛ کدام تیم به لیگ یک سقوط می‌کند؟
بررسی تیم‌های سقوط‌کننده؛ جنگ و صلح در جنوب

به گزارش فرتاک ورزشی، در فاصله دو هفته مانده به پایان لیگ هفدهم و با قطعی شدن قهرمانی پرسپولیس، حالا لیگ فقط برای دو سری از تیم‌ها جذاب دنبال می‌شود. سری اول تیم‌هایی مانند استقلال، سایپا، ذوب‌آهن و پیکانی که همچنان بر سر سهمیه آسیایی جنگ دارند. و سری دوم هم شش تیمی که هنوز بقا یا سقوط‌شان به لیگ یک مشخص نشده است. در صدر این تیم‌ها نفت تهران حضور دارد. تیمی که بعد از قطعی شدن سقوط سیاه‌جامگان، بیشترین شانس را برای سقوط به لیگ یک دارد. رتبه تیم‌ها در پایین جدول برای باشگاه‌هایی که شانس سقوط دارند به این شرح است:

بررسی شرایط سقوط تیم‌ها

نفت تهران

جدی‌ترین گزینه سقوط، نفت تهران است. شاگردان افاضلی حتما باید در این دو بازی حداقل برای یک بار طعم برد را بچشند و امیدوار به شکست استقلال‌خوزستان باشند. 

پارس‌جنوبی‌جم – نفت تهران

نفت تهران – ذوب‌آهن

استقلال‌خوزستان

هومن افاضلی بیشتر از هر تیمی، پیگیر نتایج استقلال‌خوزستان است. تیمی که فقط سه امتیاز بیشتر از نفت تهران دارد و با یک لغزش، می‌تواند به جای نفت راهی لیگ یک شود.

استقلال‌خوزستان – سپاهان

نفت آبادان – استقلال‌خوزستان

سپیدرود

سپپدرود با برد خانگی هفته گذشته مقابل تراکتورسازی، تا حد زیادی خیال هوادارانش را از بابت بقا در لیگ جمع کرده است. با توجه به اینکه این تیم در هفته پایانی مهمان پرسپولیس است و شانس کمی برای کسب امتیاز دارد، می‌تواند در همین هفته و دومین میزبانی متوالی سهمیه فوتبال شمال کشور را در لیگ برتر به طور قطعی حفظ کند.

سپیدرود – فولاد

پرسپولیس – سپیدرود

سپاهان

با توجه به تفاضل گل خیلی بهتری که سپاهان نسبت به سایر رقبا دارد، این تیم از دو مسابقه فقط یک تساوی هم به دست بیاورد احتمالا در لیگ برتر باقی می‌ماند.

استقلال خوزستان – سپاهان

سپاهان – استقلال

پدیده

پدیده با پیروزی در دربی مشهد، می‌تواند همین هفته خیال مشهدی‌ها را از بابت از دست نرفتن هر دو سهمیه لیگ برتری‌شان جمع کند. پیروزی پدیده مقابل سیاه‌جامگان، حکم بقای شاگردان رضا مهاجری را امضا می‌کند.

پدیده- سیاه‌جامگان

گسترش‌فولاد – پدیده

تراکتورسازی

شاگردان سائلام فقط روی کاغذ شانس سقوط دارند و رسیدن‌شان به رتبه یکی مانده به آخر جدول طی دو هفته اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد. این اتفاق فقط در صورتی رخ می‌داد تراکتورسازی هر دو مسابقه‌اش را ببازد و نفت تهران هم درهر دو بازی پیش‌رو پیروز شود. تازه نفت باید در همین دو مسابقه، اختلاف تفاضل گل ۸تایی‌اش با تراکتور را هم جبران کند. خیلی بعید نیست؟

تراکتورسازی – نفت آبادان

فولاد – تراکتورسازی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jlowe

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نکاتی خواندنی راجع به وضعیت حال حاضر فوتبال خوزستان
اختصاصی|