تاریخ انتشار: 1397/02/01 20:59
کد خبر: 151050

نشان بده راست می‌گفتی آقای طارمی!

مهدی طارمی بعد از جار و جنجال فراوان و ایجاد دردسرهای جدی برای باشگاه پرسپولیس، از این تیم جدا شد و به الغرافه قطر پیوست.
نشان بده راست می‌گفتی آقای طارمی!

مهدی طارمی بعد از جار و جنجال فراوان و ایجاد دردسرهای جدی برای باشگاه پرسپولیس، از این تیم جدا شد و به الغرافه قطر پیوست. البته مشکلاتی که او برای پرسپولیس درست کرده هنوز به پایان نرسیده؛ چه اینکه این بازیکن همچنان مبلغ صد هزار دلاری را که باید بابت ترانسفر به قطر می‌پرداخت را به حساب پرسپولیس نریخته و از سوی دیگر ایجنت ایتالیایی این انتقال هم به سرخپوشان و خود بازیکن مهلت 10روزه داده تا هر چه سریع‌تر حق‌العمل او را بپردازند. خلاصه از همان اول اسم طارمی برای پرسپولیس با دردسر و گرفتاری گره خورده و این داستان همچنان ادامه دارد. با این همه اما سوژه اصلی این مطلب چیز دیگری است.

طارمی خرید بسیار خوبی برای الغرافه بود. باید اعتراف کرد او بعد از چهار ماه دوری از میادین بازگشت درخشان و غافلگیرکننده‌ای به دنیای فوتبال داشت که نشان از استعداد و توانایی‌های این بازیکن دارد. اگرچه الغرافه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اوت شد و اگرچه در لیگ قطر هم در همان میانه‌های جدول باقی ماند، اما طارمی از نظر فردی تجربه درخشانی در این تیم داشت و کاری کرد که مدیران باشگاه از همین حالا دنبال تمدید قرارداد با او باشند. درخشش طارمی البته مورد توجه سایر باشگاه‌های قطری هم قرار گرفته؛ چنان که گفته می‌شود باشگاه الدحیل با پیشنهادی نجومی مترصد جذب این بازیکن است. الدحیل یا همان لخویای سابق در حال حاضر قدرتمندترین تیم غرب آسیاست که هر شش بازی مرحله گروهی را با پیروزی پشت سر گذاشته است. حالا آنها آماده‌اند یکی از بهترین بازیکنان ایران را شکار و تیم‌شان را کامل‌تر کنند؛ اما آیا طارمی به آنها چراغ سبز نشان خواهد داد؟

اکنون شاید بهترین فرصت ممکن فراهم شده باشد که صحت یکی از پرتکرارترین جملات طارمی طی سال‌های اخیر به چالش کشیده شود. از همان ماه‌های اولی که طارمی به پرسپولیس پیوست و گل کرد، مدام این یک جمله از زبان او شنیده می‌شد: «می‌خواهم بروم اروپا»؛ منتها گاهی مشتری پیدا نمی‌شد، گاهی پرسپولیس رضایتنامه نمی‌داد و گاهی هم اروپای استاد، ریزه‌اسپور ترکیه از کار در می‌آمد! خلاصه سرنوشت حرفه‌ای طارمی طوری رقم خورد که او به خاطر محرومیتش نتوانست تیمی بهتر از الغرافه برای این مقطع پیدا کند. حالا اما شرایط فرق می‌کند. امروز این بازیکن طرف قرارداد هیچ باشگاهی نیست و آزاد است که به هر تیمی در دنیا برود. جام‌جهانی هم در راه است و این عضو تیم ملی فوتبال کشورمان می‌تواند با درخشش در روسیه بازار خوبی برای خودش در اروپا فراهم کند. حالا طارمی با انتخاب تیم بعدی‌اش، به ما ثابت خواهد کرد که در همه این سال‌ها راست می‌گفته و واقعا دلش می‌خواسته راهی فوتبال اروپا شود یا فقط دنبال ناز و اطوار، پول زیاد و آسان و خون کردن دل هواداران پرسپولیس بوده است؟! در این میان اگر انتخاب او الدحیل یا هر باشگاه دیگری در این سطح باشد، طارمی یک بار دیگر به مردم ایران نشان خواهد داد با چه «پدیده»‌ای مواجه هستند، اما اگر او را مسافر اروپا ببینیم قصه فرق خواهد کرد.

طارمی در 22سالگی به پرسپولیس پیوست و از شش ماه بعد مدام گفت قصد حضور در اروپا را دارد. الان چهار سال از آن روزها گذشته و او 26سالگی‌اش را پشت سر می‌گذارد؛ سنی که برای یک فوتبالیست اصلا کم نیست. اگر اروپایی در کار باشد، فرصت انتقال همین الان و همین قرارداد است، وگرنه ممکن است خیلی دیر شود. البته که بین طارمی و علی کریمی یک دنیا فرق است، اما جادوگر هم بعد از سال‌ها «مفت‌بازی» زمانی یاد بایرن‌مونیخ و بوندسلیگا افتاد که دیگر خیلی دیر شده بود و آن حسرت هرگز برای فوتبال ایران از بین نمی‌رود. پس بجنب آقای طارمی!


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/276ezn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رویارویی مهدی طارمی مقابل پرسپولیس رقم نخواهد خورد!