تاریخ انتشار: 1397/02/02 15:33
کد خبر: 150953

اهمیت بازی پرسپولیس برای استقلال و بلاتکلیفی آبی ها!

اهمیت بازی پرسپولیس برای استقلال و بلاتکلیفی آبی ها!

 امروز در اصفهان پرسپولیس میهمان ذوب آهن است. برای قرمزهای تهران نتیجه این بازی اهمیت چندانی ندارد. چرا که این تیم دو هفته پیش قهرمانی‌اش را در لیگ مسجل کرده و نیازی به اینکه به آب و آتش بزند ندارد. سرخ‌ها صرفا برای ثبت رکوردهای جدید به زمین می‌روند. اما این مسابقه برای استقلال و استقلالی‌ها مهم‌تر است. چرا که استقلال و ذوب آهن و البته سایپا در حال جدال برای کسب رتبه‌های دوم و سوم چهارم هستند. طبیعی است که هر چه در رتبه بالاتری قرار بگیرند شانس بیشتری برای کسب سهمیه سال بعد لیگ قهرمانان آسیا خواهند داشت.

در حال حاضر سایپا 50 امتیازی است و در رده دوم ایستاده. ذوب آهن و استقلال هم به ترتیب با 49 و 48 امتیاز سوم و چهارم هستند. استقلالی‌ها که امروز تیم‌شان با پیکان مسابقه دارد احساس دوگانه‌ای نسبت به بازی پرسپولیس و ذوب آهن دارند. حس اول: طبیعی است که آن‌ها به پیروزی پرسپولیس هرگز علاقه نداشته باشند. خیلی از استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها بیشتر از اینکه از برد تیم خودشان خوشحال شوند از شکست تیم رقیب لذت می‌برند. اما ماجرای امروز فرق دارد. حریف امروز پرسپولیس، ذوب آهن است و در صورتی که ذوبی‌ها پرسپولیس را ببرند همچنان در جدول بالاتر از استقلال قرار می‌گیرند. تازه اگر استقلال موفق شود پیکان را شکست بدهد فاصله یک امتیازی‌اش با ذوب باقی می‌ماند و بیشتر نمی‌شود.

اما پیروزی پرسپولیس برای استقلالی‌ها بهتر است. حقیقت این است که امروز باخت پرسپولیس هیچ آورده‌ای برای آبی‌ها نخواهد داشت. پرسپولیس خیلی وقت است قهرمان شده و حالا حالاها خشاب کری‌خوانی هواداران این تیم پر است. اما برد پرسپولیس باعث می‌شود استقلال با شکست دادن پیکان شانس رسیدن به رده سوم یا دوم را داشته باشد.

نکته دیگر اینکه سرمربی ذوب، امیر قلعه نویی یکی از مربیان پرافتخار تاریخ باشگاه استقلال است. طبیعی است که در حالت عادی استقلالی‌ها دوست داشته باشند پرسپولیس در مقابل تیم‌های قلعه نویی ببازد. اما امروز استقلالی‌ها منتظر شکست تیم امیر هستند. شکستی که قطعا به نفع استقلال تمام خواهد شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2a8byk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


استقلال و ذوب آهن؛ رقبای خطرناک پرسپولیس برای کسب عنوان بهترین خط حمله لیگ‌برتر