تاریخ انتشار: 1397/02/05 14:24
کد خبر: 150553

افاضلی: از علیرضا بیرانوند گلایه دارم کار او روی تیم ما ذهنیت منفی گذاشت

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: از علیرضا بیرانوند به دلیل بهم زدن شرایط نفت گلایه دارم و با خود او هم در این باره صحبت کردم.
افاضلی: از علیرضا بیرانوند گلایه دارم کار او روی تیم ما ذهنیت منفی گذاشت

هومن افاضلی در خصوص شرایط نفت تهران و سقوط به لیگ دسته اول گفت: پایه های سقوط نفت دو سه سال پیش گذاشته شد. این تیم اول فصل به صورت اضطراری بسته شد و نوع یارگیری نشان می دهد باعجله یارگیری شده و در برخی پست ها 10 بازیکن داشتیم مثلا دفاع وسط. ولی در دفاع راست یک بازیکن داشتیم و در قسمت هافبک و مهاجم هم بود. روزی که به این مجموعه آمدیم این ها را می دانستیم اردوی پیش فصل نداشتند و از نظر روحی تیم نابود بود و به خود بچه ها هم گفتم. مثل جای زلزله زده بود و همه چیز از بین رفته بود. البته برای خود بچه ها مثال دیگری زدم و گفتم مثل جاهایی است که معتادها جمع می شوند.یک روز در رختکن به آنها گفتم انگار گودال است و همه جمع شده اید مثل معتادها.

وی افزود: باشگاه متعهد شد می تواند شرایط را فراهم کند. قرار شد پرداخت ها به بازیکنان داده شود. 5درصد 5 درصد اما به صورت مداوم. این اتفاق در یک ماه اول افتاد. ما 11 دی به این تیم آمدیم و تا 11 بهمن همه چیز خوب بود. بعد پرداخت ها قطع شد چون یک مباحثی با وزارت نفت بود و با توجه به سبقه انتقال تیم بود پیش بینی کردند که کار درست انجام نشود و درست هم بود این پیش بینی ها و کمک کم پرداخت های ما هم قطع شد تا اینکه رسید به بازی استقلال خوزستان. تا آن روز تیم را مدیریت کردیم و باخت هم نداشتیم و خوب هم امتیاز گرفتیم و با وجود همه کاستی های فنی خوب تیم داشت جمع می شد. شب قبل از بازی استقلال خوزستان بچه ها متوجه شدند پرداختی در کار نیست و از آن بازی شروع شد. آن مسابقه را باختیم و این بچه ها هم رباط نیستند. نمی شود کار خوب کرد بدون پرداختی.

افاضلی ادامه داد: این بچه ها شب عید دریافتی نداشتند تا امروز. یعنی از 11 بهمن تا امروز هیچ پرداختی صورت نگرفته است. این تیم سه مالک داشته و همین طوری با اینها برخورد شده است. من چون با باشگاه صحبت کرده بودم حرف بچه ها را بابت پرداخت نشدن پول قبول نمی کردم اما واقعا این اتفاق افتاد. 12 روز بچه ها اعتصاب کردند اما نگذاشتم خبر این اعتصاب رسانه ای شود. بچه های نفت نجیب هستند و هر تیمی در لیگ را ببینید دریافتی اش از ما بیشتر است. همان 12 روز اعتصاب خودش را در بازی با استقلال نشان داد و تیم از نظر جسمی نزول کرد و نتوانستیم بازی را حفظ کنیم و با توجه به شرایطی که داشتیم و یک روز می ‌آمدند توپ ما را ببرند شرایط از دست ما خارج شد. فکر می کنم ما سازمان دهی باشگاهمان ضعیف است و اصلا پرسنلی ندارد. یک شرکت هست که کارها را می کند.

سرمربی نفت تصریح کرد: بدون پشتوانه کار کردن خیلی سخت است. هر چیزی در ظرف خودش معنا می دهد وقتی شرایط کلا بحرانی است توقع نباید داشت طوری بازی کرد که همه بگویند عجب بازی. در تمرینات تیم همه چیز تاثیر داشت. 12 روز تیم ما تمرین نداشت. ما فقط تصویر باشگاه نفت را مدیریت کردیم اما واقعیت این است که در شرایط خیلی سختی بودیم.

وی در خصوص اینکه در شرایطی تیم را تحویل گرفتید که نفت سهمیه آسیا را از دست داده بود گفت: شرایط را ندیده بگیرید. حتی در شروع هم نتایج تغییر کرد و پیش بینی ما از نظر فنی درست بود اما این اواخر اصلا بچه ها در شرایطی نبودند که تمرکز کنند و هر چقدر هم تلاش کردیم دیگر ‌آن تصویر درست نشد. بیماری را در اتاق عمل تحویل گرفتیم که در شرایط فوتی بود اما اقداماتی که بعدا باید انجام می شد نرسید.

افاضلی در مورد اینکه چه می شود که تیم های ریشه دار ما به این شکل دچار مشکل می شوند تصریح کرد: در تهران فقط دو تیم هوادار دارند و بقیه تیم ها با ساختار و امکانات خود را درست کردند از پاس و آرارات و هما گرفته حتی پیکان و سایپا. این شرایط بوده سرپا مانده اند. نفت هم این شرایط را داشت تا قبل از تصویب قانون قطع پول به باشگاه ها. اگر این قانون خوب کارشناسی شده بود اول راه های جایگزین پول را پیدا می کردند بعد پول دولتی را به باشگاه می بستند. من اتفاقا مخالفم که پول دولتی از فوتبال برود چون بخش عمده پول ما در فوتبال دولتی است. تیم های دیگر که وابسته صنعتی دارند راه حل پیدا کردند. استقلال و پرسپولیس هم پشتوانه هوادار دارند و کمک دولتی هم نامحسوس دارند اما این اتفاق برای ما نمی افتد چون هوادار نداریم. طبیعتا وقتی این مدلی هست کار سخت می شود. سپیدرود، استقلال خوزستان، مشکی پوشان و پدیده هر 5 تیم خصوصی هستند. انهایی که هوادار داشتند خود را نجات دادند و ما که نداشتیم نتوانستیم و به لحاظ پرداختی کمترین در لیگ هستیم و مدیریتی هم فاجعه بودیم.اینجا سه بار مالک عوض شد و 6 مربی. من برنامه خوبی داشتم اما پشتیبانی لازم انجام نشد و هیچ سربازی بدون فشنگ نمی تواند بجنگد.

سرمربی نفت تهران خاطر نشان کرد: این مسائل فاجعه است. برای بازی آخر جلوی ذوب آهن متقاعد کردم خودم را که باید برگردیم. من دو بار می خواستم جدا شوم و بچه ها مانع شدند. فکر می کردم من بروم شاید بچه ها بیشتر ضرر کنند در حالی که برای من آسان بود بعد از بازی استقلال خوزستان بروم. در تعطیلاتی که اعتصاب داشتیم تصمیم گرفتم بروم. به هر حال شرایط سخت بود و شانه هم خالی نمی کنیم. تیم افتاده و به نام من هم نوشته می شود اما شرایط سختی داشتیم اما فکر نمی کنم مدیریت این تیم برای هر کسی آسان باشد و آرزو می کنم همکارانم در این شرایطی که من اینجا داشتم و حتی در صبا هم این شرایط را داشتم باشند. شرایط صبا هم فاجعه بار بود. اینجا هم دست کمی از آنجا نداشت. دو بار نماینده دادستان در سه بازی مختلف می خواستند لباس های تیم صبا را دربیاورند. در هر صورت کار دشواری بود.

وی در خصوص اینکه مالک نفت چه کسی است گفت: مالک نفت اکنون وزارت نفت است. آقای فردوسی هستند که انسان موجهی هستند. پول هم داده است . 10 درصد پول بچه ها را داده است به این امید که تیم به او منتقل شود اما این قدر طولانی شد که ناامید شد. نمی دانم وضعیت انتقال به چه شکل است. وقتی چیزی مال کسی نباشد هزینه هم نمی کند. اینجا هنوز به نامش نشده است. او مالیات داده اما آنچه امروز به دست می آورد یک تیم لیگ دسته اولی است. من هم باشم نمی گیرم.

افاضلی در خصوص شکایت علیرضا بیرانوند هم گفت: من از آقای بیرانوند گلایه دارم اما نه به خاطر حقش که دنبالش بود.  گرفتن پول راهش این مدلی نیست که تیم نفت را بهم بریزد. باشگاه می توانست اقدام متقابل کند. چون در مورد فوتبال نمی توان به خارج از ارگان فوتبالی به دادگاه رفت  و حتی می شد تعلیق شود. ما این کار را نکردیم. به خود بیرانوند هم گفتم  و اینکه قرار باشد پولی بدهیم اولین نفر او خواهد بود. کار او روی تیم ما ذهنیت منفی گذاشت و بچه ها اعتماد به نفس خود را از دست دادند.

افاضلی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است نفت به سرنوشت تیم هایی مثل پاس دچرا شود گفت: احتمالش هست که این اتفاق برای نفت بیفتد که به دسته های پایین تر برود. چون شاید آقای فردوسی نخواهد تیمداری کند. متاسفم برای شهر تهران. توقعم این بود که مسئولان شهر تهران شورای شهر و نماینده های مجلس تهران و شهرداری که رای مردم شهر را دارند از چیزهای خوب این شهر دفاع کنند اما ظاهرا در تهران عرق به این شهر وجود ندارد اما در شهرهای دیگر این موضوع هست اما اینجا کسی پا جلو نگذاشت و اصلا برایشان مهم نبود. این شهر 17 میلیون جمیعت دارد وبا دو تیم استقلال و پرسپولیس نمی توانی مردم را با ورزش مانوس کنی. با ورزش آسیب ها کم می شود  با این روش در تهران سیب ها جمع نمی شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2a8ely

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بیگ زاده: حالا که نفت سقوط کرد ببینیم بیرانوند می تواند پولش را زنده کند؟