تاریخ انتشار: 1397/02/08 18:15
کد خبر: 150090

ورمزیار: استقلال فصل آینده جدی‌ترین مدعی قهرمانی است

پیشکسوت باشگاه استقلال تهران گفت: در لیگ هفدهم تیم‌های کمتری مربیانشان را تغییر دادند و این امر از نقاط قوت لیگ بود.
ورمزیار: استقلال فصل آینده جدی‌ترین مدعی قهرمانی است

صادق ورمزیار پیشکسوت باشگاه استقلال تهران درباره ارزیابی اش از کیفیت لیگ برتر هفدهم بیان کرد: با وجود وقفه‌هایی که به دلیل برگزاری اردو‌های تیم ملی در برگزاری لیگ ایجاد شد، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برای منظم برگزار شدن این رقابت‌ها زحمات زیادی کشیدند. در لیگ هفدهم شرایط برخی تیم‌ها که جزء مدعیان هستند دگرگون شد و در کمال تعجب آن‌ها در جمع تیم‌های انتهای جدول قرار گرفتند. انتظار داشتیم تیم‌هایی مانند تراکتورسازی و سپاهان عملکرد خوبی داشته باشند، اما برخلاف آن‌ها تیم هایی، چون سایپا، پارس جنوبی و پیکان توانستند نتایج خوبی کسب کنند.

او ادامه داد: در این میان هر چند پرسپولیس در نیم فصل دوم تا حدی دچار نوسان شد، اما با استفاده از نتایج خوبش در دور رفت، قهرمانی خود را در لیگ تکرار کرد. استقلال هم که در هفت هفته ابتدایی لیگ برتر وضعیت بحرانی‌ای تجربه کرد پس از روی کارآمدن وینفرد شفر از لحاظ روحی و روانی متحول شد و همین امر کمک کرد تا وضعیت نتیجه گیری این تیم ایده آل شود با رتبه‌ای خوب فصل را به پایان برساند. هر چند من اعتقاد دارم استقلال فصل آینده جدی‌ترین مدعی قهرمانی است.

ورمزیار با اشاره به نایب قهرمانی ذوب آهن در هفدهمین دوره لیگ برتر اظهار داشت: ثبات مدیریت و تدابیر امیر قلعه نویی سبب شد تا ذوب آهن که در نیم فصل اول به هیچ وجه نمایش مقتدری نداشت، در نیم فصل دوم تیم خوبی تشکیل دهد و با تبدیل شدن به بهترین تیم دور برگشت در نهایت جایگاه نایب قهرمانی لیگ را کسب کند. درخشش ذوب آهن نشان داد مدیرانی مانند سعید آذری به مربیانشان اعتماد کامل دارند و تنها راه فرار از نتیجه نگرفتن را تغییر سرمربی نمی‌دانند. البته نباید از عملکرد صنعت نفت آبادان بی تفاوت گذشت چراکه این تیم برخلاف سال‌های پیش که برای سقوط نکردن تلاش می‌کرد در لیگ هفدهم رتبه‌ای تک رقمی به دست آورد.

کارشناس فوتبال ایران درباره نقطه قوت لیگ برتر گفت: در لیگ هفدهم تیم‌های کمتری مربیانشان را تغییر دادند و این امر جزء نقاط قوت لیگ بود. هر چند شاهد بودیم برخی تیم‌ها مانند سپیدرود، نفت تهران و مشکی پوشان بار‌ها دست به تغییر سرمربی زدند. البته می‌توانم از تعطیلات طولانی مدت لیگ هم که منجر به افت تیم‌ها می‌شد به عنوان نقطه ضعف رقابت‌ها نام ببرم. اگر این موضوع را کنار بگذاریم در مجموع لیگ هفدهم نسبت به دوره‌های پیش در سطح بالاتری برگزار شد. ضمن اینکه داوران جوانی در این رقابت‌ها قضاوت کرردند که در سال اول حضورشان عملکرد قابل قبولی داشنند.

او ادامه داد: قطعا باید جوان گرایی تیم‌های لیگ برتری در سال‌های آتی بیشتر شود و تیم‌ها از بازیکنان جوان استفاده کنند. از طرفی کی روش هم برای جام ملت‌های آسیا باید به ستاره‌های لیگ بیشتر اعتماد کند تا آن‌ها برای آینده آبدیده‌تر شوند. با توجه به روندی که تیم ملی پیش گرفته است می‌توانیم انتظار داشته باشیم این تیم به فینال برسد و پس از سال‌ها جام قهرمانی را به ارمغان بیاورد.

رئیس آکادمی باشگاه استقلال تهران درباره وضعیت تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا خاطرنشان کرد: با توجه به مصاف استقلال و ذوب آهن در مرحله یک هشتم نهایی خیال ما از حضور یک تیم ایرانی در مرحله بعدی راحت است، اما امیدوارم پرسپولیس هم بتواند به جمع چهار تیم برتر منطقه غرب راه یابد تا ایران در این رقابت‌ها هم حرف برای گفتن داشته باشد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rwn5y

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیشکسوت استقلال: اعتقاد دارم شفر کار بسیار بزرگی انجام داده است