تاریخ انتشار: 1397/02/11 20:44
کد خبر: 149647

آقای گل‌های لیگ یک بخوانند؛ اتفاقی که هر سال رخ می‌دهد!

وقتی به پنج دوره گذشته آقای گل‌های لیگ دسته یک فوتبال ایران نگاه می‌کنیم، می‌بینیم هیچ‌کدام از آنها عاقبت‌به‌خیر نشدند و یک فصل بعد اسمی از آنها نیست.
آقای گل‌های لیگ یک بخوانند؛ اتفاقی که هر سال رخ می‌دهد!

 آقای گل‌های فوتبال لیگ دسته یک ایران هیچ‌وقت بازی خوب‌شان تداوم نداشته و نتوانسته‌‌اند با حضور در لیگ برتر یا تیم بعدی این درخشش را ادامه دهند و یکی از معدود کسانی که  در پنج دوره گذشته لیگ دسته یک ایران دو بار موفق شده آقای گل بشود و فصل بعدش نتوانسته درخشش را ادامه دهد، محمد عباس‌زاده است.

عباس‌زاده بعد از این که در فصل (92 - 91) با 18 گل در نساجی آقای گل شد به پرسپولیس آمد ولی هرگز در تیم پایتخت موفق نبود و بعد از دو فصل ناامیدکننده به راه‌آهن رفت و سپس دوباره به نساجی و لیگ یک برگشت که مجددا در فصل (96- 95) با 24 گل آقای گل شد و این فصل راهی سایپا شد که باز هم درخشش در لیگ یک را نداشت و سپس در نیم‌فصل به‌خاطر کمک به نساجی به لیگ یک برگشت و دوباره با این تیم به لیگ برتر بازگشت.

از جمله مهاجمانی که بعد از آقای گلی اصلا دیگر دیده نشد مختار جمعه‌زاده است. مهاجم سابق گل‌گهر سیرجان در فصل (93- 92) با 15 گل، آقای گل لیگ دسته یک شد ولی در تیم خودش باقی ماند و در فصل بعد 6 گل بیشتر نتوانست به ثمر برساند و فصل بعدش راهی پاس شد که آنجا هم توفیقی نداشت.

عیسی آل‌کثیر که در فصل (94- 93) با 11 گل موفق شد آقای گل لیگ دسته یک شود، از آلومینیوم هرمزگان راهی نفت تهران شد. آل‌کثیر 3 سال است که در نفت بازی می‌کند و تنها امسال درخشش نسبتا خوبی داشت.

حمید کاظمی دیگر مهاجمی است که موفق شد با نساجی در فصل (95- 94) با زدن 16 گل آقای گل لیگ دسته یک ایران شود. کاظمی فصل بعد از آقای گلی از نساجی به تیم همسایه خونه به خونه رفت ولی در آنجا نتوانست عنوان آقای گلی خود را تکرار کند و زیر سایه عباس‌زاده که دوباره به لیگ یک برگشته بود، قرار گرفت.

در لیگ دسته اول فوتبال ایران فصل 96 – 97 نیز دو مهاجم تیم های شهرداری ماهشهر و فجرسپاسی یعنی فرشید پاداش و شاهین مجیدی موفق شدند به عنوان آقای گل لیگ دسته اول خود را معرفی کنند.

به هر حال با تمام این اوصاف و برای پنج دوره گذشته باید گفت آقای گل‌های لیگ دسته یک سرنوشتی خوب نداشته‌اند و هیچ‌گاه عاقبت‌به‌خیر نشده‌اند.

1) فصل (92- 91) محمد عباس‌زاده، 18 گل (نساجی)

2) فصل (93- 92) مختار جمعه‌زاده، 15 گل (گل‌گهر سیرجان)

3) فصل (94- 93) عیسی آل‌کثیر، 11 گل (آلومینیوم هرمزگان)

4) فصل (95- 94) حمید کاظمی، 16 گل (نساجی)

5) فصل (96- 95) محمد عباس‌زاده، 24 گل (نساجی)

در این بین اما یک استثنا وجود دارد که البته آقای گل نشده ولی آینده‌ای درخشان داشته است.

مهدی طارمی در فصل (93- 92) با 12 گل پشت‌سر مختار جمعه‌زاده در رده دوم قرار گرفت و سپس راهی پرسپولیس شد و باید گفت درخشش او از این به بعد شروع شد که به آقای گلی در لیگ‌برتر منجر شد. او تنها مهاجمی بوده که در این حداقل یک دهه گذشته از لیگ یک به لیگ برتر آمده و توانسته آینده درخشانی را برای خود رقم بزند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zm66j

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فرشید پاداش و شاهین مجیدی دومین گلزن برتر تاریخ لیگ یک شدند
اختصاصی فرتاک ورزشی|

تیم منتخب نیم فصل اول مسابقات لیگ یک + پوستر
اختصاصی| در پایان نیم فصل اول مسابقات؛