تاریخ انتشار: 1397/02/15 11:32
کد خبر: 149204

نیازهای سرخابی ها در نقل و انتقالات

نیازهای سرخابی ها در نقل و انتقالات

فصل نقل و انتقالات همواره جذابیت‌های خاص خود را برای هواداران فوتبال دارد و به خصوص در دو فصل اخیر که افزایش درآمد دو باشگاه پرسپولیس و استقلال همراه با کاهش بودجه تیم‌های صنعتی بوده، این جذابیت به دلیل رقابت دو باشگاه سرخابی بیشتر نیز شده است. پرسپولیس امید زیادی دارد تا با رفع محرومیت از پنجره نقل و انتقالات بتواند تیم خود را برای فصل بعد تقویت کند. در صورتی که این محرومیت لغو نشود، استقلال و سپاهان رقابت اصلی را در فصل نقل و انتقالات خواهند داشت.

اما تجربه فصول پیش نشان داده که تغییرات زیاد در یک تیم لزوما به نتایج بهتر منجر نمی‌شود. هم پرسپولیس و هم استقلال با سرمربیان فعلی خود در لیگ بعد هم ظاهر می‌شوند و این مزیت بزرگ این دو تیم نسبت به سایر رقبایی است که هنوز وضعیت کادر فنی‌شان مشخص نشده است. این ثبات در کادر فنی می‌‌تواند به ثبات در ترکیب بازیکنان هم منجر شود و بنابراین انتظارات خریدهای پرتعدادی از این دو تیم را نمی‌توان داشت.

استقلال و پرسپولیس به نظر تیم‌های کاملی می‌رسند و چنانچه با همین ترکیب بازیکنان فعلی هم در فصل بعد حضور یابند، باز مدعی خواهند بود. اما استقلال برای تقویت خود به یک مهاجم و یک دفاع چپ نیاز مبرم دارد. ضمن اینکه با بالا رفتن سن جپاروف خرید یک هافبک بازیساز که درصد زیادی از توانایی‌های جپاروف را داشته باشد هم ضروری به نظر می‌رسد. در شیوه بازی شفر، وینگرهای سرعتی نیز زیاد به کار می‌آیند و بعید نیست شفر برای جذب یکی از وینگرهای لیگ اقدام کند.

پرسپولیس با فرض بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتش نگرانی چندانی از ترکیب بازیکنانش ندارد. اما برای تیمی که دو فصل پیاپی قهرمان شده جذب بازیکنان جدید و با انگیزه می‌تواند درصد موفقیت را بالا ببرد. چنانچه برانکو با همین سیستم بازی چند ماه اخیرش در فصل بعد هم به میدان برود، او نیاز به بازیکنان کناری سرعتی و تکنیکی دارد. بازیکنی همچون مهدی ترابی و علی قلی‌زاده به کار هر دو مربی پرسپولیس و استقلال می‌آیند. از طرفی جدایی صادق محرمی خرید یک مدافع راست را برای پرسپولیس ضروری می‌سازد. همچنین خرید یک مهاجم جدید که بتواند رقیب منشا برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی باشد هم گزینه پیش روی برانکوست. در صورت جدایی مسلمان، خرید یک هافبک بازیساز هم تا حدودی ضرورت می‌یابد.

در مجموع به نظر می‌رسد پرسپولیس و استقلال با سه الی چهار خرید از بازار ایران فصل نقل و انتقالات را به پایان برسانند و خرید بازیکن خارجی نیز با افزایش قیمت دلار تقریبا منتفی خواهد شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/398lwq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



حاتمی: در صورت نیاز از استقلال و پرسپولیس به AFC شکایت می کنم؛ زیدان سیگار می کشد و دریبل هم می زند