تاریخ انتشار: 1397/02/18 19:45
کد خبر: 148724

امضای تک‌تک هواداران نساجی پای برگه صعود حک شده است

امیری معتقد است صعود نساجی مازندران به لیگ برتر و شکسته شدن طلسم ۲۴ ساله حاصل یک کار گروهی منسجم و شبانه‌روزی است.
امضای تک‌تک هواداران نساجی پای برگه صعود حک شده است

 آخرین بار نیم‌فصل اول بود که او را در حال گذر از خیابان منتهی به خبرورزشی دیدیم. تعارف زدیم به دفتر تحریریه بیاید اما با وجود دوستان خبرنگاری که در خبرورزشی دارد عذر خواست و از ما خداحافظی کرد. خیلی اهل مصاحبه نیست و معتقد است یک

مدیر باید با عملکرد خود حرف بزند و... اما وقتی حرف نساجی وسط می‌آید چشمانش برق می‌زند و هیجان‌زده می‌شود.

صحبت از علی امیری است. معاون سابق باشگاه استقلال و مدیرعامل موفق نساجی مازندران که تیمش به لیگ برتر صعود کرده، است.

او به رغم سن و سال نه چندان زیاد و شاید بتوان گفت در جوانی بسیار پخته عمل کرده و حالا یکی از موفق‌ترین مدیران باشگاهی کشور لقب گرفته است.

امیری البته معتقد است صعود نساجی مازندران به لیگ برتر و شکسته شدن طلسم ۲۴ ساله حاصل یک کار گروهی منسجم و شبانه‌روزی است. مدیرعامل نساجی مازندران یک‌شنبه گذشته و به دعوت ما به دفتر خبرورزشی آمد تا داستان یک صعود تاریخی را برای ما تعریف کند. شما هم اگر کنجکاوید که بدانید در فصل تازه به اتمام رسیده لیگ دسته اول آزادگان بر نساجی مازندران چه گذشته است تا انتهای این مصاحبه ما را همراهی کنید.

* همین ابتدا می‌خواهیم بپرسیم چرا علی امیری خیلی اهل مصاحبه نیست؟

بهترین مصاحبه یا حرف یک مدیرعامل می‌تواند عملکرد او باشد. من در باشگاه استقلال هم که به عنوان معاون ورزشی فعالیت می‌کردم خیلی اهل مصاحبه نبودم. شاید کمترین مصاحبه‌ها را داشتم و در نساجی هم این موضوع را رعایت کردم.

* آیا مدیرعامل یک باشگاه بودن شغل محسوب می‌شود؟

به نظر من مدیرعامل یک باشگاه پرطرفدار بودن فراتر از یک شغل و کاری تمام‌وقت است. باور کنید هفته‌های آخر شاید ۳ یا ۴ ساعت می‌خوابیدیم و ۲۰ ساعت کار می‌کردیم. فشار فوق‌العاده‌ای را همگی متحمل شدیم ولی خدا را شکر آخرش خیلی خوب تمام شد. البته با توجه به تجربه خوبی که از استقلال داشتم، می‌دانستم در نساجی هم به دلیل پرطرفدار بودن ریزترین مسائل زیر ذره‌بین است. تولید حاشیه هم هر روز وجود دارد ولی به کمک همکارانم توانستیم آن را کنترل کنیم.

* می‌شد به سبک مصاحبه‌های معمول با سؤالاتی پیرامون موفقیت نساجی و عوامل اصلی آن آغاز کنیم اما در برنامه «فوتبال یک» حرف جالبی زده و گفتید روز بعد از مسابقه با راه‌آهن جلسه‌ای برای لیگ برتر فصل آینده داشتید. توضیحی می‌دهید؟

لیگ برتر لیگ متفاوتی است. ما نباید در باد صعود به لیگ برتر بخوابیم وگرنه مثل بسیاری از تیم‌های صعودکننده آسانسوری می‌شویم. به همین خاطر روز دوشنبه با مهندس فرهاد صنیعی‌فرد، مالک و جواد نکونام، سرمربی نساجی، جلسه گذاشتیم. قرار بر این شد جواد نکونام هفته آینده لیست ورودی و خروجی، درخواست امکانات مورد نیاز، برنامه اردوی پیش‌فصل و... را به ما ارائه دهد.

* تقریباً جواب سؤال بعدی ما را دادید. پرسش بسیاری از هواداران نساجی این است که آیا جواد نکونام فصل آینده در این تیم خواهد ماند یا شرط و شروط خاصی دارد؟

بهترین و تنها گزینه سرمربیگری نساجی در لیگ برتر جواد نکونام است. همان‌طور که کارلوس کی‌روش هم او را تنها مربی لایق هدایت تیم امید خواند ما هم با سرمربی پرتغالی موافقیم و به نکونام اعتماد کامل داریم. جواد نکونام یک مربی فوق‌العاده حرفه‌ای است که نوید ظهور یک مربی بزرگ ایرانی را به فوتبال کشور می‌دهد.

* به نظر شما نساجی مازندران برای موفقیت در لیگ برتر به چه میزان تغییر بازیکنان نیاز دارد؟

این موضوع در حیطه اختیارات جواد نکونام و کادر فنی است و هر لیستی او بدهد ما اقدام خواهیم کرد.

* آیا جذب بازیکنان قائمشهری و مازندرانی در اولویت شماست؟ فراموش نباید کرد استان مازندران به اندازه دو یا سه تیم در لیگ برتر بازیکن دارد.

اولویت جواد نکونام و باشگاه، جذب بازیکنان قائمشهری و مازندرانی است که از لحاظ فنی مورد تأیید کادر فنی باشند. البته هواداران باید به جواد نکونام اعتماد کنند و حق بدهند بازیکنان باکیفیت و مد نظر خود را جذب کند.

* شما سابقه همکاری با علی فتح‌ا...زاده را در استقلال دارید. علاقه‌ای به بمب ترکاندن در فصل نقل و انتقالات ندارید؟

جا دارد همین جا از آقای فتح‌ا...زاده تشکر کنم که واقعاً درس‌های زیادی در مدیریت فوتبال به من داد و خیلی چیزها از ایشان یاد گرفتم. حاج‌آقا حق استادی بر گردن من دارد. امسال هم در باشگاه نساجی کمک‌حال ما بود و از مشاوره‌های ایشان استفاده کردیم. در جواب سؤال شما هم باید بگویم با توجه به بضاعت مالی خود به دنبال بهترین خریدها از بازار نقل و انتقالات هستیم و ممکن است در میان آنها بمبی هم باشد!

* پس از صعود نساجی به لیگ برتر شاهد حضور مسئولان قائمشهر و استان مازندران در رختکن تیم و حتی جشن صعود بودیم. آیا در فصل آینده حمایت لازم صورت خواهد گرفت؟

فوتبالدوستان قائمشهری و مازندرانی خوب می‌دانند سال گذشته بازیکنان زیادی از نساجی جدا شدند. سرمربی تیم که می‌توانست از نساجی یک مدعی بسازد به دلیل مشکلاتی مالی رفت اما انصافاً با آمدن آقای صنیعی‌فر این مشکلات حل شد. ایشان توانست امید را دوباره به این تیم برگرداند و بی‌تعارف نساجی را نجات بدهد. به جرأت می‌گویم اگر مهندس صنیعی‌فر نبود نساجی به سرنوشت صبا و راه‌آهن دچار می‌شد. این تیم سال گذشته و قبل از آمدن آقای صنیعی‌فر حتی در تهیه آب‌معدنی هم مشکل داشت اما از ابتدای فصل تازه به اتمام رسیده لیگ دسته اول شرایط عوض شد. وقتی پیشنهاد مدیرعاملی نساجی توسط ایشان به من ارائه شد صعود به لیگ برتر در اولویت خواسته‌های مالک باشگاه بود. در طول مسیر هم خیلی به ما کمک کرد و هرگز به دنبال کسب شهرت، مصاحبه یا مسائل این‌چنینی که برخی مالکان بخش خصوصی در پی آن هستند هم نبود. مهندس فرهاد صنیعی‌فر اهل قائمشهر نیست ولی بیشتر از خیلی‌ها به فکر این شهر و هواداران نساجی بود. کلیه هزینه‌های تیم در فصل تازه به اتمام رسیده توسط شخص آقای صنیعی‌فر پرداخت شد و هیچ کمک مالی از سوی ارگان، نهاد یا شخص دیگری به نساجی پرداخت نشد. فراموش نکنید در این اوضاع و  احوال و در فوتبالی که درآمدزا نیست تیمداری هیچ توجیه اقتصادی ندارد و امثال صنیعی‌فر به خاطر عشق به فوتبال و خدمت به مردم در این عرصه فعالیت می‌کنند. بنابراین انتظار می‌رود در فصل آینده و لیگ برتر، مسئولان استان مازندران و قائمشهر کمک‌حال آقای صنیعی‌فر و نساجی باشند و این تیم را تنها نگذارند.

* با توجه به تجربه‌ای که دارید نساجی مازندران در لیگ برتر می‌ماند یا بهتر است سؤال کنیم هدف‌گذاری شما برای لیگ هجدهم چیست؟

هر تیمی که در هر لیگی به لیگ بالاتر صعود می‌کند باید در سال اول به فکر حفظ خود در آن لیگ باشد. خاصه آن که نساجی مازندران ۲۴ سال با سطح اول فوتبال کشور فاصله داشت. با این وجود به هواداران نساجی قول می‌دهیم در لیگ هجدهم از نام و اعتبار فوتبال قائمشهر و مازندران دفاع کنیم.

* یکی از موارد مطروحه در لیگ دسته اول پولدار بودن نساجی در فصل تازه به اتمام رسیده بود. این حرف را تأیید می‌کنید؟

شما می‌توانید به آمار سازمان لیگ در خصوص قرارداد بازیکنان مراجعه کنید. شاید ما هشتمین یا نهمین تیم لیگ دسته اول از لحاظ هزینه بودیم. بودند تیم‌هایی که به مراتب بیشتر از ما هزینه کردند اما نتایج لازم را نگرفتند. بنابراین به صرف داشتن پول نمی‌توان به موفقیت رسید.

* عامل اصلی موفقیت نساجی و شکستن طلسم ۲۴ ساله این تیم چه بود؟

رمز موفقیت نساجی وحدت، همدلی، همراهی و همکاری کل تیم بود. باور کنید این همدلی را در هیچ باشگاهی ندیدم. کادر فنی و بازیکنان یکدل و هم‌قسم شدند به لیگ برتر صعود کنند و در این راه از مالک گرفته تا مدیریت، کادر رسانه‌ای و پزشکی و تدارکات زحمت کشیدند تا به این نقطه برسیم. باید به صورت ویژه از فرزاد مجیدی، سرپرست زحمتکش نساجی، هم تشکر کنم که ۲۴ ساعته وقت می‌گذاشت و به رتق و فتق امور می‌پرداخت.

* نقش هواداران در این موفقیت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

باشگاه نساجی به لطف هوادارانش زنده و سرپاست. طرفدارانی که در بدترین شرایط این تیم را تنها نگذاشته و همواره حامی نساجی بودند. امضای تک‌تک هواداران نساجی پای برگه صعود این تیم حک شده است و از همه این عزیزان کمال تشکر را داریم. توجه داشته باشید پرطرفدارترین تیم لیگ دسته اول به گواه آمار بدون حتی یک جلسه محرومیت فصل را به پایان رسانده و ثابت کرد نساجی بهترین و بااخلاق‌ترین هواداران را دارد. این مرهون تلاش کانون هواداران نساجی و برنامه‌ریزی مفصل باشگاه نساجی است که قصد دارد فصل آینده هم لقب بهترین تماشاگران لیگ برتر را از آن خود کند.

* راستی ورزشگاه شهیدوطنی قائمشهر شرایط استاندارد برای میزبانی از تیم‌های لیگ برتری را دارد؟ چه کمبودهایی در این زمینه احساس می‌شود؟

فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مواردی را به باشگاه اعلام کرد که مسئولان ذیربط باید نسبت به رفع نواقص و تجهیز استادیوم شهیدوطنی اقدام کنند.

* این موارد را فهرست‌وار می‌گویید؟

استادیوم شهیدوطنی نورافکن ندارد و باید نور استاندارد آن تأمین شود. نصب اسکوربورد و صندلی هم باید در دستور کار قرار بگیرد. احداث رختکن مناسب و مورد تأیید AFC، رختکن داوران، اتاق تست دوپینگ و همچنین اصلاح درهای ورودی و خروجی ورزشگاه به همراه سالن کنفرانس مناسب جهت تسهیل کار اطلاع‌رسانی خبرنگاران گرامی و موارد دیگری که مد نظر AFC، فدراسیون و سازمان لیگ است.

* و اگر این موارد اصلاح نشود؟

اگر این موارد با اقدامات به موقع مسئولان امر تا تاریخ 15 تیرماه اصلاح نشود فدراسیون و سازمان لیگ اجازه برگزاری مسابقات نساجی در لیگ هجدهم در ورزشگاه شهیدوطنی را نخواهند داد. البته مطمئن هستم با درایت استاندار محترم، مدیرکل محترم ورزش و جوانان استان، فرماندار قائمشهر، نمایندگان محترم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی، رئیس اداره ورزش و جوانان قائمشهر و رئیس هیئت فوتبال استان و قائمشهر این موارد رفع و مسابقات فصل آینده نساجی در استادیوم شهیدوطنی برگزار خواهد شد.

* امسال فصل فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشتید؛ بزرگسالان شما لیگ برتری شد، امیدهای نساجی لیگ برتری شدند و نوجوانان به جمع ۴ تیم برتر کشور راه پیدا کردند، همچنین تیم جوانان نساجی به لیگ دسته اول صعود کرد. توضیحی می‌دهید؟

بله، سال فوق‌العاده‌ای را سپری کردیم. نگاه مالک باشگاه نساجی و خود ما حمایت ویژه از تیم‌های پایه‌ای است. جا دارد از آقای محمد کاظمی، معاون باشگاه، تشکر کنم که در کنار ما و به رغم همه کار‌هایی که برای باشگاه انجام داد وقت زیادی برای موفقیت تیم‌های پایه‌ای گذاشت. همین‌طور از مدیر فنی، مربیان، سرپرستان و بازیکنان تیم‌های پایه‌ای قدردانی ‌کنم که در همه رده‌ها و مسابقات درخشیدند.

* در پایان اگر حرف ناگفته‌ای دارید درخدمتیم؟

از آنجایی که نساجی به انتظاری طولانی و ۲۴ ساله پایان داد به‌جاست تشکری طولانی هم داشته باشم. ابتدا از فدراسیون و سازمان لیگ تشکر می‌کنم که به بهترین شکل ممکن مسابقات لیگ دسته اول را برگزار و با تشکیل کمیته نظارت ویژه کمک کردند هفته‌های پایانی شاهد فوتبالی پاک و بدون شائبه در حساس‌ترین فصل تاریخ این رقابت‌ها باشیم. تشکر می‌کنم از آقای اسلامی استاندار ورزش‌دوست استان مازندران که با وجود مشغله فراوان پیگیر مسابقات ما بود. یاد می‌کنم از آقای احمد حسین‌زادگان معاون سیاسی، امنیتی استان مازندران که خیلی زحمت کشید. از آقای بنیان معاون عمرانی استاندار مازندران و مقدسی مدیرکل صدا و سیمای استان مازندران تشکر می‌کنم. همچنین از آقایان حبیب حسین‌زادگان (مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران)، مهدی محمدی (فرماندار قائمشهر)، رضیان و ادیانی (نمایندگان قائمشهر در مجلس شورای اسلامی)، رضوی (رئیس اداره ورزش و جوانان قائمشهر)، شورای اسلامی شهر و شهردار قائمشهر، سرهنگ مرادی و حسین اکبرزاده، بهروان و خلردی (رئیس و نایب رئیس هیئت فوتبال استان مازندران)، علی فتح‌ا...زاده، داریوش مصطفوی، امیر قلعه‌نویی، دکتر آصفی، مهرداد هاشمی، مدیریت محترم هتل میزبان بابلسر و هیئت فوتبال بابلسر قدردانی می‌کنم و در پایان تشکر ویژه‌ای هم دارم از برادر خوبم آقای درویشی ریاست محترم هیئت فوتبال قائمشهر که در تمام شرایط مثل برادر کنار ما بود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45gldm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تمرینات نساجی قطعا در تهران برگزار می‌شود/ پاشازاده برای عقد قرارداد یکشنبه به ایران می‌آید
اختصاصی| در برنامه ورزش مازندران رخ داد؛