تاریخ انتشار: 1397/02/21 09:24
کد خبر: 148415

برانکو با این ترفند می تواند جلوی شایعات بیهوده را بگیرد

برانکو با وجود تمام انتقادهایی که به او می‌شود دستاوردهای بزرگی در پرسپولیس داشته و این تیم را به جایگاه اصلی‌اش برگردانده است.
برانکو با این ترفند می تواند جلوی شایعات بیهوده را بگیرد

تیم پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شده و با اینکه در یک ماه پایانی فصل افت کرده و خوب بازی نمی‌کرد آنچه از این فصل در حافظه فوتبال ایران ثبت می‌شود کسب قهرمانی سه هفته قبل از پایان فصل و به دست آوردن تمام عناوین مثبت تیمی و انفرادی است‌. این اتفاقات خوب همه با رهبری یک مربی باتجربه و کاردان به دست آمده که با وجود تمام انتقادهایی که به او می‌شود دستاوردهای بزرگی در پرسپولیس داشته و این تیم را به جایگاه اصلی‌اش برگردانده است.

ایوانکوویچ عملکردی فوق‌العاده در پرسپولیس داشته و هر کاری کنید و حتی از چهره و منش او خوش‌تان نیاید نمی‌توانید به آنچه در پرسپولیس انجام داده احترام نگذارید و راحت از تمام دستاوردهایش عبور کنید. به صراحت می‌توان گفت مهم‌ترین دستاورد او بازگرداندن غرور به هواداران پرشمار پرسپولیس است که قبل از قهرمانی لیگ شانزدهم طی ۸‌ فصل تنها یک بار در کورس قهرمانی قرار گرفته بودند و آنچه بر سر این تیم آمده بود پرسپولیس بزرگ را شبیه مجموعه‌ای متوسط می‌کرد که با گذشته پرافتخار خود فرسنگ‌ها فاصله داشت.

برانکو امروز سرمربی پرسپولیس است و فردا هم قرار است سر کار خود باشد. در واقع احتمال جدایی او آنقدر کمرنگ است که دوستداران پرداختن به ماجراهای اینچنینی قادر به بزرگنمایی حتی نکته کوچکی در راستای قوت بخشیدن به جدایی پروفسور نیستند‌. این وسط اما در مقاطع مختلف مسائلی مطرح می‌شود که با وجود کمرنگ بودن‌شان ادامه این همکاری را با تردید مواجه می‌کند و شرایط پرسپولیس و سرمربی این تیم را تا حدودی تحت تاثیر قرار می‌دهد. درست قبل از بازی با الجزیره موضوع قرارداد نداشتن برانکو با پرسپولیس باز شد و حالا به صورت گسترده به آن دامن زده می‌شود. در این میان خبر پیشنهادهای آسیایی برانکو و البته بحث عدم تمدید قرارداد کی‌روش نیز رنگ و لعاب تازه‌ای به ماجرا داده تا بزرگترین ماجرای امروز تیم قهرمان لیگ یا بهتر بگوییم جدیدترین دغدغه هواداران تیم پرسپولیس ماندن یا نماندن موفق‌ترین مربی بیست سال اخیر این تیم باشد.

برانکو می‌خواهد بماند و مشکلی با پرسپولیس ندارد. او در ایران، کشوری که بارها به آن عشق ورزیده دوباره محبوب شده و حتی از سوی هواداران تیم‌های رقیب هم تمجید می‌شود. برانکو در بهترین موقعیت ممکن قرار دارد و به لحاظ مالی هم مشکلی با باشگاهش نداشته پس چه چیزی می‌تواند او را از پرسپولیس بگیرد؟

همه می‌دانیم برانکو توافقنامه‌ای رسمی با باشگاه امضا کرده و ارتباط خوبی با مدیریت فعلی باشگاه پرسپولیس دارد پس نیل اخبار به سمت منفی قضیه حتی با در نظر گرفتن اخباری مثل اینکه او وسایلش را به کرواسی می‌فرستد، نمی‌تواند هواداران پرسپولیس را نگران و دلواپس کند که تیم محروم از جذب بازیکن جدید، در شروع فصل دشوار پیش‌رو مهم‌ترین ستاره‌اش را نیز از دست خواهد داد.

برانکو می‌خواهد بماند و برای ماندن توافق کرده اما همچنان اخبار مربوط به احتمال جدایی او آنچنان مطرح می‌شود که او برای تصمیم‌گیری درباره ماندن یا رفتن روی یک طناب باریک قدم می‌گذارد و هر لحظه ممکن است به سمت یکی از پیشنهادهایش غش کند و دست تیم پرسپولیس را در پوست گردو بگذارد. این وسط اما عجیب است که برخی دوستداران برانکو با مطرح کردن مدام این مساله و احتمال جدایی او – به مقصد تیم ملی یا یک تیم ملی یا باشگاهی آسیایی – سعی در این دارند تا ثابت کنند برانکو مربی بزرگی است- کاری که عبث و اضافی به نظر می‌رسد – و حتی در فدراسیونی که ۱۲ سال پیش با او قطع همکاری کرده بود طرفدار زیادی دارد.

واقعیت این است که برانکو با در نظر گرفتن اینکه در مقابله با رسانه‌ها اصولا فردی آرام و محتاط است مقابل شایعات موضع خصمانه‌ای نمی‌گیرد اما با باز گذاشتن مساله به خودش و تیمش ضربه می‌زند. شاید هر فردی در دنیا از اینکه خواهان زیاد داشته باشد به خود ببالد و دچار غرور شود اما موقعیت مطرح کردن برخی مسائل باید به گونه‌ای باشد که به مجموعه خودی لطمه‌ای وارد نشود.

برانکو با مطرح کردن اینکه هنوز قراردادی با پرسپولیس امضا نکرده قبل از آخرین بازی تیمش در فصلی طولانی نگاه‌ها را به سوی دیگری کشاند و حالا بیشتر از اینکه درباره بازی برگشت با الجزیره صحبت شود درباره ادامه همکاری با او را می‌شنویم. البته که با توجه به موفقیت‌های برانکو دلواپسی هواداران قابل درک و پذیرفتنی است اما کنار نشستن برانکو و دوره کردن مطالب رسانه‌ها در خصوص ماندن یا نماندنش به او و تیمش لطمه خواهد زد. خود برانکو خوب می‌داند در صورت حذف در این مرحله لیگ قهرمانان و عقبگرد بزرگ در این رقابت‌ها با توجه به افت تیمش در مقطع فعلی شرایط سختی را تحمل خواهد کرد پس شاید بهتر باشد موضع خود درباره ماندن در تیم پرسپولیس را قاطعانه و صریح‌تر اعلام کند و بیش از این جا را برای تداوم شائبه‌ها و گمانه‌زنی‌ها باز نگذارد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2oyevo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آخرین خبرها از پروژه پیچیده تمدید قرارداد بازیکنان و سرمربی پرسپولیس