تاریخ انتشار: 1397/02/21 19:43
کد خبر: 148331

هواداران استقلال آب به آسیاب دشمن نریزند

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال از سه عامل به عنوان دلایل احتیاط استقلال در دیدار آسیایی مقابل ذوب آهن یاد کرد.
هواداران استقلال آب به آسیاب دشمن نریزند

میرشاد ماجدی با اشاره به شکست استقلال برابر ذوب آهن در دیدار رفت از مرحله حذفی لیگ قهرمانان گفت: روحیات قلعه نویی را به خوبی می شناختم، او تجربه لیگ قهرمانان را دارد و به اعتقاد من برنامه اش این بود که در وهله اول گل نخورد و سپس دروازه حریفش را باز کند و با این استراتژی توانست در پایان به پیروزی هم دست پیدا کند.

وی تأکید کرد: استقلال در نیمه اول چند موقعیت خوب را از دست داد؛ چندین بار رشید مظاهری گلر ذوب آ]ن به خوبی اجازه گلزنی به بازیکنان استقلال نداد و یک بار هم تیر دروازه ذوب آهن را نجات داد اما با مصدومیت شجاعیان و ابراهیمی، استقلال آن شادابی همیشگی را نداشت. درگیری در میان زمین بسیار بالا بود و بازیکنان ذوب آهن سعی می کردند تا اجازه مالکیت به بازیکنان استقلال را ندهند.

پیشکسوت استقلال در پاسخ به این پرسش که چرا آبی پوشان نتوانستند در نیمه دوم عملکرد قابل قبولی داشته باشند؟ گفت: بازی های پی در پی، حضور در لیگ قهرمانان، لیگ داخلی و جام حذفی باعث شده تا استقلال نتواند در این دیدار، صلابت همیشگی را داشته باشد. آبی پوشان ۵ روز قبل از این بازی در خرمشهر به قهرمانی در جام حذفی رسیدند. مصدومیت شجاعیان و ابراهیمی و ترس از گل نخوردن باعث شد تا نیمه دوم، استقلال محتاط باشد اما متأسفانه در لحظات پایانی و در اثر یک اتفاق، گل را از ذوب آهن خوردند. مطمئن هستم که این تیم در بازی برگشت نمی خواهد مقابل هوادارانش بازنده باشد، بنابراین باید منتظر بازی هجومی از استقلال باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که فکر می کنید در پایان بازی برگشت چه تیمی صعود خواهد کرد؟ اظهار داشت: تنها نکته مثبت این دیدار این است که بازی در تهران برگزار می شود. آبی پوشان می توانند از لحاظ روحی و روانی و با حمایت هوادارانشان، شرایط خوبی داشته باشند و از لحظات ابتدایی حریف را تحت فشار قرار دهند. مطمئنم سرمربیان دو تیم برای بازی برگشت، نقشه های ویژه ای دارند و به خوبی نفرات یکدیگر را آنالیز خواهند کرد.

ماجدی در خصوص اتفاقات ناخوشایندی که در حین دیدار استقلال و ذوب آهن رخ داد، تصریح کرد: اجازه دهید یک موضوع را اول بیان کنم؛ یک بار به ژاپن رفته بودم و شاهد بازی اوراوارز با یوکاهامان بودم. این دو تیم تقریباً دربی برگزار می کنند و ما هم شاهد بازی بودیم. برایم جالب بود که هیچ کدام از هواداران به دیگری توهین نمی کردند. تنها تیم خود را حمایت و تشویق می کردند. نکته قابل توجه این بود که در پایان بازی هر تماشاگر با در دست داشتن کیسه ای که زباله هایش را در آن ریخته بود، از ورزشگاه خارج می شد اما مقابل درب خروجی ورزشگاه، شخصی ایستاده و با احترام زباله ها را از آنها می گرفت و این نشان می دهد که آنها برای حضور در استادیوم هم فرهنگ بالایی دارند. اعتقاد دارم پرتاب ترقه، نارنجک، بطری آب نشان از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برخی هواداران دارد. مشکلاتی که نمی توانند در بیرون آن را تخلیه کنند اما وقتی به ورزشگاه می آیند این کار را انجام می دهند و باعث می شوند که عده ای دچار مصدومیت شده و هم بازی به جنجال کشیده شود.

پیشکسوت استقلال تأکید کرد: جای تأسف است که ما در ورزش واترپلو هم شاهد درگیری هستیم چه برسد به ورزش هایی مثل فوتبال، بسکتبال و یا والیبال.

وی افزود: اتفاقی که در دیدار استقلال برابر ذوب آهن افتاد حالا باعث می شود که AFC نظرش باز هم نسبت به ما عوض شده و کشورهایی که به دنبال این هستند که ایران را ناامن جلوه دهند از این موقعیت سوءاستفاده خواهند کرد.

ماجدی در پایان خاطرنشان کرد: صحبت من با هواداران این است حداقل آب به آسیاب دشمن نریزید و بهانه دست برخی ندهید. چرا ما هرگز نباید با آرامش وارد ورزشگاه شده، تیم محبوبمان را تشویق کنیم و بدون هیچ مشکلی ورزشگاه را ترک کنیم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dbnrd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بازیکنان استقلال بعد از بازی به ما گفتند نگران نباشید صعود می‌کنیم