تاریخ انتشار: 1397/02/21 21:09
کد خبر: 148323

نگاهی به همه بدشانسی‌های وینفرد شفر در ماه‌های گذشته

«بازی را باختیم اما جنگ را هنوز نه!» این جمله وینفرد شفر در کنفرانس مطبوعاتی بعد از نبرد با ذوب‌آهن، نشان می‌دهد که سرمربی استقلال به مسابقه برگشت در حضور هواداران تیمش در ورزشگاه آزادی امید زیادی دارد.
نگاهی به همه بدشانسی‌های وینفرد شفر در ماه‌های گذشته

استقلال در فولادشهر نتیجه خوبی نگرفته اما همه این ماجرا تنها یک نیمه از یک دوئل پرماجرا بوده است. با این وجود آن‌چه در اصفهان برای استقلال اتفاق افتاده، فراتر از یک شکست معمولی به‌نظر می‌رسد. دبل‌شدن ژنرال آلمانی به‌دست ژنرال سابق آبی‌ها، قطع‌شدن نوار شکست‌ناپذیری استقلال و مهم‌تر از همه آسیب‌دیدگی دو مهره کلیدی باشگاه، نشانه‌هایی به‌شدت نگران‌کننده برای هواداران تیم آبی پایتخت هستند. تیم شفر در آخرین ثانیه‌ها نتیجه را به تیم قلعه‌نویی واگذار کرد اما روند شکست این تیم نه از ضربه پنالتی ولسیانی، بلکه از مصدومیت شدید داریوش شجاعیان در نیمه‌اول شروع شد. این آسیب‌دیدگی جدی، روحیه هم‌تیمی‌های داریوش را تحت‌تاثیر قرار داد و یک بازیکن مهم را از استقلال گرفت. همان‌طور که انتظار می‌رفت، آزمایش‌ها پارگی رباط داریوش را تایید کردند تا او نه فقط در بازی برگشت یک هشتم نهایی آسیا، بلکه حتی در ماه‌های آغازین لیگ هجدهم نیز غایب باشد. علاوه بر شجاعیان، امید ابراهیمی در جریان نبرد با ذوب درد زیادی را تحمل کرد تا احتمال حضورش در بازی برگشت در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. مصدومیت دو ستاره حیاتی استقلال، به روند بدشانسی‌های وینفرد شفر در ماه‌های گذشته تداوم بخشید.

سرمربی استقلال، محسن کریمی را با شور و هیجان زیادی به ترکیب تیم اضافه کرد. کریمی نیز در بدو بازگشت به فهرست باشگاه فراتر از حد انتظار ظاهر شد و با چند نمایش درخشان دوباره اعتماد استقلالی‌ها را به‌دست آورد. این بازیکن شکننده اما با مصدومیتی سنگین روبه‌رو شد تا شفر دوباره در خط‌حمله ناچار به استفاده از مهره‌هایی مثل جابر انصاری و علی قربانی شود. شفر زمان نسبتا زیادی پژمان منتظری را در اختیار نداشت و مدتی بعد سیدمجیدحسینی را در اوج آمادگی به‌دلیل مصدومیت از دست داد. در غیاب این بازیکن، آرمین سهرابیان جوان و کم‌تجربه به مرکز دفاع استقلال اضافه شد. مدتی بعد نوبت به فرشید باقری رسید که با نفرین مصدومیت روبه‌رو شود. فرشید که زیرنظر شفر کاملا احیا شده بود، با این آسیب‌دیدگی چند هفته از ترکیب ثابت تیم دور ماند. بدموقع‌ترین مصدومیت در باشگاه اما نصیب مامه بابا تیام شد. ستاره‌ای که بعد از گلزنی در فینال جام‌حذفی، روی چمن نامطلوب خرمشهر آسیب‌دید تا شانس حضور در فولادشهر را از دست بدهد. در کنار همه این مصدومیت‌های پرشمار، محرومیت دو جلسه‌ای سرور جپاروف نیز در مقطعی از فصل، وینفرد و تیمش را آزار داد. مرد اول نیمکت استقلال در این ماه‌ها با بدشانسی‌های بزرگی روبه‌رو شده اما او باید از حالا به‌دنبال ساخت تیمی برای فصل آینده باشد که مصدومیت یا محرومیت ستاره‌ها، ترکیب‌اش را خالی نکند.

درست یک سال قبل در اولین دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا، استقلال منصوریان نیز مشکل مشابهی با تیم امروز وینفرد شفر داشت. او که چند بازیکن اصلی‌اش را به‌دلایل مختلف از دست داده بود، تنها با بخشی از ظرفیت واقعی تیمش مسابقه برگشت با العین را برگزار کرد. اتفاقی که سرانجام یک شکست تلخ و وحشتناک را در امارات برای این مربی رقم زد. جدال انتقامی با ذوب‌آهن، فرصت خوبی برای وینفرد شفر است تا دوباره تفاوت‌هایش را با علیرضا منصوریان نشان بدهد. او بدون شجاعیان و شاید امید ابراهیمی، در موضع قدرت نیست اما مثل همیشه تصمیم دارد شخصیت و جسارت لازم برای رسیدن به  پیروزی را در تیمش به جریان بیاندازد. حتی در صورت حذف شدن از این مرحله، او یک فصل موفقیت‌آمیز را در فوتبال ایران سپری کرده اما شکست دادن ذوب، همان فاصله‌ای است که میان یک فصل موفق و یک فصل رویایی وجود دارد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zmw8b

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بازیکنان استقلال بعد از بازی به ما گفتند نگران نباشید صعود می‌کنیم