تاریخ انتشار: 1397/02/22 08:30
کد خبر: 148292

این اصرار روزبه ممکن است به قیمت از دست دادن 2 شانس بزرگ برای او تمام شود!

یک جای خالی در قلب دفاع، جایی است که روزبه چشمی برای رسیدن به آن عزمش را جزم کرده است و کی‌روش هم با بازی دادن به او در این پست نشان داده که نیم‌نگاهی به بازیکن جوان آبی‌ها دارد. با این حال اصرار روزبه به بازی کردن در پست غیرتخصصی‌اش خیلی هم به نفع او نبوده است.
این اصرار روزبه ممکن است به قیمت از دست دادن 2 شانس بزرگ برای او تمام شود!

استقلال شاید در اصفهان تا دقیقه ۹۰ نتوانسته بود مقابل ذوب‌آهن پیروز شود اما همه چیز همانطور پیش می‌رفت که شفر می‌خواست. کسب تساوی در اصفهان و در خانه حریف با وجود به مصدومیت شجاعیان برای سرمربی آلمانی قابل قبول بود تا همه چیز به بازی برگشت و ورزشگاه آزادی موکول شود اما یک اشتباه از روزبه چشمی همه تفکرات شفر نقش برآب شد.

اشتباه بازیکنی که چند هفته گذشته بعد از این که شفر او را در پست هافبک‌ دفاعی بازی داد به انواع مختلف اعتراضات خود را نشان داد و در نهایت در جلسه‌ای با سرمربی آلمانی به توافق رسید که تا جام‌جهانی در پست تخصصی خودش بازی نکند. روزبه به خوبی می‌داند که با توجه به ترافیک تیم ملی در هافبک دفاعی او شانس چندانی برای حضور در این پست در جام‌جهانی نخواهد داشت. یک جای خالی در قلب دفاع، جایی است که روزبه چشمی برای رسیدن به آن عزمش را جزم کرده است و کی‌روش هم با بازی دادن به او در این پست نشان داده که نیم‌نگاهی به بازیکن جوان آبی‌ها دارد. با این حال اصرار روزبه به بازی کردن در پست غیرتخصصی‌اش خیلی هم به نفع او نبوده است.

روزبه در ول این فصل در این پست سه و در تیم‌ملی هم یک پنالتی را تقدیم حریفان کرده. اگرچه استقلال با حضور او در قلب دفاع کلین‌شیت‌های زیادی را ثبت کرده اما عملکرد فردی او در این پست چندان قابل قبول نبوده و آمار خطاها هم او را به مدافعی پرریسک تبدیل کرده است. این در حالی است که روزبه چشمی در پست خودش بازیکنی در حد یک ستاره بود اما اصرار به بازی در دفاع از او بازیکنی معمولی با اشتباهات فراوان ساخته است. به غیر از پنالتی که چشمی مقابل ذوب‌آهن انجام داد او در طول بازی تنها ۵ عملکرد م.فق دفاعی داشت و دو خطا هم از بازیکنان ذوب آهن گرفت این در حالی است که مجید حسینی ۱۳ عملکرد دفاعی موفق ثبت کرد.

در نقطه مقابل اما چشمی از نظر تعداد پاس و دقت پاس، عملکرد چشمی قابل مقایسه با بازیکنان فاز دفاعی نیست. دقت پاس ۹۵درصدی رکوردی فوق‌العاده از چشمی است. رکوردی که بیش از هر فاکتوری توانایی‌های بازی او برای پست هافبک دفاعی را نشان می‌دهد. او با ۵۵ پاس درست بیش از تمام مدافعان و امید ابراهیمی و فرشید باقری پاس درست ارسال کرده است. فاکتورهای بازی چشمی به خوبی پست تخصصی بازی او را نشان می‌دهد اما این بازیکن به امید دست‌یافتن به جای خالی تیم کی‌روش روی پستی که در آن اشتباهات زیادی دارد اصرار می‌کند. اشتباهاتی که با وجود آنها قطعا کی‌روش هم برای استفاده از او به عنوان مدافع با تردیدهای زیادی مواجه خواهد شد و بعید نیست که با این اتفاقات، چشمی هر دو شانس را با هم از دست بدهد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wmpmv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مهر تایید روزبه چشمی بر اظهارات منتقدان