تاریخ انتشار: 1397/02/23 11:37
کد خبر: 148140

نگاهی به عملکرد پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی

بین پرسپولیس و فینال فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا، تنها یک قدم فاصله بود اما شکست سنگین در مقابل الهلال، موجب شد همه چیز برای این تیم دوباره از نو شروع شود.
نگاهی به عملکرد پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی

 قرمزها دوباره در مرحله گروهی حاضر شدند و با ایستادن در رده اول گروه، خودشان را به مرحله یک هشتم نهایی رساندند. الجزیره درست همان رقیبی بود که تیم برانکو در این مرحله انتظارش را می‌کشید. آنها ترجیح می‌دادند به جای برخورد با الاهلی عربستان، در این مرحله به‌مصاف تیمی از لیگ امارات بروند اما الجزیره به‌عنوان صدرنشین لیگ امارات، حریف ساده‌ای برای این تیم نبود. پروفسور و شاگردانش در اولین بازی مرحله حذفی لیگ قهرمانان2018، با چالش‌های زیادی روبه‌رو شده بودند که مهم‌ترین‌شان غیبت سیدجلال حسینی بود. در غیاب سید، خط دفاعی او در امارات زیر فشار زیادی قرار گرفت و درنهایت تیم اماراتی با با حساب 3 بر 2 از سد سرخپوشان ایران گذشت. اما برگزاری دیدار برگشت در آزادی، این تیم را کاملا به صعود امیدوار کرده است. بین پرسپولیس و مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان، خاطراتی وجود دارد که قرمزها علاقه زیادی به فراموش کردن بیشترشان دارند!

  لیگ قهرمانان 2009/ بنیادکار ازبکستان

طلسم قرمزها بالاخره شکست و این تیم برای اولین‌بار در سال2009 به جمع 16تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا رسید. تیم نلو وینگادا در تک بازی این مرحله میزبان بود و تصور می‌شد در حضور 100هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی، ابدا کار دشواری برای صعود ندارد. یک نمایش ضعیف از سرخ‌ها و یک بازی زیرکانه از حریف ازبکستانی اما همه تصورات را بر هم زد. در روز کم‌فروغ علی کریمی، ریوالدو تنها گل مسابقه را برای بنیادکار به ثمر رساند و مسابقه با برتری مهمان ازبکستان به‌پایان رسید تا پرسپولیس از آسیا کنار گذاشته شود.

  لیگ قهرمانان 2012/ الاتحاد عربستان

در جده، هیچ نشانه امیدوارکننده‌ای برای پرسپولیس دنیزلی وجود داشت. قرمزها به‌عنوان یک تیم بازنده به زمین قدم گذاشتند و به‌عنوان یک تیم بازنده از زمین خارج شدند. تیمی که در گروه‌اش دوم شده بود، در تنها مسابقه یک هشتم روبه‌روی الاتحاد عربستان قرار گرفت و یک شکست دردناک را تجربه کرد. پنالتی حزازی، اولین گل این مسابقه را رقم زد. الاتحاد در ادامه نیمه اول به گل دوم رسید و در دقایق پایانی نیز برای سومین‌بار دروازه سرخپوشان را باز کرد تا پرسپولیس باز هم نتواند از سد مرحله یک هشتم نهایی عبور کند.

  لیگ قهرمانان 2015/ الهلال عربستان

این‌بار نوبت برانکو ایوانکوویچ بود که به‌عنوان سومین مربی خارجی پرسپولیس، طعم حذف‌شدن در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را بچشید. پرسپولیس با مرد کروات در یک هشتم با الهلال عربستان برخورد کرد. سماجت طارمی در دقایق پایانی بازی رفت، موجب شد الهلالی‌ها دروازه خودشان را باز کنند و شکست بخورند اما در دیدار برگشت اوضاع کاملا تغییر کرد. الهلال در بازی برگشت با 3گل برنده شد و توانست به جمع 8تیم برتر آسیا برسد. پرسپولیسی‌ها بعد از این باخت تلخ به خانه برگشتند و با لیگ قهرمانان خداحافظی کردند.

  لیگ قهرمانان 2017/ لخویا قطر

تجربه نشان می‌دهد پرسپولیس و استقلال از مرحله یک هشتم رد نمی‌شوند اما اگر رد شوند، تا نیمه‌نهایی پیش خواهند رفت. این اتفاق در فصل گذشته لیگ قهرمانان برای پرسپولیس رخ داد. قرمزها که در دیدار رفت با لخویا قطر در آزادی با پنالتی از دست رفته مهدی طارمی به تساوی بدون گل رسیده بودند، در بازی برگشت به کمک گل به خودی چیکو فلورس یک پیروزی تعیین‌کننده به‌دست آوردند و از این مرحله عبور کردند. رد شدن از این مرحله، به قرمزها کمک کرد تا در نهایت به جمع 4تیم برتر آسیا برسند. لخویا تنها تیمی است که در یک هشتم نهایی نتیجه را به پرسپولیس واگذار کرده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pmg6a

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ریسک کردن رمز پیروزی در دربی است