تاریخ انتشار: 1397/02/23 15:24
کد خبر: 148117

حاجی پرسپولیسی ها دور از جام جهانی

وقتی پرسپولیس 3گل از تیم ضعیف الجزیره امارات خورد، خیلی از بازیکنان این تیم ملامت شدند، اما کسی زیاد به محمد انصاری کاری نداشت.
حاجی پرسپولیسی ها دور از جام جهانی

 حاجی خوش‌اخلاق پرسپولیسی‌ها، هم خیلی دوست‌داشتنی است و هم بر خلاف شجاع خلیل‌زاده گاف‌های تابلو و خودخواهانه نمی‌دهد. بنابراین به ندرت پیش می‌آید که این بازیکن در کانون انتقادات قرار بگیرد. با این وجود نمایش‌های او هم در چند ماه گذشته خالی از اشکال نبوده است. مثلا در جریان همین بازی اخیر در امارات، انصاری به وضوح روی گل دوم مقصر بود و خیلی ساده و سهل‌انگارانه دریبل خورد. پیش‌تر در مصاف با ذوب‌آهن هم انصاری روی هوا مغلوب استنلی کی‌روش شد و تیم حریف با استفاده از اشتباه او به گل پیروزی دست یافت. البته اشتباهات انصاری روی هوا تاریخچه مفصلی دارد که شاید یکی از مهم‌ترین فرازهای آن مربوط به داربی برگشت لیگ شانزدهم و اشتباهات متعدد انصاری در زدن ضربات سر اول مقابل تیم منصوریان باشد. با این وجود نباید فراموش کنیم انصاری روی زمین هم ساده‌تر از حد تصور دریبل می‌خورد.

برخی از بدترین شکست‌های پرسپولیس در چند فصل اخیر در حالی به ثبت رسیده‌اند که انصاری در پست دفاع میانی بازی کرده و نمایش‌های چندان موفقی نداشته است؛ درست مثل باخت معروف 4گله مقابل الهلال عربستان. در مقطعی کی‌روش روی انصاری برای این پست نظر داشت و او به اردوهای ملی زیادی دعوت شد، اما پس از نمایش ضعیف برابر سوریه در مقدماتی جام‌جهانی که به تعویض زودهنگام این بازیکن نیز منجر شد، انصاری به‌طور کامل از مدار کی‌روش بیرون رفت. الان وقتی او گاهی مجبور می‌شود برای پرسپولیس در قلب خط دفاع توپ بزند، می‌توان دلیل این تصمیم سرمربی تیم‌ملی را درک کرد. واقعیت آن است که پست مطلوب برای انصاری، همان دفاع چپ است. او تکنیک خوبی دارد و می‌تواند برخی از حملات تیمش را از این جناح پایه‌گذاری کند. انصاری معمولا برای پرسپولیس در این پست بازی‌های خوبی انجام داده، اما مشکل اینجاست که کی‌روش دفاع چپ‌های خودش را انتخاب کرده و قرار است میلاد محمدی و احتمالا سعید آقایی را با خودش به روسیه ببرد. بنابراین بعید به‌نظر می‌رسد پسر محجوب پرسپولیس شانس چندانی برای قرار گرفتن در لیست تیم‌ملی در مسابقات جام‌جهانی داشته باشد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qojen

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پشت پرده خط خوردن کامیابی نیا، علیپور و انصاری از لیست تیم ملی