تاریخ انتشار: 1397/02/24 16:19
کد خبر: 147979

فصل برای کدام‌یک از این دو دروازه‌بان تمام میشود؟حسینی یا رحمتی؟

سیدحسین حسینی در فصلی رکورد کلین‌شیت را شکست که در مهم‌ترین دیدارهای لیگ، آسیا و جام‌ حذفی روی نیمکت سیدمهدی رحمتی نشست تا بازی هم‌پستی‌‌اش را ببیند.
فصل برای کدام‌یک از این دو دروازه‌بان تمام میشود؟حسینی یا رحمتی؟

 سیدحسین حسینی در فصلی رکورد کلین‌شیت را شکست که در مهم‌ترین دیدارهای لیگ، آسیا و جام‌ حذفی روی نیمکت سیدمهدی رحمتی نشست تا بازی هم‌پستی‌‌اش را ببیند.

 

بررسی آمار دو دروازه‌بان نشان می‌دهد این امکان وجود دارد که شفر در آخرین و یکی از حساس‌ترین دیدارهای این فصل بار دیگر به تجربه دروازه‌بان دوم تیمش (سیدمهدی رحمتی) اعتماد کند (دروازه‌بان دوم به لحاظ دقایق بازی و تعداد حضور در لیگ).

 

حسینی مرد روزهای سخت

سیدحسین حسینی این فصل به اندازه‌ای آماده نشان داد که یک‌تنه با بسته نگه داشتن دروازه استقلال در 10 هفته متوالی استقلال را از رده سیزدهم جدول تا جایگاه چهارم بالا کشید. صعودی 9 پله‌ای که استقلال را دوباره به جمع مدعیان برگرداند.

 

حسینی مرد بردهای پرگل

از نکات جالب توجه در مسابقاتی که حسینی دروازه‌بان این تیم بود اینکه استقلال بردهای پرگلی با او به دست ‌آورد. شکست سپاهان در تهران با نتیجه 3- صفر، صنعت نفت در آبادان (4- صفر)، استقلال خوزستان (3- صفر)، سپیدرود رشت (3- صفر)، فولاد و سیاه‌جامگان در دور برگشت (هر دو 1-4) همه از روزهایی بود که استقلال آوراژ گلش را بالا برد.

 

تلخ‌ترین شکست

بی‌گمان کنار همه روزهای خوب حسینی در این فصل شهرآورد رفت بود. روزی که او فشار چندانی را روی دروازه‌‌اش حس نکرد ولی روزبه چشمی با خطا روی علی علیپور یک پنالتی به پرسپولیس داد و با همان گل استقلال نتیجه را واگذار کرد تا حسینی روز تلخی را تجربه کند. گرچه همان بازی موجب شد تا او از دیدار بعد برابر نفت تهران استارت رکوردشکنی کلین‌شیت‌هایش را بزند.

 

حسینی و 2430 دقیقه بازی

سیدحسین حسینی در لیگ برتر 20 مسابقه برای استقلال در میدان حضور داشت. او در جام‌حذفی فقط در دیدار دوم با نساجی مازندران به میدان رفت و در لیگ قهرمانان آسیا هم از 7 دیدار در 4 مسابقه به میدان رفته است. العین و الریان رفت و برگشت. او جمعاً در 25 مسابقه در این فصل به زمین رفته است.

 

حسینی و تنها 3 شکست

سیدحسین حسینی در مجموع 25 دیداری که برای استقلال به میدان رفت فقط 3 بازی را با باخت پشت ‌سر گذاشت. پارس جنوبی جم (همان دیداری که پشه چشم رحمتی را گزیده بود)، شهرآورد رفت و دیدار برگشت ذوب‌آهن سه مسابقه‌ای بودند که استقلال با حسینی در آنها باخت.

 

رحمتی مرد بازی‌های حذفی

شاید بتوان گفت سیدمهدی رحمتی در جام‌حذفی یک‌تنه مرد اول دروازه استقلال بود. او در دیدار با گل‌گهر، ایرانجوان، صنعت نفت و فینال مقابل خونه به خونه دروازه‌بان استقلال بود تا سهم عمده‌ای در این رقابت‌ها و کسب عنوان قهرمانی تیمش داشته باشد.

 

شهرآورد حیثیتی با رحمتی بود!

وینفرد شفر که پیش از شهرآورد برگشت سیدحسین حسینی را به دلیل سه اخطاره شدن از دست داده بود از مهدی رحمتی در دیدار با پرسپولیس استفاده کرد. رحمتی هم یکی از بهترین روزهای این فصلش را در آن دیدار پشت ‌سر گذاشت تا استقلال حیثیتی‌ترین بازی این فصلش را با برد به پایان برده و در شهرآورد‌ها با رقیب سنتی‌‌اش یر به یر شود. این دیدار برای شفر و برانکو هم خیلی مهم بود.

 

الهلالی‌ها پشت سد رحمتی!

سیدمهدی رحمتی از مجموع 6 دیدار مرحله گروهی فقط در دو بازی برای استقلال به میدان رفت. او در دو بازی رفت و برگشت مقابل الهلال بدون دروازه استقلال ایستاد. دیدارهایی که هر دو با نتیجه یک بر صفر به سود آبی‌های تهرانی خارج از خاک ایران برگزار و تمام شد. عربستانی‌ها هرگز نتوانستند از سد رحمتی رد شوند.

 

رحمتی و 4 شکست!

دروازه‌بان باتجربه استقلال در آستانه پایان مسابقات استقلال در فصل 97-96 تاکنون 4 شکست را در کارنامه‌‌اش ثبت کرده است. صنعت نفت آبادان، سایپا و پدیده در دور رفت لیگ برتر و ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا (بازی هفته قبل) مسابقاتی بودند که رحمتی نتوانست مانع شکست تیمش شود و بازی را با باخت تمام کرد.

 

رحمتی 1530 دقیقه در 17 مسابقه!

سیدمهدی رحمتی این فصل 10 بازی در لیگ برتر درون دروازه استقلال ایستاد. او 4 بازی در جام‌حذفی دستکش پوشید و در سه بازی آسیایی وظیفه حراست از دروازه تیمش را برعهده داشت تا در مجموع 1530 دقیقه درون دروازه تیمش به میدان رفته باشد.

 

تساوی حسینی و رحمتی در باخت به ذوب!

مهدی رحمتی در دیدار هفته قبل برابر ذوب‌آهن باخت تا از این حیث با سیدحسین حسینی برابر شود. این دروازه‌بان دیدار برگشت در لیگ برتر را به تیم امیر قلعه‌نویی باخته بود و حالا رحمتی این تجربه تلخ را مزه کرد.

 

فصل برای چه کسی تمام شد؟

با توجه به سابقه مسائلی که بین رحمتی و قلعه‌نویی بوده و اعتمادی که شفر به رحمتی در مسابقات حذفی دارد بعید نیست این بار هم در تهران اجازه حراست از دروازه استقلال را به رحمتی بدهد. کسی که در دیدار رفت سه موقعیت بالای 90 درصد را از شاگردان امیر گرفت و در نهایت در پنالتی تسلیم شد! قطعاً فردا مشخص می‌شود فصل برای کدام‌یک از این دو دروازه‌بان تمام شده و برای دیگری هنوز 90 دقیقه دیگر ادامه خواهد داشت!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4db8kq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 کلید واژه های مشترکی که شفر و ژنرال در مصاحبه هایشان استفاده کردند