تاریخ انتشار: 1397/02/24 17:33
کد خبر: 147967

رکوردشکنی لژیونرها در تیم ملی؛ ایرانِ صادراتی!

​لیست ۴ سال قبل تیم ملی، بر اساس شرایط وقت فوتبال ایران و با سطح توقع پایین انتخاب شد.
رکوردشکنی لژیونرها در تیم ملی؛ ایرانِ صادراتی!

 درون دروازه، تیم ملی هیچ گزینه مطرحی نداشت و ستاره های اصلی کی روش بازیکنانی بودند که فقط پاسپورت ایرانی داشتند و هیچوقت در فوتبال کشورمان بازی نکرده بودند. در این ۴ سال اما، پای بازیکنان ایرانی به اروپا باز شده و در لیست جدید کی روش، تعداد لژیونرها قابل مقایسه با ۴ سال قبل نیستند.

کی روش در جام جهانی برزیل، ۹ بازیکن لژیونر را با خودش به این کشور برد که ۳ نفر آن ها، در اروپا فوتبال شان را آغاز کرده بودند و فقط ۶ نفر صادرات فوتبال ایران به کشورهای اروپایی یا آسیایی محسوب می شدند. در لیست جدید کی روش، ۱۶ نفر لژیونر هستند که ۱۲ تای شان، یعنی دوبرابر جام جهانی قبل صادرات فوتبال ایران هستند.

از ۱۶ لژیونر لیست کی روش، حضور ۱۰ تای آن ها یعنی رامین رضاییان، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی، مسعود شجاعی، سامان قدوس، احسان حاج صفی، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری فرد، مهدی طارمی و سردار آزمون در لیست نهایی تقریبا قطعی به نظر می رسد. استیون بیت آشور و سروش رفیعی هم شانس بسیار کمی دارند و احتمالا جام جهانی را از خانه تماشا می کنند. دیگر لژیونرها یعنی امیر عابدزاده، اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد و کاوه رضایی هم شانس بالایی برای حضور در جام جهانی دارند اما جا برای همه آن ها نخواهد بود.

اگر از جمع ۴ نفر آخر، دو نفر هم در لیست نهایی کی روش باشند تعداد لژیونرهای ایران در جام جهانی، بیشتر از بازیکنان داخلی خواهد شد. اتفاقی که در هیچکدام از جام های جهانی قبلی، برای تیم ملی نیفتاده بود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vmwej

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


هشدار دل بوسکه به اسپانیا: مواظب ایران و کی روش باشید