تاریخ انتشار: 1397/02/31 17:57
کد خبر: 147045

شفر: صد درصد مطمئن هستم حسینی و وریا غفوری به تیم ملی برمی‌گردند

وینفرد شفر در خصوص خط خوردن وریا غفوری از فهرست تیم ملی ایران برای جام جهانی روسیه گفت: هر مربی یکی مثل وریا در ترکیبش می خواهد.
شفر: صد درصد مطمئن هستم حسینی و وریا غفوری به تیم ملی برمی‌گردند

چند مسئله مهم وجود دارد که وینفرد شفر می‌تواند درباره آنها پاسخ دهد‌؛ از لیست جدید ایران و خط خوردن وریا و حسینی بگیرید تا تأکید او روی این موضوع که مدیریت استقلال باید عملکرد خوب بازیکنان را در زمین ببیند. شفر برایمان خاطراتی از سال‌های حضور در کامرون تعریف می‌کند و با لبخند می‌گوید نسبت به شرایط او در آن تیم، کی‌روش این روزها در بهشت است...

*آقای شفر شما اخیراً در مصاحبه‌های خود گلایه می‌کنید که مدیران استقلال باید عملکرد خوب بازیکنان را ببینند. آیا شما تجربه‌ای در این زمینه داشته‌اید؟

من روزهای خیلی خوبی در تیم ملی کامرون داشتم. حضور در این تیم برای من تجربه بسیار بزرگی بود. بازیکنان خوب بودند و رابطه بین ما بسیار گرم بود، درست مثل چیزی که الان در استقلال تهران داریم. مشکل بزرگ من این بود که فدراسیون فوتبال کامرون هیچ‌وقت هیچ پاداشی به بازیکنان نمی‌داد. همان‌طور که می‌دانید هر تیمی که به جام جهانی صعود می‌کند، پاداش زیادی از فیفا می‌گیرد. فدراسیون کامرون اما هیچ پاداشی به بازیکنان نمی‌داد و حتی آنها را مجبور می‌کرد برای پروازها از جیب خودشان خرج کنند. در آن مقطع من دنبال مشکلات بودم، خیلی از بازیکنان دلسرد شده بودند و حتی می‌گفتند در جام جهانی حاضر نمی‌شوند. من به آنها گفتم این راه حل مناسبی نیست و شما هیچ‌گاه با چنین تصمیمی به خواسته‌های خود نمی‌رسید. یادم هست بازیکنان حتی حاضر نشدند به ژاپن برای جام جهانی بروند و من سه روز با آنها کلنجار رفتم. من به آنها گفتم باید آماده شویم، باید بازی کنیم تا برای جام جهانی آماده باشیم ولی آنها می‌گفتند نه. تأکید داشتند این کار را برای نسل بعدی فوتبال کامرون می‌کنند. این فرآیند سه روز طول کشید تا اینکه بالاخره فدراسیون فوتبال مقداری پول به تیم تزریق کرد تا بازیکنان اصلی راضی به سفر شوند. در راه اما باز مشکلات ما زیاد بود. مثلاً فدراسیون حتی توان مالی برای فراهم کردن بنزین را نداشت تا ما با پرواز مستقیم به ژاپن برویم به همین خاطر ما در تایلند فرود آمدیم. رئیس فدراسیون فوتبال این کشور با کلی احترام شرایط را مهیا کرد تا ما به سمت ژاپن پرواز کنیم.

*چه داستان جالبی. بعد چه اتفاقاتی افتاد؟ آخر به ژاپن رسیدید یا نه؟

در نهایت ما 4، 5 روز دیرتر به ژاپن رسیدیم. به نوعی بخش زیادی از زمان خود را از دست دادیم. من و بازیکنان مدام در حال جنگیدن با مشکلات غیرفوتبالی بودیم.

*این روزها کارلوس کی‌روش هم به برنامه‌ها گلایه دارد ولی یک نفر پیدا کردیم که وضعش از او بدتر بود!

(خنده) راستش با وضعی که ما در تیم ملی کامرون داشتیم، الان برای کی‌روش بهشت است. من اخیراً به مرکز تمرینی بسیار مجهز تیم ملی رفتم و لذت بردم. از همه مهمتر بازیکنان چیزی کم و کسر ندارند. آنها را دیدم در حالی که سرشار از انگیزه بودند تا چیز جدیدی یاد بگیرند. این انگیزه را به ویژه در بین بازیکنان استقلال در تیم ملی حس کردم. شاید شما عکس‌هایی دیده باشید. در این عکس‌ها چیزی معلوم نیست ولی من می‌توانم بگویم تیم ملی ایران در وضعیت خوبی برای جام جهانی است. تیم ملی قرار است سفیر ایران در جام جهانی باشد و همه باید پشتش باشند.

*همواره یکی از مشکلاتی که کی‌روش به آن اشاره کرده این بوده‌؛ بعضی‌ها در داخل حامی تیم نیستند ولی شما از روز اول مثبت بودید.

مطمئناً ما حامی تیم ملی ایران خواهیم بود. درباره استقلال چیزهای جالبی برای تعریف کردن دارم. باور نمی‌کنید در این مدت کسانی که حتی می‌گفتند استقلالی هستند نزد من آمدند و گفتند راهی که شروع کردیم و در آن پیش می‌رویم را، دوست دارند. همه از بهبود شرایط استقلال راضی هستند و این چیزی است که همه دوست دارند در فوتبال ایران ببینند. ما همواره باید این حمایت متقابل را به ایران و طرفداران فوتبال نشان دهیم. بی‌شک تیم ملی ایران هم مهره‌هایی دارد که می‌تواند شرایط خوبی را ایجاد کند و به وضعیت بهتری برسد و تیم ملی با قدرت و اعتماد به نفس در میادین حاضر شود. همان‌طور که ما این مسیر را شروع کردیم و موفق شدیم، آنها هم می‌توانند در جام جهانی موفق شوند. راستش من برای بعضی بازیکنانم خوشحالم. برای روزبه چشمی خیلی خوشحالم که نشان داد بازیکن مسئولیت‌پذیری است و همیشه آماده رشد کردن بوده است. سیدمجید حسینی، پژمان منتظری و امید ابراهیمی بازیکنان خوبی برای ما بودند و خیلی خوشحالم در اردوی تیم ملی هستند.

*وریا غفوری اما در لیست نیست. این مسئله برای شما عجیب نبود؟ حسینی هم برخلاف پیش‌بینی شما خط خورد.

وریا بازیکن خیلی خوبی است و من اصلاً دلیل دعوت نشدن او را نمی‌فهمم، همین‌طور دعوت نشدن حسینی را. وریا بازیکنی است که همه توان خودش را در زمین بازی می‌گذارد. او هم دفاع می‌کند و هم در حمله‌ها حاضر است. وریا بازیکنی است که حتی تلاش نمی‌کند پنالتی بگیرد او دوست دارد بجنگد و در نهایت پاس طلایی را به مهاجمان بدهد. وریا بازیکنی است که هر مربی در ترکیبش به یکی مثل او نیاز دارد. حسینی هم در حال حاضر بهترین گلر جوان فوتبال ایران است اما یک چیز بگویم، من صد درصد مطمئن هستم حسینی و وریا غفوری به تیم ملی برمی‌گردند و نقش مهمی در موفقیت ایران ایفا می‌کنند. نکته مهم این است که همه بازیکنان کنونی تیم ملی شخصیت خوبی دارند و همه آنها برای موفقیت تلاش می‌کنند. هرکدام از آنها ویژگی‌های زیادی دارند. وریا کاملاً در خدمت تیم است و روز به روز بهتر شده و دقیقاً همان بازیکنی است که یک تیم در یک جام نیاز دارد چون برای بردن می‌جنگد. سید هم که بدون شک  بهترین و با استعدادترین گلر حال حاضر بین جوانان است. در نهایت بگویم هر دوی آنها تازه اول راه هستند و فرصت زیادی برای ادامه مسیر دارند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xm89z

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


چرا شفر تک و تنها به ملاقات تیم ملی فوتبال رفت؟