تاریخ انتشار: 1397/02/31 18:27
کد خبر: 147043

علت کنار گذاشته شدن وریا غفوری از لیست کی روش؛ مجازات غیرمنصفانه

توضیحات کی‌روش درباره دلایل دعوت نشدن وریا، نشان داد چرا غفوری فصل پیش اصرار داشته همیشه در پست مدافع راست به میدان برود.
علت کنار گذاشته شدن وریا غفوری از لیست کی روش؛ مجازات غیرمنصفانه

نمایش فوق‌العاده وریا غفوری در فصل گذشته، باعث شد کنار گذاشتن او از تیم ملی یکی از بزرگترین غافلگیری‌های فهرست کی‌روش باشد. سرمربی تیم ملی، امروز در مصاحبه‌ای توضیح داد حضور وریا در پست هافبک راست در بعضی مسابقات باعث شد تصمیم به کنار گذاشتن او بگیرد: «قبل از اینکه وریا بخواهد به استقلال برود من این بازیکن را به تیم ملی دعوت کردم. در آن زمان وریا غفوری دفاع راست بسیار خوبی بود و بنده بیش از یک ماه پیش او را صدا کردم و به او گفتم پسرم ما در تیم ملی نیازی به وینگر راست نداریم، تو باید در دفاع راست بازی کنی. چون بازیکنانی مثل علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فر و قلی‌زاده در وینگر راست هستند و من چنین نفراتی را در این پست دارم. من به وریا تأکید کردم که در تیم ملی به یک دفاع راست محکم نیاز دارم اما وقتی در تیم استقلال و با تصمیم وینفرد شفر او از پست دفاع راست به هافبک راست تبدیل می‌شود این دیگر به سرمربی این تیم برمی‌گردد.»

حرف‌های امروز کی‌روش، اخباری که درباره درخواست وریا از شفر برای بازی در پست مدافع راست منتشر شده بود را تایید کرد. با این حال، همان بازی‌های کم تعدادی که او به عنوان هافبک راست در ترکیب استقلال قرار گرفت باعث شد از لیست تیم ملی خط بخورد.  وریا این فصل، مجموعا ۳۶ بار در ترکیب استقلال به میدان رفت. از این ۳۶ بازی، او در ۳۱ بازی نقش مدافع راست را داشت و تنها ۵ مسابقه، هافبک راست بود. او اولین بار مقابل ذوب آهن هافبک راست استقلال شد و سپس در دو بازی با نفت تهران و سپاهان هم در این پست به میدان رفت. در لیگ قهرمانان آسیا هم وریا دو بار در نقش هافبک راست استقلال بازی کرد.

شاید موضوعی که بیشتر از همه باعث این تصمیم کی‌روش شده، مقطع زمانی بوده که وریا در پست هافبک بازی کرده است. وریا در ۲۸ بازی اولش، فقط یک بار مقابل ذوب آهن در پست هافبک راست بازی کرد اما در ۸ بازی پایانی، شفر ۴ بار او را در این نقش به میدان فرستاد. تصمیمی که بجز بازی رفت با ذوب‌آهن، به نفع استقلال تمام شد و او در تمام این بازی‌ها گل زد یا پاس گل داد. با این حال، به لحاظ فردی این تصمیم برای وریا خوب نبود و کی‌روش، در نهایت روی نام او خط قرمز کشید تا ۳۱ نمایش موفق او در پست مدافع راست، قربانی ۵ بازی در پستی دیگر شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vm67p

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیشنهاد وسوه انگیزی که ستاره استقلال را از این تیم جدا می کند!