تاریخ انتشار: 1397/03/02 20:18
کد خبر: 146767

محمودزاده: باشگاه‌ها می‌توانند ۳ بازیکن زیر ۲۵ سال به فهرست بزرگسال خود اضافه کنند

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ گفت: در صورت تائید، باشگاه‌ها می‌توانند طبق شرایطی خاص ۳ بازیکن زیر ۲۵ سال به فهرست نفرات بزرگسالشان اضافه کنند.
محمودزاده: باشگاه‌ها می‌توانند ۳ بازیکن زیر ۲۵ سال به فهرست بزرگسال خود اضافه کنند

 فریبرز محمودزاده درباره برگزاری نشست مربیان لیگ برتر فوتبال ایران با مسئولان سازمان لیگ بیان کرد: در این نشست درمورد زمان نقل و انتقالات بحث و تبادل نظر شد. ما هم به مربیان گفتیم براساس قوانین فیفا که طول دوران نقل و انتقالات تابستانی را ۸۴ روز تعیین کرده است، تصمیم گرفتیم زمان نقل و انتقالات را از ۲۳ خرداد تا ۱۲ شهریور در نظر گیریم.

او درمورد تعداد بازیکنان تیم های لیگ برتری گفت: هر تیمی می تواند ۱۸ بازیکن بزرگسال، ۹ بازیکن زیر ۲۳ سال، ۱۲ بازیکن امید و ۱۵ بازیکن جوان را در فهرست خود قرار دهد اما از آنجاییکه تمام مربیان پیشنهاد دادند تعداد بازیکنان بزرگسال افزایش یابد، هم طبق جلسات کارشناسی ای که با رئیس سازمان لیگ داشتیم به این امر اشاره کردیم که در صورت تائید هیئت رئیسه فدراسیون و سازمان لیگ هر تیم بتواند در کنار تعداد سهمیه های مقرر در رده بزرگسال و زیر ۲۳ سال، از ۳ بازیکن زیر ۲۵ سال از تیم فصل گذشته اش که وارد رده سنی بزرگسال شده اند، استفاده کند.

محمودزاده درمورد احتمال کاهش جوان گرایی تیم ها در صورت تائید این مصوبه گفت: طبق پیشنهاد مربیان در نظر داریم که ۳ بازیکن زیر ۲۵ سال با شرایط ذکر شده به ترکیب تیم ها اضافه شوند. اینگونه نیست که تیم ها بتوانند بازیکن را با هر سنی جذب کنند. متاسفانه باشگاه های ما در رده پایه آمار ضعیفی دارند و به جز برخی تیم های محدود، سایر تیم ها از بازیکنان آکادمی خود استفاده نمی کنند. به باشگاه ها توصیه کردیم این نقص بزرگ‌ را در سال های آتی برطرف کنند و بیشتر از نفرات جوان و امید خود بهره بگیرند.

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ ادامه داد: مربیان به این موضوع واکنش مثبتی داشته و تصمیم گرفتند نقایص فعلی را رفع کنند. البته باشگاه ها می توانند تا پایان نیم فصل دوم لیگ، بازیکنان امید به خدمت گیرند و از این لحاظ برای آنها محدودیت زمانی وجود ندارد.

محموزاده درباره محرومیت پرسپولیس از فعالیت در نقل و انتقالات بیان کرد: به دلیل اینکه کمیته تعیین وضعیت فیفا، صادرکننده رای محرومیت پرسپولیس بوده است تفسیر این رای هم باید طبق قوانین انجام شود.

او ادامه داد: باشگاه پرسپولیس از ثبت قرارداد محروم است اما مشکلی برای عقد قرارداد ندارد. این باشگاه می تواند با هر بازیکن واجد شرایطی قراردادببندد اما ما مجاز به ثبت قرارداد ها و صدور کارت برای بازیکنان جدید این تیم نیستیم.

محمودزاده درمورد سقف عقد قرارداد یک بازیکن در طول فصل اظهار داشت: هر بازیکنی در طول فصل می تواند با سه تیم قرارداد ببندد اما نمی تواند برای بیش از ۲ تیم به میدان برود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vm8pj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


محمودزاده: لیگ یک و دو را حرفه‌ای تر از قبل خواهیم کرد/ پیشرفتمان قابل مقایسه نیست