تاریخ انتشار: 1397/03/03 14:41
کد خبر: 146688

چند سوال از رییس هیات فوتبال استان خوزستان

ضمن تشکر از زحمات چندین ساله حاج کاظم طالقانی رییس محترم هیات فوتبال استان خوزستان و آرزوی موفقیت روزافزون برای ایشان، قصد دارم همچون گذشته جهت کمک به فوتبال استان، تنویر افکار عمومی و نه انتقاد یا خدای ناکرده تخریب، سوالاتی را مطرح نمایم.
چند سوال از رییس هیات فوتبال استان خوزستان

 البته در موارد قبلی که در کمال ادب و احترام سوالاتی مطرح شد، به علت پاسخ های پراکنده عزیزانی که نه شخصیت حقیقی و نه حقوقی داشتند و ضمنا منافع خویش را در خطر می دیدند، از سوالاتم برداشتی منفی و حتی منتقدانه شد و پاسخ مناسبی را نیز دریافت نکردم. حال آنکه تمامی این سوالات کاملا محترمانه و در فضایی سالم و صرفا به قصد روشنگری در بسیاری از مسائل عنوان شدند.

چرا که تمامی مسولین در هر پست و جایگاهی در عرصه های ورزشی، می بایست پاسخگوی اهالی فن، مربیان، پیشکسوتان، ورزشکاران و حتی تمامی اقشار ورزش دوست جامعه باشند. آن هم رشته جذاب فوتبال که برای مردم غیور و زجر کشیده خوزستان از نان شب نیز واجب تر است. لذا این گونه به نظر می رسد که طرفداری کورکورانه و کاسه داغ تر از آش بودن عده ای، جز ایجاد شائبه خط گرفتن از جاهایی خاص و یا ترس از به خطر افتادن منافع شخصیشان توجیه دیگری ندارد.

اگرچه عده ای از دوستان زحمتکش و محترم هیات فوتبال از جمله آقایان حسن محمدیان و رضا داوودی پاسخگوی درصد ناچیزی از سوالات قبلی این حقیر بوده اند، اما بسیاری از آنها تا بدین لحظه بی جواب مانده است. لذا می بایست تمامی سوالات مطرح شده در این یادداشت را شخص اول هیات فوتبال یعنی جناب طالقانی در اسرع وقت پاسخگو باشند و نه دیگران.

سکوت و پاسخ ندادن به سوالات ذیل بی احترامی به اهالی فوتبال تلقی شده و موجب قضاوت ها و برداشت های گوناگونی خواهد شد. لذا می طلبد که شخص اول مدیریت فوتبال استان بصورت صحیح، رسا و شفاف پاسخگوی تک تک سوالات ذیل باشند.

باز هم تاکید میکنم؛ متن ذیل نه انتقاد است و نه تخریب. بلکه تنها چند سوال ساده بوده که دانستن پاسخ های آنها حق مسلم اهالی فوتبال استان است. امیدوارم افرادی که در این سوالات مورد خطاب قرار نگرفته اند، سکوت پیشه نموده تا متولی خدوم و زحمتکش فوتبال استان به تنهایی پاسخگو باشند.

1. ابتدائا سوابق ورزشی، علمی و مدیریتی خویش را بیان نمایید تا بدانیم و آگاه شویم که متولی فوتبال استان با چه پشتوانه کاری، علمی، تخصصی و مهم تر از همه ورزشی بر مسند کار نشسته و منشا چنین خدمات ارزنده و سترگی شده است.

2. برای افزایش بازده کمی و کیفی سطح برگزاری مسابقات لیگ های مختلف استان چه راهکار ها و تمهیداتی را اندیشیده اند؟

3. برای افزایش کیفیت و کمیت بازده کلاس های آموزشی، مربیگری، سمینار ها، کارگاه ها و تسهیل امر آموزش و کاهش هزینه کلاس های برگزار شده توسط هیات چه اهدافی را مدنظر دارند؟

4. نحوه تعامل ایشان و مجموعه تحت امرش با فوتبال محلات و تلاش وی در جهت بالا بردن کیفیت زمین های رو به زوال خاکی چگونه خواهد بود؟

اگر این موضوع به ایشان و هیات فوتبال مرتبط نیست صراحتا اعلام بفرمایند.

5. اولویت های اصلی ایشان در چهار ساله دوم خدمتشان چه مسائلی بوده و قصد دارند چگونه و با چه روش هایی برنامه های گذشته را بهبود ببخشند؟

6. رایزنی ها و تلاش ایشان و کارگروهش برای تامین هزینه ها و تخصیص بودجه برای هیات تا به اینجای کار چگونه بوده و قصد دارند در آینده هزینه های هیات را از چه طرقی پرداخت نمایند؟ از طریق مبالغ ورودی سنگین برای تیم های شرکت کننده در مسابقات خواهد بود یا برگزاری کلاس های آموزشی متعدد و پرهزینه یا جذب اسپانسر و...؟

7. جهت تشکر از زحمات عوامل، روسای هیات ها و نیرو های زیرمجموعه که رایگان و بدون منت کار می کنند، چه برنامه هایی را در نظر داشته و قصد دارند هزینه آن ها را از کجا تامین نمایند؟

8. اگر قرار باشد سفر های زیارتی یا سیاحتی را در برنامه هیات لحاظ نمایند، افراد حاضر در این سفر ها چه کسانی خواهند بود؟

9. برای تقدیر و تشکر از زحمات پیشکسوتان، افتخارآفرینان فوتبال استان و مشکلات بیمه و معیشت این عزیزان چه تدابیری را اندیشیده اند؟ اگر موضوعات مربوط به این عزیزان در حیطه وظایف ایشان نیست صراحتا اعلام بفرمایند.

10. تلاش و نقش ایشان و هیات برای موفقیت باشگاه های استان که در سطوح مختلف لیگ های کشوری در رده های گوناگون حاضرند چیست؟ اگر به هیات ارتباطی ندارد بصورت شفاف اعلام بفرمایند.

11. برنامه های مدیریتی خرد و کلان ایشان برای فوتبال استان طی 4 ساله دوم چیست؟

12. جهت پیگیری و پیشرفت امور آکادمی ها و مدارس فوتبال استان به چه راهکار های اساسی اندیشیده اند؟

13. جهت بهبود وضع داوری در بعد آموزش، افزایش دستمزد ها و کمک و حمایت از داوران مطرح در مسابقات کشوری چه برنامه هایی دارند؟

14. در برنامه های چشم انداز کوتاه مدت و بلندمدت هیات، جهت برخورد با بازیکنان و مربیان متخلف در زمینه های مختلف چه اهداف انضباطی و راهکار های پیشگیرانه ای را در نظر گرفته اند؟

15. جهت بهبود ساختار و نیروی انسانی برخی از هیات ها و حتی خود هیات فوتبال استان در به کار گماردن افراد زبده، تحصیلکرده و دارای رزومه و افتخارات باشگاهی و ملی به جای برخی از افراد حاضر چه مواردی را مدنظر خواهند داشت؟

16. برای کاهش هزینه ورودی مسابقات و کمک به تیم هایی که جهت پرداخت ورودی مشکلات اساسی دارند، چه راهکار هایی را در نظر دارند؟

17. جهت توسعه فوتبال استان در تمامی زمینه ها در سطح کشور، چه استراتژی های مدیریتی مدنظر ایشان است؟

18. مواضع صریح و شفاف ایشان راجع به حمایت از تیم های فولاد، استقلال خوزستان، نفت مسجدسلیمان و آبادان در لیگ برتر در تمامی زمینه ها چیست؟ اگر قصدشان حمایتی همه جانبه است چگونه و با چه سازوکاری؟

19. مدیریت و اداره آکادمی هیات فوتبال قرار است توسط چه کسانی صورت پذیرد؟ دوستان و نزدیکان یا پیشکسوتان زبده و کارکشته؟

خدمت تمامی خوانندگان محترم عرض کنم، به علت اینکه جناب طالقانی مدیریت قابل قبولی طی 4 سال اخیر داشته اند و بخت نخست تصدی گری این پست در 4 سال آتی را نیز دارا می باشند، دغدغه اهالی فوتبال در بهبود اوضاع فوتبال استان رو به افزایش بوده و قصدمان کمک به ایشان و دانستن برنامه هایشان برای سال های آتی است تا ذره ای از این نگرانی ها کاسته شود. امیدواریم با پاسخگویی به این سوالات، افق روشنی برای فوتبال استان و فوتبال دوستان در 4 سال آتی ترسیم شود.

اگر در نوشتار قبلی سوالاتم را دیرموقع و چند شب مانده به انتخابات مطرح نمودم و زمان کافی برای پاسخگویی جناب طالقانی وجود نداشت، اکنون که تا زمان انتخابات هیات فرصتی کافی از جانب ایشان جهت تنویر افکار عمومی وجود دارد، امیدواریم مساعدت لازم را مبذول فرمایند.

نویسنده: محسن بابادی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pmkor

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مسئولین استان خوزستان؛ مگر ماهشهر جز این استان نیست؟