تاریخ انتشار: 1397/03/03 19:20
کد خبر: 146652

غول قطری لیگ قهرمانان واقعا شکست‌ناپذیر است؟

اگر چه برای فوتبال ایران با این همه اعتبار و افتخار زشت است از رویارویی با یک باشگاه قطری بترسد اما بی‌تعارف، استقلال و پرسپولیس دوست داشتند در این مرحله از لیگ قهرمانان آسیا مقابل هم بازی کنند و فشار ناشی از دو شهرآورد آسیایی را به دوش داشته باشند اما با الدحیل روبه‌رو نشوند.
غول قطری لیگ قهرمانان واقعا شکست‌ناپذیر است؟

این الدحیل‌هراسی زیاد هم بی‌منطق نیست و از نتایج عجیب و غریب این تیم قطری سرچشمه می‌گیرد. الدحیل در مرحله گروهی لیگ قهرمانان هر ۶ بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشت و در یک‌هشتم نهایی هم رفت و برگشت و در مجموع با نتیجه ۸ بر ۳ العین امارات را برد تا ترسناک‌ترین تیم غرب آسیا باشد. الدحیل در مرحله گروهی هم 13 گل زد و ۶ گل خورد و ۱۸ امتیاز گرفت تا تنها تیم صددرصدی باشد. انصافاً چه تیمی است که دوست داشته باشد با چنین حریف قدرتمندی بازی کند؟

طبیعی بود استقلال و پرسپولیس دوست نداشته باشند با الدحیل روبه‌رو شوند. هر چند آنها برای عبور از این حریف قدرتمند قطری روی حمایت هواداران خود حساب می‌کردند ولی در مجموع هر قرعه‌ای حتی دو شهرآورد آسیایی را به بازی با الدحیل ترجیح می‌دادند. حالا قرعه‌کشی انجام شده و استقلال با السد بازی می‌کند و پرسپولیس با الدحیل قطر... استقلال که قبلاً هم سابقه بازی با السد را دارد (مرحله پلی‌آف انتخابی لیگ قهرمانان) با این وجود که در بازی رفت میزبان است و بازی برگشت را باید در خانه السد برگزار کند، روی کاغذ شرایط بهتری نسبت به پرسپولیس دارد. ژاوی ستاره بین‌المللی السد احتمال دارد طی روزهای آینده قید بازی کردن را بزند و جایگاه خود را در السد به مربیگری تغییر بدهد، مرتضی پورعلی‌گنجی احتمالاً بعد از جام جهانی روسیه، به تیم دیگری غیر از السد می‌رود و همین‌ها هم برای استقلال قوت قلب است. صدالبته حضور احتمالی ژاوی و پورعلی‌گنجی مقابل استقلال، جذابیت‌های این بازی را چند برابر خواهد کرد.

آن طرف اما پرسپولیس در شرایطی نابرابر با الدحیل بازی می‌کند. پرسپولیس تا این لحظه که هنوز رأی دادگاه CAS اعلام نشده، از نقل و انتقالات محروم است و با جدایی قطعی محسن مسلمان و صادق محرمی و جدایی احتمالی فرشاد احمدزاده و وحید امیری قابلیت‌های فنی‌اش بیش از پیش تهدید می‌شود و در نقطه مقابل الدحیل آن‌قدر بودجه دارد که اجازه جدایی به هیچ‌یک از ستاره‌هایش را ندهد. با این همه الدحیل شکست‌ناپذیر نیست. این تیم هم قطعاً نقطه ضعف‌هایی دارد. اگر چه آنها تنها تیم صددرصدی لیگ قهرمانان آسیا بوده‌اند و در لیگ ستارگان قطر هم قهرمان شد‌ه‌اند اما بدون نقطه ضعف هم نیستند. این تیم در ۸ بازی مرحله گروهی و یک‌هشتم نهایی روی هم ۹ گل خورد و همین آمار بالای گل خورده‌اش برای پرسپولیس جای امیدواری دارد.

نقطه اتکای دیگر پرسپولیس طرفدارانش است که در بازی برگشت از سرخپوشان مقابل الدحیل حمایت می‌کنند. به همان اندازه که در تهران ترس از الدحیل وجود دارد، شک نکنید در دوحه هم قطری‌ها از طرفداران پرسپولیس و ورزشگاه پر از جمعیت آزادی می‌ترسند. علاوه بر این نقطه‌های روشن، حرف‌های دستیار امیر قلعه‌نویی در ذوب‌آهن هم می‌تواند به پرسپولیسی‌ها قوت قلب بدهد: «الدحیل به این اندازه‌ای که رویش تبلیغ شده قدرتمند نیست. ما در اصفهان باید ۵ گل به این تیم می‌زدیم اما آن‌قدر نزدیم که دقایق آخر گل خوردیم و باختیم. در بازی رفت هم ما آنها را برده بودیم. بازی تا حدود دقیقه ۷۵ با نتیجه یک بر صفر به سود ما بود، غافلگیر شدیم و بعد از این که ظرف دو دقیقه ۲ گل از کریم بودیف خوردیم، نتوانستیم به جریان بازی برگردیم و یوسف مساکنی هم گل سوم را به ما زد و باختیم. پرسپولیس می‌تواند الدحیل را در تهران ببرد. این تیم می‌تواند یک مساوی در قطر از الدحیل بگیرد و با یک برد یک بر صفر یا ۲ بر یک در تهران کار را تمام کند.»


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/398vvx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


استقلال همانند پرسپولیس  به حضور و حمایت هوادارانش نیاز دارد
ذوالفقارنسب: