تاریخ انتشار: 1397/03/16 15:30
کد خبر: 145108

نگاه خوش‌بینانه به جدایی چند ستاره کلیدی از تیم برانکو

صادق محرمی و فرشاد احمدزاده رفته‌اند و محسن مسلمان و کمال کامیابی‌نیا هم در مسیر خروج از پرسپولیس قرار دارند.
نگاه خوش‌بینانه به جدایی چند ستاره کلیدی از تیم برانکو

شاید در نگاه اول این شرایط برای تیمی که از یارگیری هم محروم است، «تکان‌دهنده» باشد، اما نکته اینجاست که با کوچ این بازیکنان، پرسپولیس به اجبار وارد پروژه نوسازی خواهد شد. تیمی که اواخر فصل گذشته نمایش‌های ملال‌آوری داشت، حالا ناچار است خون تازه به رگ‌هایش تزریق کند؛ در نیم‌فصل اول با بضاعت موجود و در نیم‌فصل دوم با جذب بازیکنان جدید.

زاویه مثبت جدایی صادق محرمی

حسین ماهینی به سمت راست خط دفاعی برمی‌گردد و دیگر خبری از نمایش‌های عذاب‌آور او در میانه میدان نخواهد بود. برانکو در هفته‌های پایانی فصل گذشته با اصرار از ماهینی به عنوان هافبک دفاعی بازی می‌گرفت. در این میان نه اظهارنظر کارشناسان و نه حتی آمار دقیق سایت AFC از نمایش‌های بی‌اثر این بازیکن باعث نمی‌شد برانکو در تصمیمش تجدید نظر کند. حالا اما ماهینی به سمت راست برمی‌گردد. اگرچه او در این منطقه شادابی محرمی را ندارد، اما حداقلش این است که با توجه به مصدومیت ربیع‌خواه، وسط زمین دوباره به نیروهای خلاق باز می‌گردد.

زاویه مثبت جدایی فرشاد احمدزاده

فرشاد بازیکن پرجنب‌وجوشی بود، اما خیلی از مواقع تکروی‌های او روی اعصاب هواداران می‌رفت. اعتقاد شدید برانکو به فرشاد باعث شده بود در این سه سال تقریبا هیچکس دیگر در پست وینگر راست تست نشود، حالا اما سیامک نعمتی می‌تواند گزینه خوبی برای این پست باشد. سیامک در نیم‌فصل دوم لیگ هفدهم در پست مهاجم کاذب داشت تلف می‌شد. پست اصلی او وینگر راست است که در اختیار فرشاد احمدزاده بود و حالا آزاد می‌شود. به این ترتیب پست مهاجم مکمل هم برای گادوین منشا آزاد خواهد شد. تا یک ماه پیش برانکو اصرار داشت منشا را بفروشد، اما شاید حالا بقای اجباری او با احیای این بازیکن همراه شود و کلا ورق را برگرداند. امید عالیشاه هم آلترناتیو هر دو پست است؛ هم وینگر راست و هم مهاجم کاذب.

زاویه مثبت جدایی محسن مسلمان

مهم‌ترین اتفاق مثبت این است که دیگر تماشاگران از دقیقه60 همه مسابقات اسم مسلمان را صدا نمی‌زنند و بازی را خراب نمی‌کنند. به جز این، در میانه میدان جا برای بشار رسن هم باز خواهد شد. برانکو از چندی پیش به نزدیکانش گفته کیفیت بشار را خیلی قبول دارد و صرفا عدم حضور منظمش در تمرینات باعث نیمکت‌نشینی او شده بود. به نظر می‌رسد با جدایی مسلمان و حضور به موقع بشار در تمرینات ابتدای فصل، لیگ هجدهم برای هافبک عراقی سناریوی دیگری داشته باشد.

زاویه مثبت جدایی کمال کامیابی‌نیا

اگر کمال برود، پرسپولیس فقط احمد نوراللهی را در پست هافبک دفاعی خواهد داشت و این یعنی بازگشت اجباری به سیستم هافبک لوزی که بهترین نمایش‌های پرسپولیس برانکو با آن اکران شده بود. البته که یک نیم‌فصل بازی فقط با یک هافبک دفاعی بسیار خطرناک و پرریسک است، اما حتی تصور اینکه بازیکنانی مثل نوراللهی، بشار، عالیشاه، امیری، منشا و علیپور همزمان در یک سیستم به میدان بروند هوش را از سر می‌رباید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3edeja

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


معادله مجهول دیدار برگشت پرسپولیس-الجزیره