تاریخ انتشار: 1397/03/17 11:31
کد خبر: 145014

به بهانه جدایی احتمالی تیام/ تمام خارجی هایی که پس از درخشش در فوتبال ایران، لیگ‌برتر را با پیشنهادهایی سنگین ترک کردند

به بهانه جدایی احتمالی تیام/ تمام خارجی هایی که پس از درخشش در فوتبال ایران، لیگ‌برتر را با پیشنهادهایی سنگین ترک کردند

دورخیز تیم‌های عربی برای امضای قرارداد با مهاجم سنگالی آبی‌ها، مامه تیام و استقلال را بعد از چند ماه همکاری به بن‌بست نزدیک کرده است. تیام به محض ورود به فوتبال ایران، بحران گلزنی استقلال را به پایان رساند و در خط حمله این تیم فوق‌العاده ظاهر شد‌. او در همین چند ماه، یکی از بهترین خارجی‌های تاریخ استقلال و فوتبال ایران لقب گرفت و با گلزنی در فینال جام‌حذفی و درخشش در لیگ قهرمانان آسیا، محبوبیت زیادی روی سکوهای آبی به‌دست آورد. ادامه حضور این ستاره در استقلال اما تا حدود زیادی بعید به‌نظر می‌رسد و باشگاه باید از همین حالا به‌دنبال انتخاب جانشین او باشد. اگر جدایی مامه قطعی شود، او در شمار ستاره‌های خارجی لیگ‌برتر قرار خواهد گرفت که پس از درخشش در فوتبال ایران، با قراردادهایی سنگین راهی تیم‌های خارجی شدند.

ابراهیم توره: توره در پیکان به فوتبال ایران معرفی شد و بعد از سپری کردن یک فصل رویایی، با پرسپولیس قرارداد بست. دوران حضور این مهاجم در لباس قرمز فاجعه‌بار بود و ابراهیم بعد از تنها یک سال، پرسپولیس را به مقصد سپاهان ترک کرد. او در اصفهان با گل‌های استثنایی‌اش، استانداردی فراتر از سطح فوتبال ایران از خودش نشان داد. به محض رسیدن اولین پیشنهاد عربی اما این مهاجم، سپاهان را ترک کرد و به عجمان پیوست. او بعدها در لیگ دو فرانسه برای موناکو نیز بازی کرد.

ادر لوسیانو ادینیو: ادینیو در مس کرمان، پیشنهادهای زیادی از باشگاه‌های لیگ‌برتری داشت اما هیچ‌کدام از این پیشنهادها به اندازه رقم باشگاه الشارجه سخاوتمندانه نبودند. او به فوتبال امارات رفت اما پس از مدتی به لیگ‌برتر برگشت تا پیراهن تراکتورسازی را بر تن کند و برای آقای گلی فوتبال ایران بجنگد. ادینیو با وجود محبوبیت ویژه در تبریز، تحت‌تاثیر پیشنهاد السیلیه قطر قرار گرفت و با انگیزه‌های مالی از فوتبال ایران جدا شد. مهاجم برزیلی، بعدها دوباره برگشت و در تراکتورسازی به‌میدان رفت.

برونو سزار: ۱۲گل و دو پاس‌گل در ۲۱‌بازی با لباس سپاهان، آمار خوبی بود که طلایی‌ها را به حفظ برونو سزار کوریا علاقه‌مند می‌کرد. مهاجم ۱۹۰سانتی‌متری اما در شرایطی مشابه امروز مامه‌تیام، بعد از یک نیم‌فصل از فوتبال ایران برید تا به النصر در امارات ملحق شود. او که سابقه یک قهرمانی لیگ‌برتر را در اختیار دارد، مدتی نیز در لیگ ژاپن توپ زد.

کوئیکه: دوران حضور لئوناردو کوئیکه در استقلال کوتاه بود و این مهاجم در حالی که در لیست خرید پرسپولیس نیز حضور داشت، به استیل آذین پیوست. او بعد از ترک لیگ‌برتر با پیوستن به آینتراخت فرانکفورت، همه اهالی فوتبال در ایران را غافلگیر کرد. مهاجم کامرونی که چهره‌اش تفاوت زیادی با گذشته دارد، حالا در ریزه اسپور ترکیه بازی می‌کند.

رابسون جانواریو: علیرضا منصوریان، رابسون را با یک قرارداد قرضی از دسته دوم برزیل به استقلال آورد. جانواریو در خط دفاع نمایش دلچسبی داشت اما در پایان قرارداد قرضی، باشگاه برزیلی برای رضایتنامه او ۹۰۰هزار دلار درخواست کرد. آبی‌ها حاضر به پرداخت این مبلغ نشدند اما باشگاه بوآویشتا در لیگ پرتغال هزینه لازم برای جذب جانواریو را پرداخت کرد. بدون تردید، این بازیکن یکی از بهترین خارجی‌های این سال‌های استقلال بود.

لئو پیمنتا: درست مثل بسیاری از مهاجمان خارجی لیگ، پیمنتا ایران را برای ماندن انتخاب نکرده بود. او که در نفت آبادان به یک ستاره تبدیل شده بود، با اولین پیشنهاد خودش را به فوتبال امارات رساند. پیمنتا برای بازی در تراکتور دوباره در لیگ‌برتر رویت شد اما این‌بار هم پس از یک سال، مقصد دیگری را برای خودش انتخاب کرد و مشغول بازی در لیگ پرتقال شد.

فونیکه سی: فونیکه با آن مدل موهای خاص، چندین سال در دسته اول فوتبال ایران حضور داشت. او نتوانست با نساجی قائمشهر و ایرانجوان بوشهر به لیگ‌برتر صعود کند اما با درخواست نفت آبادان روبه‌رو شد تا بالاخره در لیگ به میدان برود. ستاره گلزن اهل مالی با آمار رویایی ۲۰گل برای صنعت در یک فصل، توجه عجمان را به خودش جلب کرد و با این تیم قرارداد بست.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nkbox

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آجرلو دست‌بردار دنیزلی نیست/ به یاد آن پاس رویایی!