تاریخ انتشار: 1397/03/19 15:17
کد خبر: 144747

امید پرسپولیسی ها به جادوی برانکو؛ شریفی مثل مسلمان میشود؟

پرسپولیس در حالی که از حضور در نقل و انتقالات محروم است اما امروز دومین خریدش را این بار در خط حمله انجام داد.
امید پرسپولیسی ها به جادوی برانکو؛ شریفی مثل مسلمان میشود؟

 خبر انتقال مهدی شریفی به پرسپولیس یکی از شگفت انگیزترین اخبار نقل و انتقالاتی امروز بود چرا که پیش از این هیچ حدس و گمانه و خبری درباره علاقه سرخ های پایتخت به مهاجم فصل گذشته سپاهان نبود. اما امروز و ساعتی قبل انتشار عکس های شریفی در کنار مدیرعامل پرسپولیس نشان داد که قهرمان دو دوره متوالی لیگ برتر امسال برنامه های متفاوتی در نقل و انتقالات دارد. آن ها پیش از این مهدی شیری را در دفاع راست جذب کرده اند و این در حالی است که هم او و هم مهدی شریفی باید تا نیم فصل صبر کرده و بعد از بازشدن پنجره نقل و انتقالاتی به تیم جدیدشان بپیوندند.

مهاجم جدید

مهدی شریفی متولد سال 1371 و 26 ساله است. او مهاجم راست پا و با سابقه بازی در پست وینگر است. بازیکنی سرعتی با تکنیک و قدرت سرزنی در شش قدم که بازی های چشم نوازی از او در دو لیگ سیزدهم و چهاردهم با لباس سپاهان دیدیم.شریفی اهل اصفهان است و فوتبالش را از تیم سپاهان نوین آغاز کرد و البته در تیم سپاهان بود که به شهرت رسید. او در این فصل به عنوان یک بازیکن جوان 22 ساله به سپاهان اضافه شد اما از نیم فصل دوم و از اولین بازی که به عنوان بازیکن اصلی 90 دقیقه در ترکیب قرار گرفت توانست اولین گلش را در لیگ برتر و با لباس سپاهان به ثمررساند و بعد از آن موفق شد در 5 بازی پیاپی برای تیمش 6 گل به ثمر برساند. او در این فصل و در حالی که در 8 بازی به طور کامل بازی کرد 8 گل به ثمر رساند. هرچند سپاهان به مقام چهارم رسید اما او یکی از بهترین های لیگ بود.

شریفی از نگاه آمار

مهدی شریفی در 5 دوره لیگ برتر فوتبال ایران حضور داشته است و در مجموع 31 گل با لباس تیم های سپاهان و تراکتورسازی به ثمر رسانده است. آمار حدود 6 گل در هر فصل آمار خیلی خوبی برای یک مهاجم به حساب نمی آید هرچند نباید فراموش کرد که شریفی در اولین فصل حضورش از نیم فصل دوم و تنها در 8 بازی به عنوان بازیکن ثابت به میدان رفته است.

او در لیگ چهاردهم هم عملکرد خوبی داشت و توانست در 26 بازی که برای سپاهان به میدان رفت 12 گل به ثمر رساند و 5 پاس گل هم داد. اما روند مثبت و روبه رشد مهدی شریفی در لیگ پانزدهم متوقف شد. او که در نیم فصل اول در سپاهان 4 گل و یک پاس گل داشت از هفته هجدهم برای گذراندن خدمت سربازی به تراکتورسازی رفت و در حالی که در 4 بازی تنها یک گل زده بود دچار مصدومیتی سنگین شد و به خاطر جراحی فصل را از دست داد.

مصدومیت او به گونه ای بود که حتی با شروع لیگ شانزدهم نیز او نتوانست در ترکیب تیمش قرار بگیرد. در چهاربازی اول فصل که در لیست هجده نفره هم نبود و از هفته پنجم تا یازدهم نیمکت نشین محض بود. شریفی اما از هفته دوازدهم آرام آرام به ترکیب تیم اضافه شد و توانست در بازی های باقیمانده با اینکه کمتر کامل بازی کرد 3 گل و یک پاس گل در کارنامه خودش ثبت کند. مهاجم تراکتوسازی لیگ هفدهم را هم با پیراهن تراکتوسازی آغاز کرد اما بعد از یک نیم فصل فاجعه بار بدون گل زده و تنها یک پاس گل باردیگر به تیم سپاهان بازگشت. او در سپاهان آمار بهتری داشت و توانست در نیم فصل دوم سه گل به ثمر رسانده و دو پاس گل هم بدهد.

با این حساب مهاجم جدید پرسپولیس در 5 فصل حضورش در لیگ برتر ، در 111 بازی و 7816 دقیقه 31 گل به ثمر رسانده و آمار هر 252 دقیقه یک گل را به ثبت رسانده است. این یعنی او هر 2.8 بازی یک گل به ثمر رسانده است.

وینگر یا مهاجم

دومین خرید پرسپولیس در این فصل و در حال حاضر یک ستاره باالفعل نیست هرچند 5 فصل حضورش در سطح اول فوتبال ایران نشان داده که می تواند یکی از بازیکنان مستعد و مهاجمان آینده دار فوتبال ایران باشد. شاید همین موضوع  واکنش های زیادی را از سوی کاربران در فضای مجازی بعد از این خرید به همراه داشته چرا که پرسپولیسی ها با وجود بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی شان برای دفاع از عناوین قهرمانی و حضور موفق در لیگ قهرمانان آسیا به بازیکنان بزرگ و سطح بالا نیاز دارد. با این وجود بسیاری این خرید را با خرید محسن مسلمان در لیگ پانزدهم مقایسه می کنند و اینکه برانکو توانست از مسلمان ناآماده بازیکنی بسازد که در سه فصل اخیر از بهترین های پرسپولیس و لیگ برتر بوده و بیشترین پاس گل را نیز داده است. پرسپولیسی ها خیلی امیدوارهستند که برانکو این بار نیزبا عصای جادویی اش  شریفی را که در سه سال گذشته از دوران خوب و آن آینده ای که به نظر می رسید فاصله گرفته، تبدیل به مهره ای کلیدی در پرسپولیس بکند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zmzjb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرسپولیس همچنان رکورد می‌زند؛ توپ پر در آسیا