تاریخ انتشار: 1397/04/02 19:54
کد خبر: 142248

بازگشت ستاره 7 میلیاردی آبی پوشان به تمرینات استقلال

مامه تیام سرانجام داکار را ترک کرد.
بازگشت ستاره 7 میلیاردی آبی پوشان به تمرینات استقلال

داکار که در منطقه‌ای ساحلی بین آفریقا و اروپا واقع شده، از سال‌ها پیش به یکی از مراکز توریستی و گردشگری کشور سنگال تبدیل شده است که برای بسیاری از اهالی کشور سنگال شهری لوکس و تفریحی به شمار می‌رود. مامه بابا تیام، مهاجم گلزن استقلالی‌ها در این مدت پس از اقامت ۱۰ روزه در کویت راهی سنگال و سپس داکار شد تا روز‌های تعطیلاتش را در این منطقه ساحلی سپری کند. شنا در آب‌های اقیانوس اطلس و استراحت در منطقه‌ای تفریحی روز‌های زیبایی را برای این بازیکن سیه‌چرده رقم زد. البته او در همه این روز‌ها از استقلال و تغییر و تحولات درون آن بی‌اطلاع نبود.

تیام روزی که امید نورافکن از استقلال جدا شد، برایش آرزوی موفقیت کرد و در روزی که چشمی آسیب دید، او را به امید داشتن به آینده تشویق کرد. خیلی از اتفاقات مانند روز تولد سیدپندار توفیقی را هم از یاد نبرد و حتی برای بازی استقلالی‌های تیم ملی هم پست‌هایی را در صفحه شخصی اش منتشر کرد. این اتفاقات سریالی هواداران استقلال را بر این باور نگه داشته بود که تیام استقلال را دوست دارد و می‌خواهد به این تیم برگردد.

مدیر نقل و انتقالات استقلال هم لابه‌لای مصاحبه‌هایی که با رسانه‌ها داشت، از این موضوع حرف می‌زد که تیام باید تصمیمی عاقلانه بگیرد. این موارد سریالی در نهایت روز پنج‌شنبه منجر به این شد که تیام از سفرش به ترکیه خبر داد. او که بار قبل هم برای سفر به تهران از پرواز به استانبول استفاده کرده بود روز گذشته برای همین منظور وارد این شهر شد. البته در خبر‌ها داشتیم که قرار است سیدپندار توفیقی برای دیدار و مذاکره با این بازیکن راهی ترکیه شود که تا آخرین لحظه (شب گذشته) این خبر تأیید نشد و برعکس، خبر رسید که مدیر استقلالی با اطمینان از سفر تیام به تهران، قرار ملاقات با تیام را دوشنبه در دفتر باشگاه تنظیم کرده است.

از این رو شنیدیم تیام که در سفر به ترکیه با یک خانم همراه شده، فعلاً درصدد است یکی، دو روز هم در این کشور توریستی سپری کند و احتمالاً دیداری از مسجد ایاسوفیه داشته باشد و بعد روز یک‌شنبه (فردا) راهی تهران شود. خبری خوش برای طرفداران استقلال که یکی، دو ماهی است برای رسیدن به این لحظات ثانیه‌شماری می‌کردند.

تیام با استقلال قراردادی یک‌ساله دارد که البته برای جدایی از این تیم می‌تواند با پرداخت ۲۰۰ هزار دلار به این خواسته اش برسد ولی ظاهراً با توجه به شرایط خوب استقلال در لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۸ و کسب سهمیه ۲۰۱۹ او ترجیح داده در استقلال بماند. اگر او فردا راهی تهران شده و مشکلی برای تمدید قراردادش ایجاد نشود، حتماً از دوشنبه در تمرینات هم شرکت می‌کند. گفته می‌شود قراردادی که برای تیام در نظر گرفته شده ۸۰۰ هزار دلار ارزش داشته که با آپشن‌هایش به حدود یک میلیون دلار می‌رسد! چیزی در حدود ۷ میلیارد تومان!


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45gjnq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


افشاگری قائم‌مقام اسبق آبی پوشان / منزوی: استقلال رقم دقیق قرارداد بازیکنانش را ثبت نمی‌کرد!