تاریخ انتشار: 1397/04/11 22:04
کد خبر: 140635

دفاع راست؛ چالش جدید پرسپولیس

با محرومیت نقل ‌و ‌انتقالاتی باشگاه پرسپولیس، هواداران دست به دامن واژه‌های تازه شدند و چالش وفاداری راه انداختند. حال آنکه نه این چالش و نه تکیه کردن به واژه‌هایی همچون قدرشناسی هم نتوانست در برابر مفهوم فوتبال حرفه‌ای‌ که بازیکنان به خورد عموم می‌دادند، کارآیی چندانی داشته‌ باشد.
دفاع راست؛ چالش جدید پرسپولیس

به قول برانکو ایوانکوویچ، پیشنهادهای خوب برای تیم قهرمان همیشه زیاد است و همیشه هم وسوسه‌انگیز. دیناموزاگرب هم آنقدر تیم ریشه‌دار و پرقدرتی‌ هست که صادق محرمی جوان به خاطر آن دست رد به سینه هواداران بزند و حتی القابی ناخوشایند را به جان بخرد. او البته با زیرکی تمام، پیش از سفر به دنیای تازه‌اش یک دست‌نوشته برای هواداران به جا گذاشت و مثل حرفه‌ای‌ها، دل‌شان را به دست آورد تا پشت سرش حرف و حدیثی نباشد که اتفاقا همینطور هم شد.
احمدزاده وقتی رفت، هواداران او را وصله ناجور پرسپولیس لقب دادند اما هرگز نشنیدیم کسی محرمی را به خاطر اینگونه رفتنش سرزنش کند و یا بی‌غیرت بخواند. این در حالی است که با جدایی صادق محرمی، قطعاً بزرگترین چالش برانکو و پرسپولیس در سمت راست خط دفاعی خواهد بود. جایی که غیر از حسین ماهینی، هیچ بازیکن دیگری برای پرسپولیس نمانده که او هم با توجه به سن و سالی که دارد، خطر مصدومیت را هر لحظه بیخ گوشش حس خواهد کرد.
همین حضور اوست که خیلی‌ها را برای پرسپولیس نگران‌ کرده و این نگرانی دلیلی جز نمایش‌های فصل گذشته این بازیکن در پست دفاع راست ندارد. جایی که به قول منتقدانش نه در حمله می‌تاخت و نه در دفاع مقاومت داشت. آقای سرمربی اما امیدوار است شماره 13 سرخپوشان، همان بازیکنی باشد که در لیگ شانزدهم، مزه نیمکت را به رامین رضاییان چشاند.
البته برانکو برای جانشینی محرمی گزینه‌های دیگری هم دارد که شاهین عباسیان شاید دم دستی‌ترین آن‌هاست. جوان سرپل‌ذهابی که با درخشش خود در تیم‌ فوتبال امید ایران، مهر تایید برانکو را بر نام خود کوبید. عباسیان جوان‌ است و آینده‌دار اما تجربه لیگ ‌برتری ندارد. موردی که شاید برای حضورش در ترکیب اصلی تیمی به بزرگی پرسپولیس که دو فصل پیاپی هم قهرمان شده، دردسر‌ساز باشد اما قطعاً ژن امیدش خاموش نمی‌شود؛ چرا که این برانکو همان برانکویی است که صادق محرمی را به ستاره لیگ برتر و آسیا مبدل کرد.
از طرفی خبر رسیده که کادر فنی مشغول آزمایش کردن آدام همتی در دفاع راست است. بازیکن جوانی که به نظر می‌رسد مثل عباسیان فیزیک و تکنیک مناسبی برای بازی در این پست داشته باشد اما چیزی که هر دوی آنها از کمبودش رنج می‌برند، اعتماد برانکو است. «دفاع راست» اما تنها چالش ایوانکوویچ نیست چرا که در صورت از دست دادن وحید امیری، بال‌های چپ و راست پرسپولیس هم خالی می‌شود و آنوقت به جابه‌جایی‌های بیشتری نیاز است.
با جدایی احتمالی امیری، امید عالیشاه دوباره می‌رود سمت چپ و بال راست خالی می‌ماند که نزدیک‌ترین گزینه‌اش بشار رسن است. برانکو اما اگر نخواهد این بازیکن عراقی را در ترکیب اصلی بازی بدهد، باید احمد نوراالهی را به بال چپ بفرستد که در آن صورت جای او در پست هافبک دفاعی را حسین ماهینی می‌گیرد. جای خالی ماهینی را شجاع خلیل‌زاده که پیش‌تر در تیم امید ایران هم دفاع راست بوده پر خواهد کرد، محمد انصاری دوباره کنار سیدجلال در قلب دفاع قرار می‌گیرد و شایان مصلح به‌ جای او در سمت چپ خط دفاعی.
احتمالی که البته خیلی نباید آن را جدی گرفت و خودِ پروفسور هم حتما ترجیح می‌دهد با کمترین جابه‌جایی، بهترین دفاع راست را انتخاب کند. پرسپولیس اگر بتواند نیم‌فصل اول را به ‌خیر و خوشی بگذراند، به خوشبختی می‌رسد و در نیم‌فصل دوم دیگر دغدغه دفاع راست نخواهد داشت چرا که مهدی شیری قرار است نیمه دوم فصل را در تیم برانکو بگذراند. مدافعی با سرعت و تکنیک عالی که هم خوب شوت‌ می‌زند و هم فیزیک بدنی مناسبی دارد.
 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kkwqa

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرسپولیس دو هفته دیگر هم بازی می‌کرد، گل نمی‌زد!