تاریخ انتشار: 1397/04/13 18:17
کد خبر: 140380

خواسته هواداران پرسپولیس؛ پنجره که باز شد، از «در» برو!

پیشنهاد اروپایی علیرضا بیرانوند که به نظر می‌رسد جدی‌تر از یک نمایش تبلیغاتی برای بالا بردن قیمت سنگربان موفق ایران در جام جهانی باشد، باعث نگرانی هواداران پرسپولیس شده است.
خواسته هواداران پرسپولیس؛ پنجره که باز شد، از «در» برو!
صحبت از انتقال بیرانوند به ایتالیا یا اسپانیاست و شایعاتی هم درباره انتقال او به انگلیس شنیده می‌شود. خیلی کم پیش می‌آید ایران در اروپا و آن هم در سطح اول فوتبال قاره سبز دروازه‌بان داشته باشد. 
اگرچه نزدیک به یک قرن قبل، خان سردار در بلژیک دروازه‌بانی می‌کرد و در بحبوحه پیروزی انقلاب هم زنده‌یاد ناصر حجازی به تمرین منچستریونایتد دعوت شد و تنها به این دلیل که فدراسیون فوتبال نداشتیم و در واقع کسی به فکر فوتبال نبود، نتوانست با این باشگاه بزرگ قرارداد ببندد، ولی غیر از این دو مورد، بقیه سوابق‌مان در زمینه فعالیت دروازه‌بانان ایرانی در تیم‌های اروپایی دندان‌گیر نیست. مثلاً درباره بهروز سلطانی گفته می‌شود سنگربان پرسپولیس و تیم ملی در دهه ۶۰، مدتی کوتاه در تیم‌های آلمانی حضور داشت... نیما نکیسا هم بعد از بازی در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، چند سالی را در اروپا گذراند و در یونان و... بازی کرد... صرف‌نظر از عقیل اعتمادی، دانیال داوری و... که ایرانیان خارج از کشور بودند و نمی‌توان زیاد آن‌ها را دروازه‌بان ایرانی به حساب آورد، علیرضا حقیقی و امیر عابدزاده هم موفق به بازی در تیم‌های اروپایی شدند. حقیقی در روسیه دیده نشد، اما در پرتغال و بعد‌ها در سایر لیگ‌های اروپایی حسابی به چشم آمد و امیر عابدزاده هم با درخشش در ماریتیمو، مجوز همراهی تیم ملی را به دست آورد.
حالا، اما شرایط بیرانوند می‌تواند یک نقطه عطف برای تمام دروازه‌بان‌های فوتبال ایران باشد. لوانته اسپانیا یا اودینزه ایتالیا تیم‌های کوچکی نیستند. حالا بماند که نزدیکان بیرانوند مدعی هستند که یکی از تیم‌های بالای جدول سری A. ایتالیا هم بیرانوند را می‌خواهد، اما حتی اگر تیم بالانشینی هم درکار نباشد، باز هم بازی در سطح اول فوتبال ایتالیا و اسپانیا شوخی نیست.
با این همه، هواداران پرسپولیس اگرچه از درخشش دروازه‌بان تیم مورد علاقه‌شان در جام جهانی خوشحال و راضی هستند و به این موضوع که سنگربان تیم‌شان از اروپا پیشنهاد دارد، افتخار می‌کنند، اما از آنجایی که پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس بسته است، نمی‌توانند با جدایی بیرانوند کنار بیایند. آن‌ها توقع دارند بیرانوند حداقل تا پایان نیم‌فصل اول که پرسپولیس امکان اضافه کردن بازیکن جدید را ندارد، در تیم بماند.
آن‌ها در مورد وحید امیری هم همین دیدگاه را دارند. بعد از جدایی مسلمان، احمدزاده و محرمی، طرفداران پرسپولیس نمی‌توانند با رفتن امیری کنار بیایند. وحید در پرسپولیس نقش محوری دارد و هواداران از باشگاه خواسته‌اند امیری را حداقل تا پایان نیم‌فصل اول و باز شدن پنجره نقل و انتقالات حفظ کند.
الان برای پرسپولیس از خرید عالی ترابی و رفیعی و جذب شریفی و شیری واجب‌تر، حفظ امیری و بیرانوند است. حفظ مردانی که در نیم‌فصل اول عصای دست برانکو خواهند بود. آیا بیرانوند و امیری شرایط باشگاه و خواسته هواداران را درک می‌کنند؟ پرسپولیسی‌ها توقعی غیر از این از آن‌ها ندارند.
مسئولان و ملی‌پوشان اسبق پرسپولیس پاسخ می‌دهند
بیرانوند در این شرایط به اروپا برود یا نرود؟
 پرسپولیس از پنجره نقل و انتقالاتی محروم است و از طرفی درخشش بیرانوند در جام جهانی باعث شد چند تیم اروپایی خواهان جذب او شوند. اگرچه بیرانوند با پرسپولیس قرارداد دارد، ولی اینکه در شرایط سخت سرخپوشان او به اروپا برود یا نه، سؤالی است که آن را با تنی چند از مسئولان و ملی‌پوشان اسبق پرسپولیس مطرح کردیم. این پاسخ‌ها را بخوانید.
رحمان رضایی: بعید می‌دانم برانکو قبول کند
رحمان رضایی مدافع اسبق پرسپولیس و لژیونر پیشین فوتبال ایران در این خصوص گفت: شرایط بیرانوند کمی پیچیده است. او با پرسپولیس قرارداد دارد و از طرفی پرسپولیس هم از پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده و نمی‌تواند بازیکن جذب کند. جدایی بیرانوند از پرسپولیس در این شرایط نمی‌تواند باب میل پرسپولیس، برانکو و هواداران باشد. من می‌دانم او دوست دارد لژیونر شود و در این صورت قطعاً پول خوبی به باشگاه می‌رسد، ولی پرسپولیس هم در وضعیت بدی از لحاظ نقل و انتقالاتی گیر افتاده و بعید می‌دانم توافقی صورت بگیرد.
بهروز سلطانی: من هم دوست دارم در پرسپولیس بماند
بهروز سلطانی دروازه‌بان اسبق تیم ملی و پرسپولیس در این خصوص گفت: به نظرم بیرانوند در جام جهانی برای ایران تاریخ‌سازی کرد. او به غیر از یکی، دو مورد که به خروج‌هایش مربوط می‌شد، هیچ اشتباهی نداشت و با گرفتن پنالتی کریستیانو رونالدو خواهان زیادی پیدا کرد. اینکه او بتواند لژیونر شود، خیلی خوب است، اما چون با پرسپولیس قرارداد دارد و تیم ما هم نمی‌تواند جای او بازیکن بگیرد لذا فکر می‌کنم باید بماند و به پرسپولیس کمک کند. قطعاً مسئولان باشگاه فکری به حال این شرایط خواهند کرد.
حمیدرضا گرشاسبی: کمی استراحت کند، برمی‌گردد
حمیدرضا گرشاسبی سرپرست باشگاه پرسپولیس در این خصوص گفت: ما افتخار می‌کنیم دروازه‌بان بزرگی، چون بیرانوند را داریم. او با پرسپولیس قرارداد دارد و ما هم اجازه دادیم پس از جام جهانی کمی استراحت کند و سپس به تمرینات ملحق شود. به طور حتم پس از درخشش بیرانوند در جام جهانی تیم‌هایی خواهان جذب او خواهند شد، ولی ما دوست داریم بیرانوند در پرسپولیس بماند و در این شرایط به تیمی که قرارداد دارد کمک کند. هنوز با او صحبت نکرده‌ایم، اما قطعاً بیرانوند هم دوست ندارد پرسپولیس لطمه ببیند.
ایگور پانادیچ: بیرانوند قرارداد دارد و می‌ماند
ایگور پانادیچ مربی دروازه بانان پرسپولیس در این خصوص گفت: بیرانوند با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارد و تا الان هم صحبتی مبنی بر جدایی او از تیم نشده است. هر تیمی که بیرانوند را می‌خواهد، باید بداند دیگر قیمت او چندبرابر شده و خیلی بالا رفته است و باشگاه‌های خواهان بیرانوند باید مبلغ زیادی برای جذب او بپردازند. طبیعتاً ما دوست داریم بیرانوند در پرسپولیس بماند و به تیم در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا کمک کند. وقتی او با پرسپولیس قرارداد دارد، ماندنش محتمل‌تر است.
وحید قلیچ: وقتی قرارداد دارد، باید بماند
وحید قلیچ سنگربان پرسپولیس در دهه ۶۰ پیرامون این قضیه گفت: گفته می‌شود بیرانوند با پرسپولیس قرارداد دارد و، چون پنجره نقل و انتقالاتی بسته است و امکان خرید بازیکن توسط سرخپوشان وجود ندارد، لازم است او را حفظ کنند و اجازه ندهند پرسپولیس تضعیف شود. به طور حتم بیرانوند تا وقتی که مشکل پرسپولیس حل نشده، باید بماند و پس از آن اگر پیشنهادی بود، مذاکره کند و برود. بازیکنی که با تیم قرارداد دارد، باید پایبند آن باشد و دست پرسپولیس را در پوست گردو نگذارد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3edmoa

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


وحید امیری موقع پنالتی رونالدو با زبان لری به بیرانوند چه گفت؟