تاریخ انتشار: 1397/04/14 21:33
کد خبر: 140210

استقلال به بازیکنانی نیاز دارد در حد ترابی و رفیعی!

اگر می‌بینید استقلال نمی‌داند برای فصل بعد تیام و جباروف را در اختیار دارد یا ندارد یا درباره ماندن یا جدایی سیدمجید حسینی در استقلال فصل بعد اما و اگرهای بسیاری پابرجاست، این وضعیت متزلزل به نحوه عقد قرارداد با این بازیکنان مربوط می‌شود.
استقلال به بازیکنانی نیاز دارد در حد ترابی و رفیعی!

اگر دیدید وینفرد شفر هم کلی برای استقلال طاقچه بالا گذاشت و بعد از  افزایش 300 هزار دلاری قراردادش و زدن زیر تمام قول و قرارهایی که در بدو ورود با مدیران استقلال داشت، با کلی افزایش دستمزد قراردادش را تمدید کرد، باز هم این به نحوه قراردادی مربوط می‌شود که با مربی آلمانی منعقد شده است.

مسوولان نقل و انتقالات در باشگاه استقلال به حدی در انعقاد قراردادهای فی‌مابین با بازیکنان و مربیان غیرحرفه‌ای عمل کرده‌اند که ممکن است استقلال بخش مهمی از تیم فصل پیش خود را از دست بدهد. حال اگر مسوول یارگیری در باشگاه استقلال قدری حرفه‌ای‌تر  عمل می‌کردند و بندهای ناجور در قراردادهای باشگاه با طرف‌های خود قرار نمی‌دادند هرگز شاهد چنین وضعیت‌ مخاطره‌آمیزی نبودیم.

یارگیران حتی در  پر کردن جای خالی بازیکنانی که رفته‌اند یا به زودی می‌روند نیز محکم نیستند. استقلال امروز که شکایت طیف عظیمی از  هوادارانش را به دنبال خود می‌بیند محصول و نتیجه همین قراردادهای فکر نشده‌ای است که در این برهه از فصل گریبانش را گرفته است.

این اهمال‌کاری‌ها انتقاد بازیکنان را هم به دنبال داشته و وریا غفوری صراحتا در ‌صفحه شخصی‌اش از بحرانی بودن شرایط کنونی استقلال و از همه مهم‌تر از دست رفتن زمان انتقاد کرده است. استقلال روزهای غریبی را پشت ‌سر  می‌گذارد و اوج نگرانی اینجاست که اشتباه‌ها و دست روی دست گذاشتن‌ها ادامه داشته باشد و ماجرای مهدی ترابی که می‌توانست اکنون یکی از ‌بازیکنان استقلال باشد دوباره تکرار شود.

چرا باشگاه استقلال آنقدر تعلل کرده که مهدی ترابی به رغم آنکه رقیب سنتی آبی‌ها از نقل و انتقالات پیش فصل محروم است، بازی در نیم فصل دوم برای پرسپولیس را به حضور در استقلال ارجح‌تر دانسته است؟ پاسخ روشن است؛ افرادی که برای مسوولیت خطیر یارگیری در استقلال انتخاب شده‌اند فوت و فن بازیکن‌گیری را نمی‌دانند و سابقه کاری آنها در سال‌های اخیر نیز به وضوح نشان می‌دهد که از داشتن علم و تخصص کافی در این زمینه بی‌بهره‌اند.

پیش‌تر یارگیران در باشگاه استقلال شطرنج‌بازهای ماهری بودند و برای مثال اگر بازیکنی در حد نکونام یا تیموریان را می‌خواستند ابتدا با بازیکنی هم پست آنها قرارداد می‌بستند و بعد به سراغ ستاره مورد نظر خود می‌رفتند. این اقدام‌های زیرکانه باعث می‌شد استقلال علاوه بر اینکه در صورت ناکامی در جذب ستاره‌ها در آن پست دستش خالی نماند بلکه در مذاکرات مالی با بازیکنان مورد نظر نیز کفه ترازو را به سمت و سوی خود ببیند. کاری که می‌شد در مواجهه با تیام انجام داد و همین مهدی ترابی را جذب کرد تا هم خیال هواداران و بخصوص وینفرد شفر برای داشتن مهاجمی با عیار بالا آسوده شود و هم تیام هر روز برای استقلال شرط و شروط نگذارد.

یارگیران در باشگاه استقلال حتی به همین اصول ساده یارگیری هم آشنایی ندارند و یا اگر دارند به کار نمی‌گیرند تا استقلال این اندازه در گرفتن ستاره‌ها عقب نباشد. البته در همین نقل و انتقالات بازیکنانی جذب شده که چندان نامی نیستند. استقلال اما برای داشتن تیمی در قواره قهرمانی آسیا به بازیکنانی بزرگتر نیاز دارد. بازیکنانی در حد مهدی ترابی که سر از پرسپولیس درآورد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jlmle

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ترابی و رفیعی مقابل پرسپولیس به میدان نمی‌روند!