تاریخ انتشار: 1397/04/16 16:21
کد خبر: 139954

اخطار به پرسپولیس، سایپا و ترکتور برای قرارداد ترابی

رییس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال درباره قوانین نقل و انتقالاتی توضیحاتی ارائه کرد.
اخطار به پرسپولیس، سایپا و ترکتور برای قرارداد ترابی

 روزبه وثوق احمدی، بعدازظهر شنبه در کلاس آموزشی نقل و انتقالات برای باشگاه‌ها، درباره حواشی این روز‌های نقل و انتقالات اظهار کرد: امسال سال دومی است که مقررات نقل و انتقالات جدید به حالت اجرایی در آمده است. در این مقررات شرایط فسخ قرارداد یک طرفه بازیکنان و باشگاه‌ها در نظر گرفته شده است. مشاهده شده که بیش‌تر بازیکنان اقدام به فسخ یک طرفه قرارداد کردند، اما جوانب امر را نادیده گرفتند که باشگاه‌ها به کمیته تعیین وضعیت شکایت کردند و ما به آن رسیدگی کردیم. درست است که قوانین حق فسخ یک طرفه قرارداد را برای بازیکنان و باشگاه‌ها در نظر گرفته است، اما این نکته حائز اهمیت است که اگر مقررات به درستی رعایت نشود بین ۴ تا ۶ ماه محرومیت برای بازیکن متخلف و دو پنجره محرومیت برای باشگاه متخلف در نظر گرفته می‌شود.

او درباره محرومیت باشگاه‌های بدهکار از حضور در لیگ قهرمانان آسیا گفت: به عنوان یک اصل کلی براساس مقررات F. ۳ و F. ۴ مقررات فیرپلی مالی، اگر باشگاهی بدهی داشته باشد از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم می‌شود. البته فدراسیون فوتبال را هیچ خطری تهدید نمی‌کند، اما فدراسیون باید در این مورد سخت گیری کند. این سخت‌گیری که برای ثبت قرارداد‌ها انجام داده‌ایم به این خاطر است که باشگاه‌ها با قوانین جدید وفق پیدا کنند.

رییس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال درباره پرونده شکایت علی دایی از پرسپولیس و پرویز مظلومی از استقلال توضیح داد: این دو مورد در صلاحیت کمیته انضباطی است. من شنیده‌ام با درایت علی دایی و پرسپولیس موضوع منتفی شده است، اما در مورد مظلومی، شکایتی مطرح نشده است. اگر بازیکن و مربی‌ای ادعای دارد باید شکایت کند تا در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

وثوق احمدی درباره پرونده ترابی گفت: پرونده ترابی طبق ماده ۵۰ اساسنامه فدراسیون فوتبال، نظارت بر نقل و انتقالات برعهده کمیته تعیین وضعیت است. ما شنیدیم که آقای ترابی با باشگاه سایپا تا پایان فصل ۹۸-۹۷ قرارداد داشته و در آن واحد اقدام به انعقاد قرارداد با باشگاه تراکتورسازی کرده است. در واقع سرپرست باشگاه تراکتورسازی این موضوع را مطرح کرده است. شنیده می‌شود که باشگاه پرسپولیس هم خواهان به خدمت گرفتن ترابی برای نیم فصل دوم است؛ بنابراین براساس مقررات به این سه باشگاه اخطار دادیم تا هر قراردادی که با این بازیکن امضا کردند را به ما ارائه دهند تا این قرارداد‌ها را کنار هم قرار دهیم تا بفهمیم مقررات رعایت شده یا نه. اگر مقررات رعایت نشده باشد با هر دو طرف ماجرا برخورد می‌شود و محروم می‌شوند. باید بفهمیم که کدام باشگاه تخلف انجام داده است.

او درباره بدهی‌های باشگاه‌ها به بازیکنان و مربیان خارجی و سخت شدن پرداخت این بدهی با توجه به افزایش قیمت دلار بیان کرد: خوشبختانه با سخت‌گیری‌های سال گذشته قسمت عمده بدهی‌ها به بازیکنان و مربیان خارجی پرداخت شد. این که باید برای پرداخت این بدهی‌ها دلار دولتی پرداخت شود به خود باشگاه‌ها مربوط است و در حیطه اختیارات ما نیست.

رییس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که پرونده جباری و استقلال در چه مرحله‌ای است، گفت: کماکان در کمیته استیناف در حال بررسی است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4b9el9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


توافق پرسپولیس و سایپا با انتقال دو بمب نقل و انتقالات