تاریخ انتشار: 1397/04/19 13:12
کد خبر: 139531

جلالی: برای قهرمانی در جام ملتها باید کی‌روش حفظ شود

سرمربی تیم فوتبال پیکان می‌گوید برنامه‌های تیم ملی برای آماده‌سازی پیش از جام‌ملت‌های آسیا باید اجرایی شود.
جلالی: برای قهرمانی در جام ملتها باید کی‌روش حفظ شود

 مجید جلالی درباره مباحث مختلفی از جمله لیگ هجدهم، وضعیت تیم پیکان در فصل جدید و همینطور درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران به صحبت پرداخت. او با بیان این که تیم ملی در جام‌جهانی نتیجه خوبی گرفت، عنوان کرد اگر قرار باشد تیم ملی در جام‌ملت‌های آسیا قهرمان شود، ارزش دارد لیگ و باشگاه‌ها همکاری بیش‌تری با تیم‌های داشته باشند.

 

‌*ابتدا درباره شرایط تیم خودتان صحبت کنید. تیم شما فصل گذشته در کورس کسب سهمیه بود، امسال چه اهدافی خواهد داشت؟

تیم خوبی را برای امسال آماده کرده‌ایم. امسال بازیکنان خوبی که در اختیار داشتیم را از دست داده‌ایم؛ البته همیشه این‌گونه بوده است. ما هر سال بازیکنان خوبی آماده می‌کنیم اما در آخر فصل تیم‌های دیگر می‌آیند و بازیکنان ما را می‌گیرند.‌ ما همیشه مثل پله عمل می‌کنیم و هیچوقت قله نیستیم . در هر حال با جدایی بازیکنان‌مان سعی کردیم یاران خوبی جذب کنیم تا امسال هم تیم خوبی داشته باشیم. 

 

*تیم شما فصل قبل تا آستانه کسب سهمیه پیش رفتید اما در نهایت موفق نبودید. امسال می‌توانید سهمیه کسب کنید؟

‌باشگاه ما هدف‌های خاص خودش را دارد و بر اساس این اهداف برنامه‌های خود را طراحی کرده و بودجه می‌گذارد. باشگاه پیکان هیچ‌وقت تحت تاثیر فضاهای کاذب هم قرار نمی‌گیرد و همیشه در آرامش در بازار نقل‌ و انتقالات عمل می‌کند. گاهی یاران خوب ما را تیم‌های دیگر جذب می‌کند اما هیچ‌وقت جنجال و حاشیه‌ای ایجاد نکردیم. ما بین تیم‌های لیگ برتر همیشه یک بودجه کاملا متوسط داشته‌ایم و بر اساس همین بودجه عمل کرده‌ایم. آن کسانی که از نزدیک دستی در نقل‌وانتقالات دارند و بازیکنانی که امسال برای مذاکره آمدند، کامل لمس کردند که بوجه ما چقدر نسبت به سایرین کم است. سقف پرداخت‌های ما نسبت به لیگ کامل متوسط است و این‌گونه نیست که ریخت و پاش کنیم. امسال حتی بازیکنان خارجی که داشتیم هم در جمع ما جدا شدند چراکه گفتیم ما قراردادی به دلار نمی‌بندیم اما یکی از بازیکنان خارجی ماند که قرارداد او را هم به ریال بستیم. این سیاست باشگاه ما است و این دلیلی بر این نیست بگوییم نمی‌خواهیم تیم ما در لیگ خوب عمل کند. ما می‌خواهیم همان‌طور که فصل گذشته پیشرفت کردیم، امسال هم به پیشرفت خود ادامه بدهیم و عملکرد خوبی داشته باشیم. 

 

* در دو و یا سه فصل اخیر تیم شما بازیکنان خوبی ساخت و به فوتبال ایران معرفی کرد. مثل مرتضی آقاخان و سیامک نعمتی که الان عضو باشگاه‌های پر طرفدار تهرانی هستند. این که پیکان عملکرد خوبی در بازیکن‌سازی دارد اتفاقی بوده یا از گذشته روی آن کار شده است؟

بوجه تیم‌های پایه ما بالای یک میلیارد و پانصد میلیون تومان است. فکر نمی‌کنم باشگاهی در لیگ باشد که این‌قدر برای تیم‌های پایه خود هزینه کند. باشگاه ما تشکیلات مشخصی برای تیم‌های پایه دارد و مدیران ایران‌خودرو هم تفکراتی دارند که حاصل آن تقویت تیم‌های پایه است. من هم به عنوان مربی تلاش می‌کنم از فضای خوبی که باشگاه در تیم‌های پایه ایجاد کرده، به خوبی استفاده کنم. 

 

* لیگ هجدهم در حال آغاز شدن است. فکر می‌کنید در این لیگ چه تغییراتی نسبت به گذشته باید ایجاد شود که کیفیت بهتری داشته باشد؟ 

امسال پیش‌بینی می‌کنم لیگ شلوغ و پر حادثه‌ای داشته باشیم. اما نکته نگران کننده این است که بین مربیان فضایی ایجاد شده که اگر در طول بازی بیش‌تر به داور اعتراض کنند و فضا را شلوغ کنند، داوری‌ها به سود تیم‌شان خواهد بود. به همین خاطر فکر می‌کنم کمیته داوران خیلی باید هوشیار باشد که این فضا ایجاد نشود. این القای خوبی نیست که بین مربیان به وجود آمده است. البته تحت تاثیر جام‌جهانی شاهد بازی‌های بهتری خواهیم بود. این را هم در نظر بگیرید امسال به خاطر مشکلات مالی شاهد اعتصاب‌های زیادی از سوی بازیکنان هم خواهیم بود. 

 

*جواد نکونام در آخرین مصاحبه‌ای که داشت، عنوان کرده بود که در نقل‌وانتقالات با توجه به سهمیه هفت بازیکن، رقابت نابرابری بین تیم‌های تازه وارد شده و تیم‌های قدیمی لیگ برتر ایجاد می‌شود، شما موافق هستید که سهمیه بیش‌تری برای تیم‌های لیگ یکی در نظر گرفته شود؟

موضوعی موجود دارد که تیم‌هایی که از لیگ یک به لیگ برتر می‌آیند در شروع مشکل دارند اما طی یکی دو سال اخیر تیم‌هایی مثل پیکان و پارس جنوبی جم موفق عمل کرده‌اند. با این حال من هم فکر می‌کنم تیمی که تازه به لیگ برتر آمده، در نقل‌وانتقالات باید امتیازات بیش‌تری داشته باشد.*‌ می‌خواهیم درباره تیم‌ ملی هم صحبت کنیم. مدتی است تیم به ایران بازگشته و حالا که کمی از احساسات دور شده‌ایم، می‌توانیم عملکرد تیم ملی را بهتر برسی کنیم. به نظر شما تیم ملی در جام‌جهانی موفق عمل کرده است؟ 

در درجه اول به خاطر این که تیم ملی توانست یک شور و شوق اجتماعی ایجاد کند باید از مجموعه تیم ملی تشکر کنیم اما همیشه نظرات و سلایق متفاوت وجود دارد. همیشه حتی قبل از کی‌روش هم زمانی که گاهی تیم ملی بهترین نتیجه را می‌گرفت باز هم کسانی بودند که رضایت کامل نداشتند. این نظرات مخالف فقط به خاطر کی‌روش نیست. بهترین کاری که می‌توانیم انجام بدهیم این است که در نیم‌فصل کنفرانس خوبی برگزار کنیم و صرفا در آن کنفرانس کارهای تحقیقی که انجام شده است را مرور کنیم. این که بخواهیم دائم صحبت کنیم و دعوا کنیم، پوچ است و سودی برای هیچ‌کس ندارد. باید بپذیریم نتایج تیم ملی در لحظه اثرات خوبی در جامعه ایجاد کرد اما باید بررسی کنیم ببینیم آیا در آینده هم برای فوتبال ایران هم مفید خواهد بود یا خیر. اما از نظر نتیجه ما بهترین نتیجه تاریخ فوتبال ایران را در جام‌جهانی گرفته‌ است و کسانی که نتیجه‌گرا هستند را راضی کرده است. البته در این میان منتقدان صاحب دیدگاه متفاوتی دارند. 

 

*کی‌روش در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که برای جام‌ملت‌های باید تمام برنامه‌های تیم ملی اجرایی شود، شما موافق برنامه‌های تیم ملی هستید؟ 

فدراسیون فوتبال کار مدبرانه‌ای کرده که کی‌روش را متقاعد کرده تا جام ملت‌های آسیا بماند و طبیعی است کی‌روش هم برنامه‌هایی دارد که طبیعی است باید اجرایی شود. در سال‌های اخیر هم که لیگ به بهترین شکل ممکن تحت تاثیر تیم ملی بوده است. اما معتقدام اگر به خاطر این که ۴٠سال است قهرمان آسیا نشده‌ایم، منطقی است که با کی‌روش همکاری بیش‌تری داشته باشیم. یعنی اگر قرار باشد قهرمان باشیم ارزش این را دارد هر طوری با کی‌روش همکاری کنیم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4db96q

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


به سیدجلال گفتم پایم را بشکن ولی لباست را بده/ بازی با ایران یکی از بزرگترین آرزوهای من است