تاریخ انتشار: 1397/04/20 08:31
کد خبر: 139420

مقایسه ابراهیمی با جانشین جدیدش در استقلال!

شاید هیچ بازیکنی در لیگ برتر، برای استقلالی‌ها امید نشود.
مقایسه ابراهیمی با جانشین جدیدش در استقلال!

توافق با علی کریمی، واکنش سریع استقلال به جدایی امید ابراهیمی بود. کریمی مثل ابراهیمی، قرار بود در لیست نهایی کی‌روش برای جام جهانی قرار بگیرد اما مصدومیت این اجازه را به او نداد. کریمی قبل از استقلال، به پرسپولیس نزدیک شده بود تا جانشین کامیابی‌نیا شود و در نهایت، با تمدید قرارداد کمال این انتقال منتفی شد. حالا توافق با استقلال، سرانجام او را به یکی از دو تیم بزرگ پایتخت می‌رساند تا شانسش را برای بازی در جام ملت‌های آسیا امتحان کند.

کریمی در سال‌های اخیر، بازیکن مهمی برای سپاهان بوده اما مقایسه او و امید ابراهیمی، نشان می‌دهد هنوز فاصله زیادی با امید استقلالی‌ها دارد. امید ابراهیمی فصل پیش با نمره ۲،۶۸ از سایت نود، بهترین بازیکن استقلال و بعد از ترابی و حسینی سومین بازیکن لیگ برتر بود. هیچ هافبکی در لیگ برتر از امید بهتر نبود. علی کریمی اما، با نمره ۳،۳۰ در رده نازل ۱۲۵ بهترین بازیکنان لیگ قرار داشت و در تیم ناکام سپاهان هم ۱۰ بازیکن از او نمرات بهتری گرفتند.

آمار سایت متریکا، فاصله این دو نفر را بیشتر نشان می‌دهد. امید ابراهیمی در هر بازی، به صورت میانگین ۱۰ بار بیشتر از کریمی توپ را لمس می‌کند. در آمار پاس کلیدی با ۰،۷ پاس مقابل ۰،۵ پاس کریمی در هر بازی بهتر است و دقت پاس‌هایش هم ۸۶ به ۸۱ دقیق‌تر هستند. ابراهیمی ۷ درصد شوت‌هایش را تبدیل به گل می‌کند و این آمار برای کریمی فقط ۲،۵ درصد است. در تکل موفق، عملکرد دفاعی و گرفتن خطا هم ابراهیمی از کریمی بهتر بوده است. تنها برتری کریمی، دریبل‌زنی و سرزنی بیشتر هستند. هافبک جدید استقلال، نسبت به ابراهیمی شوت‌های بیشتری هم می‌زند اما با توجه به نرخ پایین داخل چارچوب بودن آن‌ها، عملا کم اثرتر از شوت‌های ابراهیمی بوده‌اند.

در سال‌های گذشته لیگ هم اوضاع خیلی متفاوت نبوده است. کریمی فصل ۲۰۱۶/۱۷ در کرواسی بازی می‌کرد اما لیگ پانزدهم که او و ابراهیمی هر دو در لیگ برتر بوده‌اند، باز هم آمار به برتری ابراهیمی رای می‌دهد. هر چند اختلاف‌شان از امسال به مراتب کمتر است. ابراهیمی در آن فصل پس از طارمی و مسلمان، با نمره ۲،۷۳ بهترین بازیکن استقلال و سومین بازیکن برتر لیگ شد و کریمی با نمره ۲،۸۸ در رده نوزدهم بهترین‌های لیگ برتر قرار گرفت.

شاید برتری ویژه کریمی به ابراهیمی، سن و سال او باشد. کریمی در سن ۲۴ سالگی، سال‌های بیشتری نسبت به ابراهیمی ۳۰ ساله می‌تواند در استقلال به میدان برود و برای این تیم بازی کند. آن‌ها بیشتر از ۶ سال با هم فاصله سنی دارند و اگر کریمی در استقلال به اوج برگردد، سال‌های زیادی خط هافبک این تیم را تضمین خواهد کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wmzod

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حضور خرید لیگ برتری استقلال در تست پزشکی