تاریخ انتشار: 1397/04/24 08:01
کد خبر: 138773

آخرین وضعیت پرونده های مالی باشگاه های لیگ برتری

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال می‌گوید باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هنوز هیچ اقدامی برای حل پرونده‌های مالی خود نکرده‌اند.
 آخرین وضعیت پرونده های مالی باشگاه های لیگ برتری

روزبه وثوق احمدی در گفتگو با خبرنگار، آخرین وضعیت پرونده های مالی باشگاه های لیگ برتری را تشریح و تاکید کرد که استقلال و پرسپولیس باوجود تذکرات فراوان هنوز اقدامی برای حل مشکلاتشان نکرده اند:

* هفته گذشته اعلام کردید که فقط 5 باشگاه اجازه ثبت قرارداد دارند و سایر باشگاه ها باید مشکلاتشان را حل کنند. آیا در این مدت اقدامی صورت گرفته است؟

- روزبه وثوق احمدی: از آن روز سپاهان یکی از دو پرونده اش را حل کرد. نساجی هم همینطور. وکیل تراکتورسازی هم صحبتهایی کرده است ولی تا این لحظه اتفاق جدیدی نیفتاده است و بیشتر باشگاه ها نمی توانند قراردادشان را ثبت کنند.

* آیا استقلال و پرسپولیس کاری انجام داده اند؟

- خیر هنوز اقدامی نکرده اند. زمانی که آرا صادر شد، آنرا به باشگاه ها ابلاغ کردیم. حتی بعد از رای کمیته استیناف هم نامه زدیم. به جلسه رسیدگی هم دعوتشان کردیم که نیامدند.

* چقدر تهدید کمیته تعیین وضعیت برای جلوگیری از ثبت قرارداد بازیکنان جدید جدی است؟

- ما باشگاهی را تهدید نکرده ایم؛ فقط قانون را اجرا می کنیم. اگر یادتان باشد، نیم فصل دوم فصل گذشته این قانون را اجرا کردیم و مثلا جلوی نقل و انتقالات نفت را گرفتیم. استقلال و سپاهان هم اجازه ثبت قرارداد نداشتند تا مشکلشان را حل کردند. پرسپولیس هم که کلا از پنجره نقل و انتقالاتی محروم بود. به هر حال محکم این قانون را پیش خواهیم برد و تابع مقررات هستیم.

* وضعیت استقلال و پرسپولیس برای لیگ قهرمانان آسیا چطور است؟

- پرسپولیس و استقلال علاوه بر کمیته تعیین وضعیت، باید برای فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا هم فکری کنند. فکر می کنم ماه آگوست آخرین فرصت باشگاه ها باشد و اگر تسویه حساب نکنند، فصل بعد برای حضور در آسیا به مشکل می خورند.

* پرونده شکایت علی دایی از پرسپولیس هم همچنان باز است. چرا به این پرونده رسیدگی نمی شود؟

- این پرونده در کمیته انضباطی رسیدگی شده و آن موقع کمیته تعیین وضعیت نبود. برای همین باید مجوز کمیته انضباطی باشد. رویه کمیته انضباطی هم متفاوت است. فکر می کنم این کمیته برای صدور مجوز ثبت قرارداد نیاز به پرداخت 20 درصد بدهی دارد به علاوه پرداخت مطالبات به اندازه کل قراردادهای جدید.

* آیا حکم نهایی پرونده شکایت باشگاه فولاد از سروش رفیعی صادر شده است؟

- خیر هنوز این پرونده در حال بررسی است.

* چرا رسیدگی به این شکایت طولانی شده است؟

- از زمانی که شکایت جدید انجام شده است، یک ماه و نیم تا دو ماه گذشته است. فولاد از سروش رفیعی شکایت کرده و فکر می کنم تا یکی دو هفته آینده رای پرونده صادر شود.

* آیا حکم جدیدی برای باشگاه های ایرانی در فیفا صادر شده است؟

- بله متاسفانه باشگاه سیاه جامگان به خاطر عدم پرداخت مطالبات بازیکنان خارجی اش به کسر سه امتیاز محکوم شده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/365qdj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


صحبت های روزبه وثوق احمدی درمورد شکایت باشگاه تراکتورسازی از ترابی و پرسپولیس!