تاریخ انتشار: 1397/04/25 15:28
کد خبر: 138544

گزینه جدید استقلالی ها برای خط هافبک را بشناسید

بویان نایدنوف خرید موفقیت‌آمیزی برای استقلال نبود. این هافبک نتوانست جایگاهی در تیم شفر به‌دست بیاورد و سرانجام در اولین پنجره نقل‌و‌انتقالات، به خروجی باشگاه هدایت شد.
گزینه جدید استقلالی ها برای خط هافبک را بشناسید

جست‌وجوی سرمربی آلمانی استقلال برای خرید بازیکن در پست هافبک هجومی، درست بعد از جدایی بویان کلید خورد. از بختیار رحمانی به‌عنوان یکی از گزینه‌های پیوستن به استقلال نام برده می‎شد اما این بازیکن به سپاهان اصفهان پیوست. سرمربی استقلال به‌دنبال خرید یک بازیکن خلاق و گلزن برای پست10 است و یکی از هموطنان‌اش را برای بازی در این پست در نظر دارد. بعد از جدایی چند بازیکن تاثیرگذار از استقلال، مدیران باشگاه حاضر شده‌اند که برای به‌دست آوردن رضایت سرمربی آلمانی، بازیکنان خارجی مدنظر او را جذب کنند. «مارکوس نیومایر» جدی‌ترین گزینه شفر برای خط هافبک تیمش به شمار می‌رود. بازیکنی که فصل گذشته در فوتبال ترکیه حضور داشته است. این بازیکن 32ساله در 4رده سنی مختلف پیراهن تیم‌ملی آلمان را به تن کرده اما هرگز نتوانسته برای تیم بزرگسالان مانشافت به میدان برود. او در حال حاضر با هیچ باشگاهی قرارداد ندارد و بازیکن آزاد محسوب می‌شود. 

هافبک 181سانتی‌متری آلمانی-سوییسی، در فاصله‌ سال‌های2003 تا 2006 در عضویت منچستریونایتد بود. او دو سال برای تیم جوانان باشگاه به میدان رفت و در سال سوم با وجود قرار گرفتن نام‌اش در فهرست بازیکنان بزرگسال، حتی یک بازی برای تیم فرگوسن انجام نداد. او سپس به تیم دوم دویسبورگ منتقل شد و در بوندس‌لیگا دو، بیشتر بازی‌ها را روی نیمکت سپری کرد. زوله در لیگ بلژیک، مقصد بعدی مارکوس بود. او در سال2008 به این تیم پیوست و بعد از یک نیم‌فصل حضور ثابت، در نیم‌فصل دوم کاملا نیمکت‌نشین شد و مدتی را نیز با مصدومیت دست و پنجه نرم کرد تا در پایان فصل از این تیم جدا شود. نیومایر دوباره به دسته‌های پایین‌تر فوتبال آلمان تبعید شد و در سال2011، با امضای قراردادی به عضویت باشگاه تون سوئیس درآمد و تنها چند ماه بعد، در دسته دوم لیگ سوئلی به بلینزونا قرض داده شد. 10گل و 15پاس گل در 55بازی برای بلینزونا، بالاخره این بازیکن پرنوسان را تا حدودی به ثبات رساند. او دو سال نیز در همین دسته برای وادوز به میدان رفت و در 91بازی، 21گل و 30پاس گل به نام خودش ثبت کرد. مارکوس دو فصل پیش با لوزرن، در سطح اول فوتبال سوئیس حاضر شد. 11گل و 4پاس گل، حاصل یک فصل حضور او در این باشگاه بود. نیومایر فصل قبل به فوتبال ترکیه منتقل شد و پیراهن قاسم پاشا اسپور در سوپرلیگ ترکیه را پوشید. این بازیکن در لیگ و جام حذفی، 25بار برای باشگاه‌اش توپ زد و در کنار به ثمر رساندن 3گل، 5پاس گل نیز برای هم‌تیمی‌ها صادر کرد.

کارنامه مارکوس نیومایر، چندان درخشان به‌نظر نمی‌رسد. او هیچ‌وقت یک بازیکن سطح اول نبوده و تقریبا همه سال‌های دوران فوتبال‌اش را در دسته‌های پایین‌تر بوندس‌لیگا و فوتبال سوئیس پشت‌سر گذاشته است. دو سال قبل، تصور می‌شد او در اوج قرار دارد اما آمار فصل گذشته این بازیکن در سوپرلیگ ترکیه، ابدا فوق‌العاده نیست. در 32سالگی، مارکوس نمی‌تواند کمک بزرگی برای استقلال باشد. حضور او شاید تنها در یک بازه زمانی کوتاه به سود باشگاه تمام شود اما در درازمدت، انتظار چندانی از نیومایر وجود ندارد. او علاوه بر بازی کردن پشت مهاجم‌ها، تجربه بازی در مرکز زمین را نیز دارد اما آن‌چه تا امروز انجام داده، برای هواداران استقلال شگفت‌انگیز و وسوسه‌کننده به نظر می‌رسد. وینفرد شفر اما روی این بازیکن حساب می‌کند. او در صورت جذب نیومایر، تلاش خواهد کرد تا هافبک تازه وارد تیمش‌ را به سطح خوبی برساند و او را به یکی از ستاره‌های فوتبال ایران تبدیل کند. سرور جپاروف و مامه تیام، با رزومه قابل توجهی به استقلال پیوستند اما نیومایر در نگاه اول، یک بمب نقل‌و‌انتقالاتی نیست.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wm65r

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


افشاگری یکی از مدیران استقلال در مورد شرایط عجیب این روزهای آبی پوشان!