تاریخ انتشار: 1397/04/25 15:44
کد خبر: 138543

چرا استقلال باید 2 میلیارد غرامت بابت سوپرجام بدهد؟

قرار بود بازی سوپرجام فصل جدید روز جمعه همین هفته بین پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه آزادی برگزار شود، اما آبی‌ها دارند به آب و آتش می‌زنند تا این بازی انجام نشود.
چرا استقلال باید 2 میلیارد غرامت بابت سوپرجام بدهد؟

 استقلال تاریخ بازگشتش از اردوی ترکیه را برای دو روز بعد از تاریخ سوپرجام تعیین کرده تا عملا کاری از دست فدراسیون برنیاید! حداقل تا لحظه تنظیم این مطلب فشارهای سازمان لیگ برای متقاعد کردن این تیم به نتیجه نرسیده و به‌نظر نمی‌رسد که آخر هفته شاهد یکی از متفاوت‌ترین شهرآوردهای تاریخ فوتبال ایران باشیم. در اینکه استقلال باید به قوانین احترام بگذارد و هر طور شده در این بازی شرکت کند شکی نیست. به مسئولان مربوطه  هم حق می‌دهیم که از همه ابزارها، از جمله تهدید به محرومیت و جریمه مالی برای اعمال فشار به استقلال استفاده کنند، اما آنچه نمی‌فهمیم طرح رقم دو میلیارد تومان به‌عنوان خسارت ادعایی سازمان لیگ در صورت لغو این مسابقه است. سعید فتاحی رسما اعلام کرده اگر استقلال در سوپرجام حاضر نشود، باید عواید از بین رفته این بازی را جبران کند و دو میلیارد تومان به فدراسیون فوتبال بپردازد. با این اوصاف دوستان صراحتا دارند ادعا می‌کنند درآمدهای بازی سوپرجام چیزی حدود همین دو میلیارد تومان خواهد بود؛ اما آیا می‌توان چنین موضوعی را باور کرد؟

در حال حاضر و در شرایطی که فقط 4روز به تاریخ برگزاری سوپرجام زمان باقی مانده، هنوز نحوه بلیت‌فروشی و قیمت بلیت‌های این مسابقه اعلام نشده. از آنجایی که اولین بار است پرسپولیس و استقلال در چارچوب سوپرجام به‌میدان می‌روند، تخمین خاصی هم نمی‌توان از تعداد تماشاچیان داشت و کسی نمی‌داند آیا برای این بازی هم ورزشگاه پر می‌شود یا نه. اما حتی اگر کل استادیوم هم مملو از جمعیت شود، تجربه نشان داده نمی‌توان به فروش بیش از 50هزار قطعه بلیت امیدوار بود که این تعداد هم با میانگین بهای 10هزار تومانی، حدود 500میلیون تومان خواهد شد. تازه در نظر بگیرید که بخش زیادی از این مبلغ باید بابت اجاره بهای استادیوم آزادی و تامین امکانات و امنیت برگزاری مسابقه پرداخت شود. خب سوال این است که بقیه درآمد تا سقف دو میلیارد تومان ادعایی سازمان لیگ از کجا تامین می‌شود؟ جالب است که هنوز قرارداد شرکت تبلیغات محیطی بسته نشده و حتی در صورت توافق هم بعید است برای یک بازی، بتوان بیش از یک‌ونیم میلیارد تومان پول از این شرکت گرفت. پس این عدد دو میلیارد تومان از کجا آمده که استقلال باید چنین غرامتی بدهد؟ کاش ما در اشتباه باشیم و مسابقه‌ای مثل سوپرجام واقعا بتواند چنین اندوخته‌ای برای فوتبال ایران به جا بگذارد؛ در این صورت وقتی ما از یک بازی دو میلیارد تومان درآمد داریم، از کل لیگ باید حداقل 200میلیارد تومان پول در بیاوریم. اگر این‌طور است، کاش آقایان توضیح بدهند این پول‌ها کجا می‌رود و به چه شکل بین باشگاه‌ها تقسیم می‌شود؟


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vmxk6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مشکل بزرگ استقلال و ذوب؛ تمرین در آزادی ممنوع!