تاریخ انتشار: 1397/04/28 11:34
کد خبر: 138130

خواسته‌های عجیب جباروف و تیام

استقلال مدتهاست تلاش خود را برای تمدید قرارداد مامه تیام و سرور جباروف آغاز کرده اما موفقیتی در این راه به‌دست نیاورده. امروز و فرداهای مدیران باشگاه استقلال تمامی ندارد، آن هم در شرایطی که تنها 8 روز دیگر لیگ هجدهم آغاز می شود و مشخص هم نیست آیا ستاره ها دوباره پیراهن این تیم را می پوشند یا نه؟
خواسته‌های عجیب جباروف و تیام

جباروف و تیام البته به ترکیه رفته اند، با شفر و افتخاری دور یک میز نشسته اند اما هنوز توافقی میان آنها و باشگاه استقلال انجام نشده. سفر آنها فعلا بی نتیجه مانده و فقط خلاصه شده در شنیدن حرف های یکدیگر و شرط و شروط جدیدی که این دو بازیکن برای استقلال گذاشته اند.

شرط دو ستاره استقلال برای تمدید قرارداد، نه منطقی است و نه قابل پذیرش. انگار که به ترکیه رفته اند تا استقلال را به اجرای خواسته های عجیب شان مجبور کنند. سرور جباروف در 36 ،35 سالگی تازه یاد امضای قرارداد سه ساله افتاده و فقط به این شرط پای برگه تمدید را امضا می زند و در استقلال می ماند.

جباروف متولد 3 اکتبر 1982 است،یعنی در آستانه 36 سالگی قرار دارد. امضای قرارداد سه ساله با او به این معنی است که جباروف تا 39 سالگی در استقلال بازی کند یا اگر هم بازی نکرد حق و حقوقش را دریافت کند. این تصمیم درستی برای استقلال نیست، حتی اگر این فصل نیاز مبرمی به حضور جباروف در ترکیب ثابت داشته باشد.

مدیران باشگاه استقلال یکی دو فصل قبل قرارداد خسرو حیدری و مهدی رحمتی را به مدت سه فصل تمدید کردند. در شرایطی که آنها هم سن و سال جباروف هستند و کسی نمی داند آیا تا یکی دو فصل دیگر می توانند در همین سطح کیفی باشند و برای استقلال موثر و کلیدی یا نه؟

تمدید سه ساله قرارداد، تنها شرط جباروف نیست. او از استقلال 130 هزار دلار طلب دارد و در مذاکره با مدیران باشگاه اعلام کرده که ابتدا مطالبه فصل قبلش را می خواهد و بعد قرارداد جدید امضا می کند. این خواسته البته غیر منطقی نیست، او یک فصل برای استقلال بازی کرده و طبق قرارداد باشگاه موظف است پول او را تا قران آخر پرداخت کند.

مدیران باشگاه استقلال که این روزها بحث استعفای شان نیز مطرح است،با جباروف کلنجار می روند تا از خیر امضای قرارداد سه ساله بگذرد و مدت آن را به یک سال کاهش بدهد. هافبک ازبک هنوز به این خواسته تن نداده و مشغول بررسی شرایط است تا ببیند آیا تمدید یکساله قرارداد به سودش خواهد بود یا نه؟

درباره تیام هم اخبار متفاوتی به گوش می رسد. او که حدود یکی دو ماه است از پیشنهادهای ریز و درشت خود صحبت می کند، هیچ باشگاهی را مثل استقلال خواهان خود نمی بیند. آن هم با رقمی حدود یک میلیون دلار که از باشگاه خواسته و تا حدودی مورد موافقت نیز قرار گرفته.

تیام البته یک خواسته دیگر هم از استقلال دارد. خواسته ای نه چندان منطقی که به هیچ وجه با شرایط باشگاه همخوانی ندارد. تیام می خواهد فقط نیم فصل در اسقلال بماند و پس از آن به عنوان بازیکن آزاد تصمیم جدیدی برای آینده اش بگیرد. استقلال باید با این درخواست تیام مخالفت کند، چون در صورت آزاد شدن او در نیم فصل، از انتقال احتمالی اش سودی نصیب باشگاه نخواهد شد و این یک نکته منفی در کارنامه استقلال خواهد بود.

مدیران اگر مدیر باشند، با درخواست جباروف و تیام مخالفت می کنند. خواسته هایی که به دلیل شرایط بحرانی استقلال شاید مورد موافقت قرار بگیرد و استقلال را تا سالها متضرر کند. هم از نظر مالی و هم فوتبالی. اگر همین امروز با تیام و جباروف قطع همکاری شود بهتر از حسرتی است که شاید تا سالها گریبان استقلال را بگیرد. حسرت برای تمدید سه ساله قرارداد یک بازیکن مسن و از دست دادن مهاجمی مهم، بعد از تنها نیم فصل بازی برای استقلال.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bqlo9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گلی که کار استقلال برای جذب یک مهاجم را سخت کرد