تاریخ انتشار: 1397/04/29 21:04
کد خبر: 137903

«پرسپولیس زیبا» اکران نمی‌شود

«پرسپولیس زیبا» اکران نمی‌شود

پرسپولیس برانکو در 3فصل اخیر دو قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی در لیگ‌برتر کسب کرده و با هر معیاری قابل تحسین است. با این وجود هواداران بلندترین «هورا» را زمانی برای این تیم کشیدند که تهاجمی‌ترین فوتبال دو دهه گذشته را از پرسپولیس دیدند. این موضوع مربوط به سراسر لیگ‌های پانزدهم و شانزدهم و بخش کوتاهی از لیگ هفدهم می‌شود.

پرسپولیس آن روزها تنها با یک هافبک دفاعی و بیشترین عناصر تهاجمی ممکن به میدان می‌رفت، اما بعد از باخت سنگین و 4گله برابر الهلال عربستان بود که همه چیز عوض شد و برانکو تصمیم گرفت تیمش را مطلقا در تمام مسابقات با دو هافبک دفاعی به میدان بفرستد. این مساله در کنار حذف مدافع راست رونده‌ای همچون رامین رضاییان و البته نیمکت‌نشینی محسن مسلمان به طرزی چشمگیر از طراوات پرسپولیس کاست، هرچند این تیم در نتیجه‌گیری همچنان عملکرد مطلوبی داشت. با پایان فصل شاید خیلی‌ها منتظر بودند برانکو بار دیگر تغییر سیستم بدهد و لیگ هجدهم را با تنها یک هافبک دفاعی و البته نمایشی هجومی‌تر آغاز کند، اما به‌نظر می‌رسد این اتفاق رخ نخواهد داد.

آنچه از مسابقات پرسپولیس در اردوی کرواسی و به ویژه بازی‌های اول و سوم این تیم که سرخپوشان با ترکیب اصلی به میدان رفتند استنباط می‌شود، این است که تیم برانکو در لیگ هجدهم نیز قطعا با دو هافبک دفاعی بازی خواهد کرد. برانکو در این دو مسابقه حسین ماهینی را در سمت راست خط دفاعی به‌میدان فرستاده و احمد نوراللهی و کمال کامیابی‌نیا را در مرکز میدان کنار هم به بازی گرفته است. بر این اساس واضح است که قرمزها دو هافبک دفاعی خواهند داشت، هرچند ممکن است این تیم به جای سیستم فصل گذشته یعنی 2-4-4 خطی، با آرایش 1-3-2-4 به میدان برود. به‌ویژه در صورت تمدید قرارداد وحید امیری، کاملا محتمل است که امیری در سمت چپ، عالیشاه در سمت راست و بشار رسن در مرکز خط میانی به‌میدان بروند و علیپور تک‌مهاجم پرسپولیس باشد.

هم خبرهای غیررسمی فصل گذشته و هم اتفاقات اردوی تدارکاتی اخیر به وضوح حاکی از آن است که برانکو برای فصل جدید حساب ویژه‌ای روی بشار رسن باز کرده و چون پست اصلی این بازیکن هافبک وسط است، به احتمال فراوان برانکو تیمش را با آرایش 1-3-2-4 به‌میدان خواهد فرستاد. نکته کلیدی اینکه به‌نظر می‌رسد گادوین منشا امسال هم حداقل در شروع فصل جایی در برنامه‌های فنی برانکو ندارد و باید لیگ هجدهم را از روی نیمکت شروع کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48bwbw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ترابی منتظر تصمیم وحید امیری برای انتخاب پیراهن