تاریخ انتشار: 1397/04/29 23:08
کد خبر: 137886

3 مشکل بالقوه که برانکو در فصل بعد باید با آن دست و پنجه نرم کند

مدافع عنوان قهرمانی لیگ‌برتر اردوی شاد و خوبی را در کرواسی پشت سر گذاشت، اما این به آن معنا نیست که پرسپولیس در لیگ هجدهم نیز چنین روزهای آرامی را در پیش خواهد داشت.
3 مشکل بالقوه که برانکو در فصل بعد باید با آن دست و پنجه نرم کند

با وجود پوئن‌هایی مثل حفظ کادرفنی، حمایت هواداران و خرید چند بازیکن موثر برای نیم‌فصل دوم، پرسپولیس برانکو در لیگ هجدهم باید آماده تقابل با چند مشکل بالقوه و بسیار جدی باشد.

  نیمکت ضعیف

 پرسپولیس در نیم‌فصل اول و تا زمان پایان محرومیتش از یارگیری با مشکل ضعف نیمکت مواجه خواهد بود. اگر فرض کنیم ترکیب اصلی پرسپولیس را بیرانوند، جلال، شجاع، ماهینی، انصاری، کمال، نوراللهی، بشار رسن، عالیشاه، نعمتی و علیپور تشکیل بدهند، برانکو روی نیمکت فقط نفراتی مثل منشا و شایان مصلح را خواهد داشت یعنی عملا فقط دو نیمکت‌نشین قابل اتکا برای پرسپولیس باقی می‌ماند که واقعا کم است. برانکو در دو سال گذشته به بازیکنان جوان تیمش مثل علوان‌زاده، طاهرخانی، همتی و اسدی بها نداده و حالا هم سخت است که روی آنها حساب کند. تازه پرسپولیسی‌ها که در آسیا هم درگیر هستند، باید امیدوار باشند بازیکنان کلیدی این تیم با مصدومیت‌های سنگین مواجه نشوند.

  نصف تیم بدنسازی نکرده

حالا دیگر همه می‌دانند که برانکو ایوانکوویچ چقدر روی بدنسازی اول فصل بازیکنانش حساس است. او همیشه تمرینات را زودتر از سایر تیم‌ها آغاز می‌کند و ترتیب یک اردوی خارجی را هم می‌دهد تا مارکو به خوبی بدن بازیکنان را شلاق بزند. حساسیت برانکو در این مورد طوری است که به مهدی شریفی اجازه حضور قرضی در یک تیم دیگر را نداده تا حتما در تمرینات اول فصل باشد. او برای مهدی شیری هم برنامه مشابهی داشت که موفق به اجرای آن نشد. بسیاری بر این باورند که اگر بشار رسن پارسال با وجود کیفیت بالایش غالبا نیمکت‌نشین بود، این اتفاق به‌خاطر دیر اضافه شدن او به تیم و غیبتش در بدنسازی اول فصل رخ داد. فراموش نکنیم طلایی‌ترین فصل ساسان انصاری در لیگ شانزدهم رقم خورد که او از صفر تا صد آماده‌سازی اول فصلش را در پرسپولیس پشت سر گذاشت. با این همه اما، الان شرایط طوری است که تقریبا نیمی از بازیکنان مهم پرسپولیس در لیگ هجدهم با این تیم بدنسازی نکرده‌اند. علیرضا بیرانوند در مسابقات ملی حضور داشت، مهدی شیری با پیکان بود، مهدی ترابی کنار سایپا به سر می‌برد و سروش رفیعی هم هنوز برای نیم‌فصل اول دنبال مشتری می‌گردد.

  تقویت رقبا

در دو فصل گذشته که پرسپولیس به‌راحتی هر چه تمام‌تر عنوان قهرمانی لیگ برتر را کسب کرد، مدعیان سنتی فوتبال ایران حال و روز خوشی نداشتند. در لیگ شانزدهم پرسپولس فقط با تراکتورسازی رقابت کرد و در لیگ هفدهم نیز رقیب اصلی این تیم در کمال تعجب پارس جنوبی جم بود که هر دو تیم هم در میانه‌ها راه وا دادند. امسال اما به‌نظر می‌رسد شرایط دیگری بر لیگ‌برتر حاکم است. سپاهان بعد از چند فصل آزمون و خطا به فرمول تضمینی موفقیت با امیر قلعه‌نویی برگشته و خوب هم یارگیری کرده، ذوب‌آهن مرموز به‌نظر می‌رسد، تراکتورسازی به‌طور بنیادین متحول شده و استقلالی‌ها هم امیدوارند با وجود همه مشکلات، روزهای خوب پایان فصل گذشته را به سراسر لیگ هجدهم تعمیم بدهند. پس کار پرسپولیس و برانکو امسال خیلی سخت به‌نظر می‌رسد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nwmwx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرسش بزرگ در صورت لغو محرومیت پرسپولیس