تاریخ انتشار: 1397/04/30 11:27
کد خبر: 137846

احتمال حذف سرخابی ها از آسیا

با اعلام کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان یازده باشگاه لیگ برتری مشکل دارند و اینطور که به نظر می‌رسد اگر تا قبل از شروع فصل این مشکلات را حل نکنند حق استفاده از بازیکنان جدیدشان را نخواهند داشت.
احتمال حذف سرخابی ها از آسیا

و به نقل از ایران ورزشی با این حال نخستین مساله‌ای که به ذهن می‌رسد این است که قبلا هم فدراسیون اینطوری باشگاه‌ها را مرعوب کرده بود اما سر آخر کوتاه آمد.روزبه وثوق احمدی رییس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال اما می‌گوید:«در ابتدای فصل گذشته کمیته تعیین وضعیتی وجود نداشت و نخستین پنجره‌ای که به ما خورد نیم فصل دوم لیگ گذشته بود. ما هم در نخستین نقل و انتقالاتی که با آن مواجه شدیم این قانون را به درستی اجرایی کردیم و بدهی‌هایی که در کمیته تعیین شده بود تا وقتی تسویه نمی‌شد تیم‌ها حق استفاده از بازیکنان جدیدشان را نداشتند. نمونه‌اش بازیکنان نفت تهران یا صبای قم. بقیه باشگاه‌ها هم که بدهی‌ها را پرداخت کردند و مثلا باشگاه استقلال بدهی‌هایش را تا شروع نیم فصل دوم تسویه کرد تا بازیکنان جدیدش را ثبت کند.»

 

کمیته تعیین وضعیت می‌خواهد هر طور شده در پنجره تابستانی هم سفت و سخت مقابل باشگاه‌های بدهکار بایستد با این تفاوت که این بار ماجرا پیچیده‌تر است و باشگاه‌های زیادی طرف حسابش هستند.

 

وثوق احمدی می‌گوید: «ما خیلی سفت و سخت ایستاده‌ایم و باشگاه‌های بدهکار نمی‌توانند بازیکن جدیدی بگیرند. در واقع اگر باشگاهی پول ندارد که به طلبکاران قبلی‌اش پرداخت کند پس پولی ندارد تا به بازیکنان جدیدش بدهد. این همان کاری است که فیفا انجام می‌دهد.»

 

البته ماجرای بدهی‌هایی که در کمیته تعیین وضعیت ایجاد شده با بدهی‌هایی که باشگاه‌ها را برای دریافت مجوز حرفه‌ای از ‌ای اف سی تهدید می‌کند، تفاوت دارد.

 

 رییس کمیته تعیین وضعیت توضیح می‌دهد:«آنها همه پرونده‌هایی هستند که سال‌هاست در کمیته انضباطی ایجاد شده‌اند که یکسری باشگاه‌ها بدهی داشته یا همچنان دارند اما ما آمدیم پرونده‌هایی که از سال قبل تا الان ایجاد شده، مد نظر قرار دادیم. یعنی آنهایی که طی این یک سال آمدند از این باشگاه‌ها شکایت کردند و حکم علیه‌شان صادر کرده‌ایم. این می‌تواند مربوط به بازیکنان فصول گذشته باشگاه‌های فوق باشد یا بازیکنان فصل اخیرشان.»

 

در اطلاعیه کمیته تعیین وضعیت مشخص می‌شود پنج باشگاه مشکلی در این رابطه ندارند. پنج باشگاهی که به لحاظ تمکن مالی و بودجه همواره وضعیت خوبی داشته‌اند و البته به لحاظ ساختار و تشکیلات منسجم‌تر از بقیه عمل می‌کنند.

 

 وثوق احمدی می‌گوید:«چهار باشگاه فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان، صنعت نفت آبادان و پیکان هیچ پرونده‌ای نداشتند. باشگاه سایپا هم یک پرونده مربوط به عزت‌ا... پورقاز داشت و بیش از 200 میلیون تومان به این بازیکن بدهکار بود که این پول را پرداخت کرد و مشکل‌شان حل شد.»

 

پرسپولیس هم جزو باشگاه‌های بدهکار است و نمی‌تواند قرارداد بازیکنان جدیدش را ثبت کند اما آنها این بار نگران این موضوع نیستند چرا که با حکم فیفا فعلا محروم هستند و می‌توانند این اخطار را پشت گوش بیندازند. مساله‌ای که در اطلاعیه کمیته تعیین وضعیت هم به آن اشاره شده اما وثوق احمدی می‌گوید:«خطر دیگری استقلال و پرسپولیس را تهدید می‌کند. این باشگاه‌ها تا 8 شهریور فرصت دارند بدهی‌های گذشته‌شان را تسویه کنند و مجوز حرفه‌ای را از کمیته حرفه‌ای سازی ‌ای اف سی بگیرند. این مجوز هر ساله صادر می‌شود و تیم‌هایی که سال قبل موفق به گرفتن این مجوز شدند، امسال تا 30 آگوست( 8 شهریور) فرصت دارند بدهی‌های یک سال گذشته‌شان را پرداخت کنند و اگر پرسپولیس این مساله را پشت گوش بیندازد ممکن است از حضور در فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا محروم شود.»

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yplgb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 هافبک قرمزهای تهران اظهارات جالبی را در مورد ستاره اسبق آبی‌ها بیان کرد!