تاریخ انتشار: 1397/05/01 17:35
کد خبر: 137533

چرا باید از انتشار قراردادها ترسی داشته باشیم؟

مسعود تابش مدیرعامل باشگاه سپاهان می گوید که عدم جذب بازیکن خارجی به دلیل مشکلات مالی بوده و با این وجود امکانات دیگر برای سرمربی تیم فراهم شده است.
چرا باید از انتشار قراردادها ترسی داشته باشیم؟

مسعود تابش مدیرعامل باشگاه سپاهان در خصوص دلیل عدم جذب بازیکن خارجی مورد نظر امیرقلعه نویی سرمربی طلایی پوشان به "ورزش سه" گفت:  به هر حال بازیکن خارجی نیاز به ارز دارد. تمهیداتی در این خصوص به عمل آمده و ان شاالله طی روزهای آینده در این رابطه به نتیجه می رسیم.

مدیرعامل سپاهان در پاسخ به این سوال که سال گذشته نیز بازیکنان خارجی خیلی دیر به اردوی سپاهان اضافه شدند و امسال نیز این موضوع رخ داده و همین موضوع ممکن است هماهنگی را دشوار کند، اظهار داشت: ما می خواهیم بازیکن خارجی ای بیاوریم که به تیم کمک کند؛ الان یک بازیکن خارجی داریم که استنلی کی روش است. این بازیکن فصل قبل در ذوب آهن خوب بازی کرده و هندوانه در بسته نیست و مورد تایید است. بازیکن خارجی بی کیفیت چه تاثیری می تواند روی تیم ما داشته باشد و نمی خواهیم اشتباهات گذشته را تکرار کنیم.

وی در مورد آخرین مصاحبه قلعه نویی و اینکه از شرایط موجود و عدم جذب بازیکنان مورد نظرش انتقاد کرده بود، توضیح داد: آقای قلعه نویی یکی دو گزینه به ما دادند و در حال مطالعه هستیم و موافقت کردیم. آقای قلعه نویی درخواست بازیکن کرده بودند و ما هم هیچ گاه مخالفت نکردیم، اما با توجه به شرایط فعلی مملکت باید این قضیه را مدیریت کنیم. باشگاه هم مشکلی در این زمینه ندارد. آقای قلعه نویی هم در مصاحبه خود خیلی محترمانه صحبت کرده بودند و ما هم در حال عمل کردن به درخواست بوده ایم ولی گاهی چیزهایی مطرح می شود و تیترهایی زده می شود که واقعیت ندارد و اصلا مطلب چیز دیگری بوده است. آقای قلعه نویی مربی ما است و رابطه خیلی صمیمانه ای هم با ایشان داریم.

کاپیتان سال های دور سپاهان در مورد صحبت های سبحانی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه که گفته بود ما همه امکانات را برای قهرمانی سپاهان فراهم کرده ایم، نیز توضیح داد: همه امکانات فراهم شده و فقط موردی که انجام نشده جذب بازیکن خارجی است. آن هم به خاطر این است که ما دنبال گزینه مناسب هستیم. الان تمامی بازیکنان مورد نظر آقای قلعه نویی جذب شده اند و بازیکنانی را هم جذب کرده ایم که اولویت سرمربی تیم بوده اند. با بختیار رحمانی هم قرارداد بستیم که از نیم فصل دوم به مدت یک و نیم فصل در کنار تیم باشد. ما حتی شرایط تیم را در دو سال آینده هم دیده ایم و همه شرایطی که تیم نیاز داشته و باشگاه نیاز داشته برای بازگشت سپاهان به روزهای خوب فراهم است. ضمن اینکه تمرینات بسیار منظمی را در اصفهان، کرج و ترکیه پشت سر گذاشته ایم و بازی های تدارکاتی بسیار خوبی هم انجام داده ایم.  در حال حاضر همه چیز فراهم است تا سپاهان موفق شود و امیدوارم هواداران هم حمایت کنند.

سوال بعدی ما از مدیرعامل سپاهان در خصوص محرومیت هواداران این تیم در دیدار افتتاحیه لیگ برای آن ها بود که تابش اینگونه پاسخ داد: بله متاسفانه در شروع مسابقات لیگ هجدهم با محرومیت سه باشگاه پرهوادار مواجه شدیم. انتظار داشتیم که با هوادار کار خودمان را شروع کنیم. البته تنها ما نیستیم و هر سه تیم محروم شده یعنی ما، صنعت نفت و تراکتورسازی هر سه تیم های پرهواداری هستند. به نظرم این کار قشنگ نیست و اگر بخشیده بشود برای هر سه تیم  خیلی خوب می شود.

بازیکن سال های گذشته تیم فوتبال سپاهان در مورد اینکه آیا اقداماتی دررابطه با تغییر رفتار هواداران این تیم صورت گرفته یا خیر، افزود: اقدامات لازم انجام شده و خود هواداران هم شرایط بهتری دارند. البته شرایط تیم هم در به وجود آمدن این مشکلات تاثیرگذار بوده است، اما امسال تیم خوبی داریم و امیدوارم هواداران هم صبوری بیشتری داشته باشند و از تیم حمایت کنند.

مسعود تابش که خودش عضو هیئت رئیسه باشگاه های صنعتی به شمار می رود، در ادامه در مورد صحبت های محمد دادکان که اکنون به عنوان معاون ورزشی وزارت صنعت و معدن فعالیت می کند و انتقادات او از هزینه های انجام شده در تیم های صنعتی به خصوص سپاهان خاطرنشان کرد: بخشی از صحبت های آقای دادکان واقعیت بوده؛ مثلا بازیکنان خارجی سپاهان کیفیت لازم را نداشتند و خود ما هم به این قضیه معترفیم ولی همگی مورد تایید آقای کرانچار سرمربی فعلی تیم امید ما هستند.  امسال هم بازیکنان ما با نظر آقای قلعه نویی جذب شده اند. ولی در این میان عدد و رقم هایی عنوان می شود که صحت ندارد.

تابش سپس با مطرح کردن نام علی کریمی و رقم قرارداد او صحبت هایش را ادامه داد: چون اسم مطرح شده من هم اسم می آورم. آقای کریمی فصل گذشته قراردادش با ما مبلغ یک میلیارد و هشتصد میلیون نبوده و یک میلیارد و هفتصد میلیون بوده.  ضمن اینکه آقای کریمی بازیکن دیناموزاگرب بوده و خودش مذاکره کرده و بدون اینکه پولی از طرف باشگاه سپاهان به این باشگاه داده شود، به تیم اضافه شده است. علاوه بر این سال گذشته ما مبلغ 300 هزار دلار از باشگاه دینامو زاگرب برای انتقال علی کریمی گرفته بودیم و در واقع همین پول را اگر با دلار سه هزار تومانی هم حساب کنید برای بازگرداندن او هزینه کردیم. ضمن اینکه کریمی از باشگاه مطالباتی داشت که ما با ایشان توافق کردیم که بدون در نظر گرفتن مطالبات گذشته این رقم را از ما بگیرد. من خدمت آقای دادکان هم این موضوع را چند بار گفتم.

تابش در ادامه با انتقاد از هزینه های میلیاردی برخی تیم ها و فشاری که روی سپاهان در روزها و هفته های گذشته به وجود آمده، اضافه کرد: ما ریزِ مسائل را آمادگی داریم که توضیح بدهیم. می گویند امسال بیشتر از پارسال هزینه شده ولی امسال قردادهای بسیار خوبی بستیم. قراردادها همه به سازمان لیگ می روند و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم و نمی دانم چرا اینقدر سپاهان بولد شده است. مثلا قرارداد سرمربی ما را با سایر سرمربیان لیگ برتر مقایسه کنید؛ ضمن اینکه ما هیچ ابایی از انتشار قراردادها نداریم.

تابش در پاسخ به این سوال که رقم قرارداد قلعه نویی چقدر است، توضیح داد: قرارداد آقای قلعه نویی 2.5 میلیارد تومان اس،. که حتی در صورت قهرمانی لیگ و جام حذفی بیشتر از سه مییلیارد تومان نمی شود.  به هر حال خبر داریم که قرارداد  برخی بازیکنان در فوتبال ایران یک میلیارد دلار بوده است. قرارداد علی کریمی بالا بوده و این هم به خاطر شرایط خاص بوده و به این بازیکن از قبل هم بدهی داشتیم.

وی در خصوص اینکه بالاترین قرارداد بازیکنان سپاهان در فصل جدید چقدر است، گفت: بالاترین قراردادی که امسال داشته ام یک میلیارد و دویست میلیون تومان بوده است. سال های قبیل قراردادهای یک میلیارد و هشتصد میلیون تومانی هم داشتیم ولی امسال دیگر این رقم ها وجود ندارد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gzlex

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


صحبت مدیر استقلال ناجوانمردانه است / درباره جباروف از قلعه‌نویی بپرسید!
مسعود تابش: