تاریخ انتشار: 1397/05/02 18:35
کد خبر: 137372

بهترین دروازه بان فصل گذشته لیگ برتر چه کسی بود؟

در بازی های لیگ هفدهم 35 دروازه بان موفق شدند در بازی های مختلف به میدان بروند که در این میان بیرانوند بیشترین کلین شیت، حسینی طولانی ترین کلین شیت و مظاهری بیشترین مهار پنالتی را به نام خود زدند.
بهترین دروازه بان فصل گذشته لیگ برتر چه کسی بود؟

شب گذشته انتخاب بهترین های فوتبال ایران در فصل هفدهم برگزار شد که طی آن علیرضا بیرانوند موفق شد عنوان بهترین دروازه بان لیگ را به نام خود بزند. در این مطلب نگاهی می اندازیم به عملکرد تمامی گلرهایی که در لیگ هفدهم برای تیم های مختلف به میدان رفتند و به ترتیب رده بندی آمار و ارقام مربوط به حضور آنها را از نظر می گذرانیم. 

* نکته قابل توجه اینکه آمار گلرهای لیگ مربوط به عملکرد قابل ثبت آنها از جمله کلین شیت، مهار پنالتی، دقایقی حضور، گل خورده و میانگین بسته نگه داشتن دروازه به ثبت رسبده است. 

* 16 تیم لیگ برتری در مجموع دیدارهای خود از 35 گلر درون دروازه استفاده کردند. 

* علیرضا بیرانوند با 17 کلین شیت و دریافت 11 گل در 27 دیداری که برای پرسپولیسی ها به میدان رفت موفق شد عنوان بهترین گلر لیگ را به نام خود بزند. 17 کلین شیت بیرانوند باعث شد تا او رکورددار این آیتم در لیگ هفدهم باشد.

* سیدحسین حسینی با ثبت 872 دقیقه توانست رکورددار کلین شیت در تاریخ بازی های لیگ برتر شود. او در 20 دیدار تیمش در لیگ هفدهم به میدان رفت. 

* رشید مظاهری را می توان باثبات ترین دروازه بان لیگ هفدهم دانست. او در هر 30 دیدار تیمش از ابتدا تا انتها در میدان حضور داشت و توانست 2700 دقیقه را به طور کامل از دروازه ذوبی ها حراست کند. 

* پس از مظاهری می توان فرناندو ده خسوس را نام برد. هر چند او در هر 30 بازی پا به میدان گذاشت اما در یک دیدار در دقیقه 45 تعویض شد. او در مجموع در 2655 دقیقه در میدان حضور داشت. 

* بیرانوند رکورد بیشترین میانگین زمانی بسته نگه داشتن دروازه را نیز از آن خود کرد. گلر سرخ پوشان به طور متوسط هر 221 دقیقه یک بار دروازه خود را باز شده می دید. 

* سیدمهدی رحمتی از نظر میانگین بسته نگه داشتن دروازه در رده دوم قرار دارد. او که در 10 دیدار برای آبی پوشان به میدان رفت 5 بار دروازه خود را باز شده دید و می توان گفت او هر 180 دقیقه یک بار اسیر مهاجمان حریف می شد. 

* گلر ملی پوش ذوبی ها، رشید مظاهری پنالتی گیرترین دروازه بان لیگ هفدهم محسوب می شود. او در بازی هایی که به میدان رفت توانست 4 ضربه پنالتی را مهار کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/458bwm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کدام گلر ایرانی بیشترین سیو را در آسیا داشت؟