تاریخ انتشار: 1397/05/03 14:30
کد خبر: 137257

خداداد عزیزی: اهل سیاه‌بازی و گول زدن هواداران نیستم، تلاش میکنم تیم را در میانه جدول نگه دارم

سرمربی تیم فوتبال سپیدرود گفت: اهل دروغ گفتن و سیاه‌بازی نیستم، تمام تلاش ما این است که تیم را در میانه جدول نگه داریم تا بازیکنان دچار مشکل نشوند.
خداداد عزیزی: اهل سیاه‌بازی و گول زدن هواداران نیستم، تلاش میکنم تیم را در میانه جدول نگه دارم

خداداد عزیزی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش با سایپا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازی سختی است. سایپا چندین سال است که یک تیم است و سخت‌افزار قوی دارد. تیم کاملا حرفه‌ای است و سال قبل هم با دایی سهمیه گرفت.

وی ادامه داد: ما سه هفته است که کارمان را شروع کرده‌ایم حتی شرایط بدنسازی را هم نداشتیم و از لحاظ آمادگی شرایط مطلوبی نداریم و می‌دانیم کار سختی مقابل سایپا خواهیم داشت.

سرمربی تیم فوتبال سپیدرود در پاسخ به این پرسش که چقدر امیدوار است مشکلات مالی باشگاه به پایان برسدف گفت: درخصوص این موضوع باید با مدیران باشگاه صحبت کنید من امیدوارم اتفاقات سال گذشته تکرار نشود. معتقدم اگر فصل گذشته چهره‌ای مانند علی کریمی در سپیدرود نبود الان نه من اینجا بودم و نه تیم سپیدرود در لیگ برتر. رشت و هواداران سپیدرود جو عجیب و غریبی دارند و حتی در تمرینات هم بسیار پرشور حاضر می‌شوند فکر می‌کنم حق مردم رشت و هواداران سپیدرود است که تیمی داشته باشند که حداقل مشکل مالی نداشته باشد. الان یک تیم مالکیتی بعد از کش و قوس فراوان مالکیت باشگاه را برعهده گرفته و امیدوارم به تعهدات خود عمل کند. این هفته قسط اول بازیکنانمان پرداخت شد و از مالکان قول گرفته‌ام در هفته آینده هم مبلغ جدیدی را به بازیکنان جدید و کادر فنی پرداخت کنند. قرار شده است حدود 15 درصد از مبلغ قرارداد را در قسط اول بدهند.

عزیزی افزود: من سعی می‌کنم به مسائل مالی ورود نکنم اما اگر بازیکنان پول نگیرند شرایط سخت می‌شود. در آن صورت بازیکن کنار زمین می‌آید و می‌گوید حوصله ندارم و پولم را نگرفته‌ام. در این صورت یا باید با بازیکن برخورد کنید یا با او کنار بیایید. اگر کنار بیایید که نمی‌شود اگر هم برخورد کنید با چند نفر می‌خواهید این کار را انجام دهید؟ متاسفانه در فوتبال ما خیلی‌ها دنبال شهرت بودند و به همین دلیل هم به فوتبال آمده‌اند. من به تیم سپیدرود امیدوارم. این امید برای من، هواداران و اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان وجود دارد که مالکان جدید بتوانند مشکلات را برطرف کنند.

سرمربی تیم فوتبال سپیدرود در ادامه در واکنش به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا به کسب سهمیه در سطح جدید لیگ برتر امیدوار است یا خیر تاکید کرد: شما سوالی کردید که خودتان هم خنده‌تان گرفت. ما 15 روز است که کارمان را شروع کرد‌ایم شاید شخص دیگری اگر جای من بود برای سیاه‌بازی و گول زدن هواداران می‌گفت امسال سهمیه می‌گیریم، سال بعد قهرمان لیگ  می‌شویم و سال بعد هم قهرمان آسیا می‌شویم. من اهل دروغ گفتن و سیاه‌بازی نیستم. تمام تلاش ما این است که تیم را در میانه جدول نگه داریم تا بازیکنان دچار مشکل نشوند.

وی درباره اینکه او همواره در تیم‌هایی که سرمربیگری آنها را برعهده داشته در میانه فصل مشکل داشته و جدا شده گفت: حرف اول من بچه‌های تیمم است. به مدیران تیم هم گفته‌ام تا بچه‌ها پول نگیرند من پولی نخواهم گرفت. خیلی‌ها هستند که خودشان پول می‌گیرند و برای بازیکنان فیلم بازی می‌کنند اما من اهل این کارها نیستم. به مدیران هم گفته‌ام که فقط به تعهداتشان عمل کنند. روز اول به آنها گفتم نگویید روز اول پول می‌دهیم بگوییم دو ماه بعد اما به تعهدات خود عمل کنید. در صورتی که آنها به تعهداتشان عمل کنند من چرا کنار بروم و استعفا بدهم؟ همیشه سخت کار کرده‌ام و این را هم به بازیکنانم یاد داده‌ام که جنگجو باشند.

عزیزی در رابطه با موضوع تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش نیز یادآور شد: نظر من هم این است که باید کی‌روش بماند اما این جام ملت‌ها خیلی چیزها را در مورد او مشخص می‌کند. کی‌روش تیم خوبی ساخت اما کسی نیست که نگوید ما در بخش هجومی تیم‌مان مشکل داریم. در جام ملت‌ها اگر ما با عراق مساوی کنیم دیگر کسی به خیابان نمی‌ریزد تا خوشحالی کند. به نظر من هم ماندن کی‌روش منطقی بود.

سرمربی تیم فوتبال سپیدرود درخصوص لژیونر شدن تعدادی از بازیکنان تیم ملی بعد از جام جهانی و اینکه گفته می‌‌شود علیرضا جهانبخش به تیم برایتون انگلیس خواهد پیوست، گفت: من به لژیونر شدن بازیکن به لیگ‌های بلژیک و مانند آن اعتقادی ندارم اما لیگ‌هایی مانند انگلیس، اسپانیا، ایتالیا و آلمان همیشه خوب بوده‌اند. امیدوارم برای جهانبخش هم این اتفاق بیفتد.

وی در واکنش به این پرسش که بسیاری از بازیکنان ایرانی که به لیگ‌های درجه 2 و 3 اروپایی می‌روند، تصریح کرد: به نظرم ما در جام جهانی موفقیتی به دست نیاوردیم. من در همان برهه جام جهانی هم این حرف را زدم اما به خیلی‌ها برخورد. ما در جام جهانی 4 امتیاز گرفتیم اما حذف شدیم. در تورنمنتی مثل جام جهانی فقط یک اتفاق می‌تواند بیفتد آن هم صعود از مرحله گروهی است که این اتفاق هم برای ما نیفتاد. در جام ملت‌های آسیا فقط قهرمانی می‌تواند ما را خوشحال کند حذف در مرحله گروهی، یک چهارم، یک هشتم و یا سایر مراحل هیچ فرقی نمی‌کند. در جام جهانی یک عده جو دادند و مردم به خیابان‌ها ریختند و خوشحالی کردند اما از نظر کارشناسان فوتبال که در تمام مسابقات در استادیوم‌ها حضور داشتند هیچ اتفاقی برای فوتبال ما نیفتاد. چون ما فقط یک لژیونر به لیگ‌های معتبر اروپایی داریم که آن هم جهانبخش است که این بازیکن هم به خاطر درخشش در لیگ هلند مورد توجه تیم‌های دیگر قرار گرفته است نه به خاطر جام جهانی. بدون تعارف بگویم جهانبخش در جام جهانی نمایش خوبی نداشت. در هر صورت تیم ایران در جام جهانی نمایشی که برخی‌ها می‌خواستند ارائه داد و فقط دفاع کردیم. بله این دوره تنها دوره‌ای بود که ما می‌توانستیم از گروهمان صعود کنیم اما آنقدر جو دادیم که این کار را هم نتوانستیم بکنیم. ما مراکش را در دیدار نخست شکست دادیم و می‌توانستیم از دو بازی دیگرمان نتیجه بگیریم و به مرحله بعد برویم. بله ما با 4 امتیاز بیشترین امتیازها را در تاریخ جام‌های جهانی را گرفتیم عملکردمان قابل دفاع است اما حذف شدیم مثل عربستان که 5 گل خورد و کره جنوبی که آلمان را شکست داد. چه با 4 امتیاز و چه با 10 امتیاز، مهم این است که ما حذف شدیم.

وی در پاسخ به این سوال که فدراسیون فوتبال هم پیش از جام جهانی برگزاری دیدارهای تدارکاتی را برای تیم ملی ترتیب نداد گفت: ما یک صحبت داریم آقای کی‌روش که هر چه می‌گوید وحی منزل است و فدراسیون همان کار را انجام می‌دهد کی‌روش می‌توانست همان موقع بگوید من با این وضعیت کار نمی‌کنم. من الان با سپیدرود کار می‌کنم و اگر ناراحت باشم و با این شرایط نتوانم کنار می‌روم ولی اعتقاد دارم تیم من تیم بسیار خوبی خواهد شد و می‌توانیم در میانه جدول لیگ برتر قرار بگیریم.

عزیزی در واکنش به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با این تفاسیر کارلوس کی‌روش حق دارد برای دیدارهای تدارکاتی خود پیش از جام ملت‌های آسیا تضمین بگیرد، گفت: حق با کی‌روش است اما اینجا ایران است هیچ چیز در کشور ما چه در اقتصاد باشد و چه در سیاست مو به مو انجام نمی‌شود. خود کی‌روش هم این موضوع را به خوبی می‌داند به طور مثال کی‌روش بگوید من بازی تدارکاتی با برزیل می‌خواهم آیا ما می‌توانیم این کار را انجام بدهیم. برزیل برای بازی تدارکاتی با ما یک میلیون دلار می‌خواهد در هر صورت اعتقاد دارد گروه ایران گروه مرگ نبود چون اسپانیا، مراکش، ایران و پرتغال حذف شدند اگر تیم دیگری هم در گروه ما بود او هم حذف می‌شد. دوستان ما هم هستند که بازی‌های تیم ملی را گزارش می‌کردند و هیجان می‌دادند ما باختیم مردم به خیابان ریختند، بردیم به خیابان ریختند، مساوی هم کردیم به خیابان ریختند. من هنوز بعد از یک ماه نفهیدم که معیار مردم برای ریختن به خیابان چه بود؟ ما در جام ملت‌های آسیا هم مقابل عراق شکست خوردیم و حذف شدیم اما همین دوستان گزارشگر جو دادند و شما دیدید چه استقبالی از آن تیم شد. اما سایه برانکو را  بعد از جام جهانی 2006 با تیر می‌زدند. همانجا هم با او خداحافظی کردند.

سرمربی تیم فوتبال سپیدرود در پایان درباره خداحافظی سردار آزمون از تیم ملی تصریح کرد: من سردار را خیلی دوست دارم و او را در اکران فیلمش دیدم. به نظرم خداحافظی او تصمیم اشتباهی است. به نظرم آزمون اسیر سیستمی شد که کی‌روش بازی می‌کرد. اعتقاد دارم این بازیکن در جام ملت‌های آسیا می‌تواند آقای گل شود. او بهترین آمار گلزنی را بین تمام مهاجمان ایران بعد از علی دایی دارد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gzlwd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



پیروزی خانگی رم برابر امپولی