تاریخ انتشار: 1397/05/05 12:28
کد خبر: 136937

تیام و حسینی نمی‌توانند جدا شوند / ما به بازیکنانی مثل جباری و تیموریان بدهکار هستیم

سرپرست باشگاه استقلال گفت: در تاریخ باشگاه روزهایی پرالتهاب‌تر از الان وجود نداشته است.
تیام و حسینی نمی‌توانند جدا شوند / ما به بازیکنانی مثل جباری و تیموریان بدهکار هستیم

حسین فتحی درباره انتخابش به عنوان سرپرست باشگاه استقلال و اینکه گفته می‌شود او از یک ماه پیش با هماهنگی‌هایی که با مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان انجام داده است قرار بوده به عنوان سرپرست باشگاه انتخاب شود گفت: از حدود یک ماه پیش به عنوان عضو هیئت مدیره وارد باشگاه استقلال شدم چون این باشگاه یک عضو در هیئت مدیره کم داشت و آقای قریب خیلی وقت بود که در هیئت مدیره حضور نداشت. با تدبیر مجمع وارد باشگاه استقلال شدم و بعد از آن مسائلی پیش آمد که افتخاری استعفا کرد هر چند قبل از آن هم چندین بار استعفای خودش را به وزیر ورزش تقدیم کرده بود.

 وی افزود: در مورد مسائل استقلال چندین بار با وزیر ورزش صحبت کرده بودم اما اینکه قرار باشد ابتدا به عنوان عضو هیئت مدیره وارد باشگاه و بعد مدیر عامل شوم صحت ندارد.
سرپرست باشگاه استقلال درخصوص اینکه گفته می‌شود او تمایل داشته بعد از فصل نقل و انتقالات مسئولیت باشگاه استقلال را بپذیرد تصریح کرد: اگر ۲۰ روز پیش همین مسئولیت را می‌گرفتم کارم راحت‌تر بود. هنوز هم دوستان ما تا همین الان در سازمان لیگ مشغول ثبت قراردادها هستند. در تاریخ باشگاه استقلال روزهایی پرالتهاب‌تر از الان وجود نداشته است. اگر من می‌خواستم در روزهای پرالتهاب‌تر به باشگاه استقلال نیایم اجازه می‌دادم هفته اول برگزار شود و بعد با خیال راحت این مسئولیت را می‌پذیرفتم. من روز دوشنبه اولین روز کاری‌ام را در باشگاه استقلال داشتم. از آن روز به بعد من و همکارانم تا به این لحظه در حال ثبت قرارداد و رفع موانع هستیم.
فتحی در پاسخ به این پرسش که آیا در حال حاضر مشکلات باشگاه استقلال برای ثبت قرارداد بازیکنانش با کدخدامنشی حل می‌شود گفت: بله، دقیقا همینطور است. چون روز پنجشنبه و جمعه تمام ادارات بسته است و نمی‌شود کاری کرد. با من بمیرم و تو بمیری کارها را پیش می‌بریم!
وی درباره آخرین وضعیت حضور مامه تیام در باشگاه استقلال و اینکه گفته می‌شود این بازیکن با پرداخت ۲۰۰ هزار دلار خواستار جدایی از این تیم شده یادآور شد: تیام بازیکن ماست و قراردادی دو ساله دارد. ما با او مذاکره کرده‌ایم اما دو روز گذشته نامه‌ای از این بازیکن به دست ما رسید که در آن گفته بود شماره حساب‌تان را بدهید تا ۲۰۰ هزار دلار پرداخت کنم و از این باشگاه جدا شوم اما تیام هم مانند مجید حسینی نمی‌تواند از باشگاه استقلال جدا شود. این بازیکن فقط یک راه برای جدایی از باشگاه دارد آن هم گرفتن رضایتنامه است. بر اساس مفاد قراردادی که بین ما و این بازیکن است او باید رضایت باشگاه را جلب کند. در قرارداد او به صراحت بیان شده که باید تا پایان فصل ۲۰۱۷ - ۲۰۱۸ می‌تواند از باشگاه جدا شود اما اکنون فصل جدید شروع شده و دیگر او نمی‌تواند این کار را انجام دهد. ما با تیام برای فصل جدید هم قرارداد داریم او باید برای ما بر اساس همان قرارداد فصل گذشته که ۴۰۰ هزار دلار بود بازی کند.
سرپرست باشگاه استقلال در مورد سرور جپاروف یادآور شد: ما روز گذشته یک جلسه مفصل در مورد این بازیکن داشتیم. او به ما اعلام کرده است که اولویتش بازی در لیگ ازبکستان است و ما هم رسما به او گفته‌ایم خواهان قراردادی یک ساله مانند سال قبل هستیم که جپاروف هم در جواب ما اعلام کرد در این صورت نمی‌تواند با ما همکاری کند. ما هم گفتیم تو را به خیر و ما را به سلامت!
فتحی در واکنش به این پرسش که گفته می‌شود باشگاه استقلال بر سر انتقال مجید حسینی با مسئولان باشگاه ترابوزان اسپور ترکیه جلسه‌ای داشته است گفت: بیش از ۳ جلسه با مسئولان باشگاه ترابوزان برگزار کردیم. حسینی هم قراردادی مانند تیام دارد و نمی‌تواند از باشگاه استقلال جدا شود مگر اینکه رضایت بگیرد.
وی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود باشگاه استقلال در نهایت راضی به جدایی حسینی شده است گفت: خیر، ما روز گذشته هم با مدیران ترابوزان اسپور جلسه داشتیم و صراحتا به آنها اعلام کردیم که حسینی با ما قرارداد دارد و اگر می‌خواهد از باشگاه جدا شود باید خسارت پرداخت کند. در ادامه هم مذاکراتی انجام دادیم که اگر حسینی در طول مدت قراردادش با باشگاه ترابوزان به باشگاه دیگری رفت در آن صورت باشگاه استقلال از آن نقل و انتقال نیز سمی دریافت کند.
سرپرست باشگاه استقلال در مورد نحوه قراردادهای بازیکنان این تیم و اینکه بسیاری از آنها بندهایی در قراردادهای خود دارند که می‌توانند به راحتی از باشگاه استقلال جدا شوند گفت: قرار نیست از گذشته صحبت کنیم اما متاسفانه قراردادها به نحوی بسته شود که بازیکن به راحتی می‌تواند جدا شود. اولین کاری که انجام دادم این بود که کارگروهی تشکیل دادم تا به قراردادها رسیدگی شود و حرفه‌ای شود. اینکه امید نورافکن از رده نونهالان در باشگاه استقلال بازی کند و بعد با پرداخت ۵۰ هزار دلار به راحتی از استقلال جدا شود یک جوک است!
فتحی درباره آخرین وضعیت اللهیار صیادمنش و اینکه باشگاه ساپیا مدعی است این بازیکن با آنها قرارداد دارد گفت: من مدارک این بازیکن را نگاه کردم. صیادمنش از باشگاه‌های قبلی خود برگه فسخ قرارداد دارد ضمن اینکه ما هم مبلغی را به باشگاه دوم صیادمنش پرداخت کرده‌ و بازیکن را از این طریق به خدمت گرفتیم. من به موضوع باشگاه سایپا دقت نکرد‌ه‌ام و این باشگاه هم تا این لحظه در این خصوص صحبتی با من نداشته است.
وی در مورد قرارداد بویان و اینکه آیا این بازیکن در تیم استقلال باقی خواهند ماند گفت: بویان هم امسال با ما قرارداد دارد و من شب گذشته جلسه‌ای درخصوص این بازیکن با شفر برگزار کردم. قرار است شفر بعد از بازی امروز رسما به ما اعلام کند که اگر این بازیکن را لازم داشت او را در تیم حفظ کنیم.
سرپرست باشگاه استقلال درخصوص آخرین وضعیت مرتضی آقاخان و میثم تیموری و اینکه قراردادهای این دو بازیکن ثبت نشده است گفت: هیچ‌کدام از آنها از لیست باشگاه خارج نشده‌اند. آقاخان به تازگی جراحی کرده و تیموری هم در حال فیزیوتراپی است. هر دو بازیکن با ما قرارداد دارند و قرار است ابتدا طول درمان آنها مشخص شود و بعد قرارداد امضا کنیم. آقاخان ممکن است که یک نیم‌فصل را از دست دهد.
فتحی در واکنش به این پرسش که چقدر موافق قراردادهای مدیران قبلی باشگاه استقلال با بازیکنان جدید است گفت: من آن زمان عضو هیئت مدیره باشگاه بوده‌ام و اصلا در جریان قرارداد با هیچ بازیکنی نیستم. اما طبیعی است که هیچ جای دنیا با بازیکن مصدوم قرارداد نمی‌بندند. به هر حال اکنون این بازیکنان عضوی از باشگاه استقلال هستند و هزینه درمان و سایر مسائل برعهده ماست.
وی درخصوص صحبت‌هایی که برخی از اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال انجام می‌دهند از جمله اینکه حسن زمانی گفته در صورت تغییر نکردن رای دیدار سوپرجام طرح کناره گیری از لیگ را مطرح می‌کند تصریح کرد: ما قبلا هم اعلام کرده‌ایم تمام اخبار باشگاه از طریق سایت و مدیر عامل باشگاه اعلام خواهد شد. زمانی در این باره نظر شخصی‌اش را داده است. در مورد سوپرجام نیز حرف و حدیث زیاد است و رای این مسابقه قبل از حضور من در باشگاه صادر شده است. اکنون فقط می‌شود به کمیته استیناف اعتراض کرد. من در این خصوص شب گذشته هم با تاج صحبت کرد‌م امیدوارم تمهیداتی اندیشده شود که هواداران دو تیم یک دربی زیبا را ببینند.
سرپرست باشگاه استقلال درخصوص بدهی‌های فصول گذشته این باشگاه و اینکه رضا افتخاری مدعی شده بود او بدهی‌های تمام فصل‌های گذشته باشگاه استقلال را پرداخت کرده بنابراین جام‌های این باشگاه متعلق به اوست، گفت: جام‌های استقلال نه متعلق به بنده است و نه آقای افتخاری. این جام‌ها متعلق به هواداران باشگاه است که در سرما و گرما کنار تیم بوده‌اند. من اکنون یک کارگروه تشکیل داده‌ام تا بدهی‌های باشگاه و تراز مالی را مشخص کند. فکر می‌کنم من تنها مدیر باشگاه هستم که در تمام فصول گذشته با تمامی مدیران باشگاه همکاری داشته‌ام.
فتحی اضافه کرد: افتخاری در هیئت مدیره گزارشی از بدهی‌های باشگاه داد و اعلام کرد که بسیاری از بدهی‌های مربوط به مدیران قبلی را پرداخت کرده است. در هر صورت ما الان به گذشته کاری نداریم و کار خودمان را انجام می‌دهیم. اکنون ما دو راه داریم. یا باید در گذشته غرق شویم و یا باید به فکر آینده باشیم. من تیمی را مامور کرده‌ام که میزان بدهی‌ها را مشخص کند و یک تیم اقتصادی را هم برای درآمدزایی باشگاه تشکیل داده‌ام. اسپانسر ما نیز قرار است زمان خاصی پول به باشگاه تزریق کند و ما آن را به نحوی هماهنگ کرده‌ایم که این پول مستقیما به طلبکاران و بازیکنان پرداخت شود.
وی درباره حضورش در تمرین استقلال و اینکه در این تمرین بر سر بازیکنان فریاد زده است گفت: نه فریادی نزده‌ام، فریاد زدن و خندیدن لازمه زندگی است. ما تیم و بازیکنان خوبی داریم که تلفیقی از جوانان و باتجربه‌ها هستند. امیدوارم با کمک آنها به جایگاه واقعی استقلال برسیم.
فتحی که در برنامه ورزشگاه شبکه پنج سیما حضور یافته بود، درخصوص تبلیغات محیطی و اینکه آیا روی درآمدزایی باشگاه از این طریق حساب کرده است یا خیر گفت: به عنوان یک مدیر اگر بخواهم حرفه‌ای صحبت کنم هیچ‌ چیز جای خودش نیست. این موضوع یک بحث جدی را می‌طلبد. این شیوه اداره باشگاه حرفه‌ای نیست. مسائل زیادی وجود دارد که نمی‌شود همه آنها رها کرد و فقط به تبلیغات محیطی چسبید. امیدوارم از طریق راه‌های مختلف حق باشگاه را بگیریم.
سرپرست باشگاه استقلال درمورد وریا غفوری و اینکه گفته می‌شود این بازیکن پس از پرداخت شدن مطالباتش حاضر به شرکت در تمرینات شده گفت: خیر، غفوری مصدومیت داشت و حتی روز گذشته نتوانست با بازیکنان تمرین کند و فقط اختصاصی دوید، دریافت مطالباتش ربطی به حضور در تیم نداشت.
فتحی درباره مطالبات آندو تیموریان و مجتبی جباری عنوان کرد: ما به بازیکنانی مثل جباری و تیموریان بدهکار هستیم. با کمال میل این موضوع را می‌پذیریم و قطعا بدهی این بازیکنان را پرداخت می‌کنیم.
وی در واکنش به این موضوع که آیا بحث بازگشت آندرانیک تیموریان به تیم استقلال نیز وجود دارد یا خیر خاطرنشان کرد: من هم این موضوع را از طریق مطبوعات شنیدم اما هیچ درخواستی از سوی کادر فنی تیمم در این خصوص مطرح نشده است.
سرپرست باشگاه استقلال درباره وضعیت داریوش شجاعیان و اینکه باشگاه گسترش فولاد به دلیل پرداخت نشدن قسط رضایتنامه این بازیکن درخواست بازگشت او را داده است گفت: شجاعیان هم دوران نقاهت خود را طی می‌کند. روز گذشته از امور مالی باشگاه در این خصوص پرس و جو کردم و آنها اعلام کردند نیمی از بدهی‌های باشگاه ما به باشگاه گسترش فولاد پرداخت شده و در چند روز آینده هم مابقی آن را پرداخت خواهیم کرد.
فتحی درباره حضور بازیکنان استقلال در تیم امید و بحث تیم‌های پایه این باشگاه تصریح کرد: ما برنامه خاصی را روی تیم‌های پایه داریم. امیدوارم در آینده از خرید بازیکن بی‌نیاز شویم و حتی به تیم‌های دیگر نیز بازیکن صادر کنیم. تیم امید می‌تواند به عنوان تیم ب در باشگاه ما فعالیت داشته باشد و با تیم بزرگسالان بازیکن رد و بدل کند. مطمئنا تیم اصلی ما با تیم امید ارتباط نزدیکی خواهد داشت.
وی در پاسخ به این سوال که آیا قصد تغییر در آکادمی باشگاه استقلال را ندارد گفت: در چند روز گذشته حتی نتوانستم به این موضوع فکر کنم. رسیدگی به آکادمی باشگاه در برنامه‌های من وجود دارد اما اجازه دهید از وضعیت کنونی خارج شویم و بعد به این موضوع بپردازیم.
سرپرست باشگاه استقلال در مورد جذب بازیکنانی مثل الحاجی گرو گفت: شفر نام چند بازیکن را به ما داده است و از روز شنبه مذاکرات رسمی را برای جذب آنها آغاز خواهیم کرد. اگر بتوانیم بر اساس بودجه باشگاه آنها را جذب می‌کنیم. من با شفر هم در این مورد صحبت کرده‌ام که با توجه به وضعیت ارز و شرایط مالی باشگاه وضعیت سختی برای جذب این بازیکنان داریم. شفر مربی فهمیده‌ای است و از وضعیت دلار اطلاع دارد.
فتحی اظهار داشت: ما در قالب ضوابط باشگاه فقط می‌توانیم بازیکن بگیریم. هواداران هم این موضوع را بدانند. تیام زمانی که به باشگاه استقلال آمد ۶ ماه بود که هیچ جایی بازی نمی‌کرد. استقلال و هواداران آن این قابلیت را داشتند که تیام را ظرف چند ماه تبدیل به تیام کنند. ضمن اینکه سرمربی ما هم این قابلیت را داشت که چنین بازیکنی را تبدیل به بازیکنی طراز اول کند که اکنون چندین تیم در منطقه دنبال او هستند. مطمئن باشید تیم ما این قابلیت را دارد که چندین بازیکن مانند تیام را تربیت کند و من این قول را می‌دهم که استقلال چند بازیکن مانند تیام خواهد داشت.
وی در پاسخ به این سوال که آیا مباشری به عنوان معاون ورزشی باشگاه استقلال منصوب شده یا خیر گفت: او از دوستان من است و فعلا امور جاری باشگاه را سازماندهی می‌کند تا به امروز من هیچ ابلاغی برای هیچ کس صادر نکرده‌ام. در هفته پیش‌رو با همفکری دوستان پست‌هایی که در باشگاه خالی است را پر خواهیم کرد تا استقلال به ساحل آرامش برسد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mjwbb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فتحی: فقط می‌توانم بگویم متأسفم و اجازه دهید صحبت نکنم!